ViperCZ Vloženo 9. Duben 2011 Sdílet Vloženo 9. Duben 2011 Zdravím. Mám na Fabii I (brzdy FSIII) vpředu kotouče sportovní vrtané Zimmerman (256 mm) a k tomu destičky Zimmerman. Oboje z skoda-dily.cz .Ted maji najeto cca 300km, ovsem nyni sem dost pospichal a asi po 4. agresivnejsim zabrzdeni z cca 120 kmh brzdy uplne zvadly a byl dost problem zastavit. I pri opravdu silnem seslapnuti pedalu neseplo ABS a rychlost klesala velmi pomalu. Po zastaveni (ktery trvalo dost dlouho) sem vysedl z auta a od brzd sel bily kour. Kde je chyba? Desticky/kotouče? Kapalina je 7 mesicu stara. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 9. Duben 2011 Sdílet Vloženo 9. Duben 2011 Bude to doštičkami ale možna si to odniesli aj kotuče. či nebude popaleny povrch kotučovked ked to už bolo poriadne prehriate. Treba to rozobrať pozreť ako to vypada. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViperCZ Vloženo 9. Duben 2011 Autor Sdílet Vloženo 9. Duben 2011 A myslite ze to vemou jako reklamaci? Myslim ze to je az zivotu nebezpecny.... popr. jaky desticky by ste doporucily? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 9. Duben 2011 Sdílet Vloženo 9. Duben 2011 Jezdi jako člověk a ne jako pilot formule jedna.Pokud zajíždíš nový brzdy je třeba zajet je pomalu tudíž se vyhnout takovýmuhle přehřívání.Ono trvá než si pořádně sednou i 1tis km.Někdy stačí i 200km ale to záleží na kvalitě materiálu zekterejch jsou vyrobený.Pokud takhle přehřeješ nový kotouče tak se můžou zkroutit.Na brzdy bacha, to že si natlučeš sám to je pak tvůj problém ale mysli na druhý co jsou okolo tebe.Zimmermanny nejsou špatný ale může to bejt i vadná série.Pokud ti to nemontoval odborný servis asi těžko uspěješ s reklamací.Já třeba používám i čínu VIKA a dal jsem ji na zkoušku na oktu na předek na starý kotouče a můžu říct že až na to že jednu chvíly pískaly jsou naprosto perfektní brzdí perfektně bez vadnutí i po několika extrémních zabržděních a nijak se nedrolí a ani neubejvaj,nešpiní tolik jako originál ATE co byly z výroby.Mám na nich najeto 20tis.a jsou jako nový.Kotouče se krásně zaleštily.A už jsem je použil i na audinu na zadek a tam taky brzdej naprosto fantasticky (a to stáli jen 2 stovky).I když jem se bál že to bude šmejd tak teď vím že to je lepší jak nějaký starline z kelly,mám to odskoušený a týhle značky se nebojím i když je to čína. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ViperCZ Vloženo 9. Duben 2011 Autor Sdílet Vloženo 9. Duben 2011 myslim ze piloti F1 nejezdi 120kmh a jezdim jako clovek necham jim teda jeste cas aby si sedly... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kajman Vloženo 10. Duben 2011 Sdílet Vloženo 10. Duben 2011 Taky myslím, že to můžou být tou des kama resp. kombinací Zimmermann + Zimmermann. Mám na OII taky vrtané kotouče a desky od nich, a spokojený s tím teda moc nejsem. Mám možnost totiž každodenního srovnámí, jak brzdí origo fabrické kotouče/desky, a bohužel varianta Z.+Z. se na to ani zdaleka nechytá. Co ke čtu ale diskuse, tak si spousta lidí chválí kombinaci kotouč Zimmermann s deskama Ferodo řady DS. Z vlastní zkušenosti, když jsem auto "učil" brzdit metodou Miloše Slováčka z DP fóra, tak ty kotouče nevadly ani při tomto poměrně brutal zacházení... Takže proto bych ještě kotouče Z. nezatracoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Duben 2011 Sdílet Vloženo 11. Duben 2011 Kotoučema to nebude - spíš to "několikeré agresivní zabrzdění ze 120km/h" natavilo povrch desek, takže teď kloužou jako namydlený... