Přejít na obsah

bouchnuti pri rozjezdu a kolech v rejdu


Vlasatec

Doporučené příspěvky

Ahoj, kdyz dam kola do plneho leveho rejdu na miste a rozjedu se (vetsinou couvnu), tak mi z 85procent bouchne nekde od predni napravy. Kovova rana. Vycetl jsem tady na foru, ze to delaji axialni loziska v tlumicich. mechanik me ale ubezpecil, ze ty mam v poradku. Nevite, cim jeste by to mohlo byt? Dik moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bouchnutí způsobují právě ty ložiska v horních miskách tlumičů.Pod zátěží (auto na zemi ) se zatočí do rejdu a pokud je ložisko špatný napruží se (nakroutí) vynutá pružina a při pohybu se to odlehčí a vystřelí a bouchne.Pokud to neměl rozebraný a měl to na zvedáku tak to je odlehčený a tento problém se neprojeví.Je třeba to rozebrat a ložisko zkontrolovat.Pokud bude jevit známky poškození nebo koroze tak určitě vyměnit a důkladně namazat.

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už je to rozebraný tak je lepší dát nový.Ale říkat může co chce.Takovýmu mechanikovi bych moc nevěřil.Tam není nic jinýho co by takovouhle ránu mohlo způsobit než nakroucená pružina.Pokud by to byl homokinetický kloub tak by to kopalo do volantu a bylo by to opakovaný a pravidelný cvakání nebo křupání v rejdu.Bouchnutí by mohlo způsobit ještě přilepená destička na kotouč ale to se stává jen pokud je mokrá a buď přimrzne nebo přirezne ke kotouči,ale tím to taky není.Jsou hold ty ložiska špatný.Nech je vyměnit a nejlépe buď u toho ať to vidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I sebe menší zásah do řízení i dílů náprávy a uložení geometrii rozhodí ikdyž se zdá že je všechno přesně na místě jako předtím.Preventivně ji nech udělat potom co se zdaří odstranit zdroj bouchání.Při té příležitosti by mohlo bejt na zváženou vyměnit uložení ramen (silentbloky) a zkontrolovat kulové čepy ,popřípadě povyměňovat. Nevím kolik máš najeto a v jakým stavu to máš ale mohlo by to bejt nejrozumnější řešení a potom na závěr udělat tu geometrii.A to z toho důvodu abys tu geošku nedělal několikrát zbytečně po sobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, diky. Ja uz mam prave vsechno, krome tech lozisek v tlumicich, nove.

Dokonce mam i vymenene silentbloky motoru, protoze mi drncel vlnovec o spodni kryci plech pro zaberu. Motor byl sedly. Pak mi to jeste lupalo pri seslapnuti a povoleni plynu, proto jsme vymenili i reakcni vzperu .. bohuzel to lupani tam je porad :-( jakoby bylo nekde neco volneho. Myslite, ze ta vzpera muze byt na nic uz z vyroby? Jak to ale overit, nechci kupovat jinou novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mam stejny problem a popisuji ho zde: Odkaz , takto:

Pokud vytocim volant do leva, tak jak pri couvani tak i pri jizde do predu to od leveho predniho kola krupne. Spis je to jak rana kladivem do podvozku. Posledni dobou to zesiluje.

Prijde me, ze se to stava az pokud kola vytocim za urcitou mez. Pokud pri tom jeste prejedu nejaky ten obrubnik, tak to to krupne drive.

Rad bych tento problem nejak identifikoval, protoze v servisech kde jsem byl si s tim nevedeli rady, nebo spise to nechteli resit...

Jak pise "bruno128", mam se zamerit na kloub poloosy? Dival jsem se na nahradni dily a vydel jsem tam ze se prodavaji klouby leve, prave, vnitrni, vnejsi...

Nebo muzu ocekavat problemy jeste nekde jinde? Diky za pomoc.

Tak ted nevim po cem mam jit? Jestli to axialni lozisko nebo kloub. Zkousel to nekdo resit? Rad bych to opravil "napoprve" :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ti to pomuze, tak mne to u Fabie delalo taky a bylo mi receno, ze to delaji brzdy, ze se pry nejak dorazi kdyz jde auto do plnyho rejdu. Pry se to deje kdyz jsou desticky a kotouce uz vice sjete. Asi to byla pravda, ponevadz jsem si akorat nechal v tu dobu kotouce a desticky vymenit a bouchani tim prestalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Když už je to rozebraný tak je lepší dát nový.Ale říkat může co chce.Takovýmu mechanikovi bych moc nevěřil.Tam není nic jinýho co by takovouhle ránu mohlo způsobit než nakroucená pružina.Pokud by to byl homokinetický kloub tak by to kopalo do volantu a bylo by to opakovaný a pravidelný cvakání nebo křupání v rejdu.Bouchnutí by mohlo způsobit ještě přilepená destička na kotouč ale to se stává jen pokud je mokrá a buď přimrzne nebo přirezne ke kotouči,ale tím to taky není.Jsou hold ty ložiska špatný.Nech je vyměnit a nejlépe buď u toho ať to vidíš.

tys mě pobavil :D na to abych poznal jestli máš ložisko v personu v řiti snad nemusíš ani vyndavat tlumič a ani dávat auto na hever,jen zatočíš volantem pravej levej a mechanik se podívá jestli pružina neodskočí tak je ložisko personu ok a taky když stojí na místě zatočí levej pravej a když nic tak je to kloub vnější.. a věř mi že když ti odejde ložisko tak ti dřív praskne ta pružina než si toho stačíš bšimnout....A další věc,když cvaká vnější kloub tak to neháže,háže to po většině když je špatnej vnitřní homokynetický kloub,když je špatnej vnější tak to cvaká při rozjezdech v rejdu třeba....

Editováno: , autor: Jantarvočuch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...