Přejít na obsah

škubnutí volantu při řazení rychlosti


Refi

Doporučené příspěvky

Zdravím vás,

mám takovej oříšek. V zimě sem jezdil na 185/55/ a po zimě sem si přezul na alu 195/50/15. Nicméně po přehození kol se mi zda že volant občas divně cuká.. jakoby trošku zatočil... a pravidelně mi to dělá když řadim z trojky na čtyřku... šešlápnu spojku.. zařadím 4 a při pouštění spojky mi jakoby ztuhne řízení a pak hned cukne volant... vůbec nechápu jakou to může mít splečnou souvislost... máte někdo představu co to může bejt ? Já chápu, že širší gumy můžou víc manipulovat z řízenim.. ale při řazeni ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás,

mám takovej oříšek. V zimě sem jezdil na 185/55/ a po zimě sem si přezul na alu 195/50/15. Nicméně po přehození kol se mi zda že volant občas divně cuká.. jakoby trošku zatočil... a pravidelně mi to dělá když řadim z trojky na čtyřku... šešlápnu spojku.. zařadím 4 a při pouštění spojky mi jakoby ztuhne řízení a pak hned cukne volant... vůbec nechápu jakou to může mít splečnou souvislost... máte někdo představu co to může bejt ? Já chápu, že širší gumy můžou víc manipulovat z řízenim.. ale při řazeni ???

Můžeš napsat toho víc, kolik najeto , jak starý tlumiče, silentbloky, čepy, etc. , jestli to dělá na rovině nebo v zatáčce, mě ustřelovala felda při zryhlení v zatáčce a byly to silentlobky nápravy.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co se divíš? Zkus řadit na dvě šlápnutí a uvidíš, jestli se to zlepší. Prostě moc prodce pouštíš spojku a přidáváš plyn a kola mají snahu proklouznout - a pokud je máš maličko v rejdu nebo nesymetricky zatížené, má každé jiný valivý odpor a tím prostě zaberou "do rejdu". Je to normální vlastnost předohrabu - umocněná zbrklým přišlápnutím plynu při řazení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeto mam 174000. Nedávno jsem delal obě strany ramen.. oba silentbloky. Dál by vymeněn pravé uložení tlumiče a ložisko v něm + tyčka stabilizatoru taky na pravo. geometrii sem pak nedělal... navíc gumy po zimě co jsem nasadil sem nevyvažoval... nevím zda to může mít vliv. Jinak v létě bylo měněný úplně celý řízení za nový... takže tyčky čepy jsou taky nový... Tlumiče nevim.. ty asi nikdy dělaný nebyly...

Po dnešní jízdě sem už asi zjistil co přesně mi dělá pocit, že mi auto "líta" a ustřeluje do stran.. . Když jsem začadil... a sešlápl pedál tak se mi volant otočil sam od sebe do prava asi o 10° a při sešlápnutým pedálu sem mohl řídit... s tím, že když sem jel rovně tak volant musel bejt otočen o těch 10°. Jakmile sem pustil nohu z pedálu tak se volant zase zpět vrátil do původní polohy... po sešlápnutí plynu se opět otočil... a pořád dokola... timpádem sem měl pocit, že mi to dělá při řazení.. ale ve skutečnosti je to způsobeno přidáním plynu... jakou to může mít souvislost ?

jinak abych odpověděl... opravdu nejsem typ řidiče co jezdí jak čuně... řadim v klidu.. bez žádných zbrklých přidávání plynu ani pouštění spojky

Editováno: , autor: Refi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...