Jump to content

bouchnuti pri rozjezdu a kolech v rejdu


Vlasatec

Recommended Posts

Ahoj, kdyz dam kola do plneho leveho rejdu na miste a rozjedu se (vetsinou couvnu), tak mi z 85procent bouchne nekde od predni napravy. Kovova rana. Vycetl jsem tady na foru, ze to delaji axialni loziska v tlumicich. mechanik me ale ubezpecil, ze ty mam v poradku. Nevite, cim jeste by to mohlo byt? Dik moc.

Link to comment
Share on other sites

To bouchnutí způsobují právě ty ložiska v horních miskách tlumičů.Pod zátěží (auto na zemi ) se zatočí do rejdu a pokud je ložisko špatný napruží se (nakroutí) vynutá pružina a při pohybu se to odlehčí a vystřelí a bouchne.Pokud to neměl rozebraný a měl to na zvedáku tak to je odlehčený a tento problém se neprojeví.Je třeba to rozebrat a ložisko zkontrolovat.Pokud bude jevit známky poškození nebo koroze tak určitě vyměnit a důkladně namazat.

Edited by acek
Link to comment
Share on other sites

Když už je to rozebraný tak je lepší dát nový.Ale říkat může co chce.Takovýmu mechanikovi bych moc nevěřil.Tam není nic jinýho co by takovouhle ránu mohlo způsobit než nakroucená pružina.Pokud by to byl homokinetický kloub tak by to kopalo do volantu a bylo by to opakovaný a pravidelný cvakání nebo křupání v rejdu.Bouchnutí by mohlo způsobit ještě přilepená destička na kotouč ale to se stává jen pokud je mokrá a buď přimrzne nebo přirezne ke kotouči,ale tím to taky není.Jsou hold ty ložiska špatný.Nech je vyměnit a nejlépe buď u toho ať to vidíš.

Link to comment
Share on other sites

I sebe menší zásah do řízení i dílů náprávy a uložení geometrii rozhodí ikdyž se zdá že je všechno přesně na místě jako předtím.Preventivně ji nech udělat potom co se zdaří odstranit zdroj bouchání.Při té příležitosti by mohlo bejt na zváženou vyměnit uložení ramen (silentbloky) a zkontrolovat kulové čepy ,popřípadě povyměňovat. Nevím kolik máš najeto a v jakým stavu to máš ale mohlo by to bejt nejrozumnější řešení a potom na závěr udělat tu geometrii.A to z toho důvodu abys tu geošku nedělal několikrát zbytečně po sobě.

Link to comment
Share on other sites

Jo, diky. Ja uz mam prave vsechno, krome tech lozisek v tlumicich, nove.

Dokonce mam i vymenene silentbloky motoru, protoze mi drncel vlnovec o spodni kryci plech pro zaberu. Motor byl sedly. Pak mi to jeste lupalo pri seslapnuti a povoleni plynu, proto jsme vymenili i reakcni vzperu .. bohuzel to lupani tam je porad :-( jakoby bylo nekde neco volneho. Myslite, ze ta vzpera muze byt na nic uz z vyroby? Jak to ale overit, nechci kupovat jinou novou.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam stejny problem a popisuji ho zde: Odkaz , takto:

Pokud vytocim volant do leva, tak jak pri couvani tak i pri jizde do predu to od leveho predniho kola krupne. Spis je to jak rana kladivem do podvozku. Posledni dobou to zesiluje.

Prijde me, ze se to stava az pokud kola vytocim za urcitou mez. Pokud pri tom jeste prejedu nejaky ten obrubnik, tak to to krupne drive.

Rad bych tento problem nejak identifikoval, protoze v servisech kde jsem byl si s tim nevedeli rady, nebo spise to nechteli resit...

Jak pise "bruno128", mam se zamerit na kloub poloosy? Dival jsem se na nahradni dily a vydel jsem tam ze se prodavaji klouby leve, prave, vnitrni, vnejsi...

Nebo muzu ocekavat problemy jeste nekde jinde? Diky za pomoc.

Tak ted nevim po cem mam jit? Jestli to axialni lozisko nebo kloub. Zkousel to nekdo resit? Rad bych to opravil "napoprve" :-)

Link to comment
Share on other sites

Jestli ti to pomuze, tak mne to u Fabie delalo taky a bylo mi receno, ze to delaji brzdy, ze se pry nejak dorazi kdyz jde auto do plnyho rejdu. Pry se to deje kdyz jsou desticky a kotouce uz vice sjete. Asi to byla pravda, ponevadz jsem si akorat nechal v tu dobu kotouce a desticky vymenit a bouchani tim prestalo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Když už je to rozebraný tak je lepší dát nový.Ale říkat může co chce.Takovýmu mechanikovi bych moc nevěřil.Tam není nic jinýho co by takovouhle ránu mohlo způsobit než nakroucená pružina.Pokud by to byl homokinetický kloub tak by to kopalo do volantu a bylo by to opakovaný a pravidelný cvakání nebo křupání v rejdu.Bouchnutí by mohlo způsobit ještě přilepená destička na kotouč ale to se stává jen pokud je mokrá a buď přimrzne nebo přirezne ke kotouči,ale tím to taky není.Jsou hold ty ložiska špatný.Nech je vyměnit a nejlépe buď u toho ať to vidíš.

tys mě pobavil :D na to abych poznal jestli máš ložisko v personu v řiti snad nemusíš ani vyndavat tlumič a ani dávat auto na hever,jen zatočíš volantem pravej levej a mechanik se podívá jestli pružina neodskočí tak je ložisko personu ok a taky když stojí na místě zatočí levej pravej a když nic tak je to kloub vnější.. a věř mi že když ti odejde ložisko tak ti dřív praskne ta pružina než si toho stačíš bšimnout....A další věc,když cvaká vnější kloub tak to neháže,háže to po většině když je špatnej vnitřní homokynetický kloub,když je špatnej vnější tak to cvaká při rozjezdech v rejdu třeba....

Edited by Jantarvočuch
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...