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chorvi Vloženo 12. Duben 2011 Sdílet Vloženo 12. Duben 2011 Taky myslím, že to můžou být tou des kama resp. kombinací Zimmermann + Zimmermann. Mám na OII taky vrtané kotouče a desky od nich, a spokojený s tím teda moc nejsem. Mám možnost totiž každodenního srovnámí, jak brzdí origo fabrické kotouče/desky, a bohužel varianta Z.+Z. se na to ani zdaleka nechytá. Co ke čtu ale diskuse, tak si spousta lidí chválí kombinaci kotouč Zimmermann s deskama Ferodo řady DS. Z vlastní zkušenosti, když jsem auto "učil" brzdit metodou Miloše Slováčka z DP fóra, tak ty kotouče nevadly ani při tomto poměrně brutal zacházení... Takže proto bych ještě kotouče Z. nezatracoval. Na sví Fabce jsem taky měnil na Zimmermanny sport a Ferodo termoquit. Samý starosti, Brzdy se pořád hřály a kotouče se nepatrně zvlnily, destičky jsem dal originál a teď je to celkem OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 12. Duben 2011 Sdílet Vloženo 12. Duben 2011 Mam sice Octavii 1,9TDI 81Kw ale myslim ze tady je to o vhodnosti znacek brzd atd. Tak snad nebudu moc OT. Jak to tak ctu, tak uz asi prichazim na problem, proc me nechce poradne brzdit auto. Mam vsechny 4 kotouce od Zimmermann= klasika bez dir a brzdove desky ATE. (Kdyz sednu do kamosove octavie, kde ma brzdy obyc Ferodo, tak je to 100 a 1 ) Zkousel jsem rozhybavat a promazavat pistky tremenu, plovouci ulozeni segmentu. Cistit kotouce a lehce jsem i potahnul desky po brusnem papiru abych odstranil mozny bordel. Brzdy jsou komplet odvzdusnene a vsechno mam rozhybane, vymenena brzd kapalina, posilovac funkcni. I pres tohle vsechno, kdyz na to lehce slapnu tak se nedeje takrka nic moc, musim proste pedal vic seslapnout o proti kamosove octavii aby me to zacalo brzdit. Zajimave je, ze kdyz auto treba rozjedu a zacnu brzdit z veci rychlosti pres 100kmh, tak me prijde jako by se brzdy nejak zahraly a auto zacne za par sekund tak o +-30% lepe brzdit. Co se tyka ojeti koutoucu, tak jsou vsechny jete na cele plose, a nemaji zadne ryhy nebo tak neco. Desky ATE, jsou taky pohledove ok, zadne droleni nebo neco podobneho. Brzdy jsou menene loni pred zimou a najete maji kolem 10tis. Pres zimu to prave neni treba tolik na to slapat, tak me to nepriso ze to slabeji brzdi Otazka zni, jestli pomuze vymena desek a nebo to proste mam jak nasetrim penize vsechno vyhodit a poridit kvalitni Brembo a nebo to Ferodo ??? Nejak na me Zimmermanny neudelal dobry dojem, na to ze jsem na ne kdysi cetl chvalu, tak me to ted celkem se*e ze je na aute mam . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eskoRS Vloženo 12. Duben 2011 Sdílet Vloženo 12. Duben 2011 Mam sice Octavii 1,9TDI 81Kw ale myslim ze tady je to o vhodnosti znacek brzd atd. Tak snad nebudu moc OT. Jak to tak ctu, tak uz asi prichazim na problem, proc me nechce poradne brzdit auto. Mam vsechny 4 kotouce od Zimmermann= klasika bez dir a brzdove desky ATE. (Kdyz sednu do kamosove octavie, kde ma brzdy obyc Ferodo, tak je to 100 a 1 ) Zkousel jsem rozhybavat a promazavat pistky tremenu, plovouci ulozeni segmentu. Cistit kotouce a lehce jsem i potahnul desky po brusnem papiru abych odstranil mozny bordel. Brzdy jsou komplet odvzdusnene a vsechno mam rozhybane, vymenena brzd kapalina, posilovac funkcni. I pres tohle vsechno, kdyz na to lehce slapnu tak se nedeje takrka nic moc, musim proste pedal vic seslapnout o proti kamosove octavii aby me to zacalo brzdit. Zajimave je, ze kdyz auto treba rozjedu a zacnu brzdit z veci rychlosti pres 100kmh, tak me prijde jako by se brzdy nejak zahraly a auto zacne za par sekund tak o +-30% lepe brzdit. Co se tyka ojeti koutoucu, tak jsou vsechny jete na cele plose, a nemaji zadne ryhy nebo tak neco. Desky ATE, jsou taky pohledove ok, zadne droleni nebo neco podobneho. Brzdy jsou menene loni pred zimou a najete maji kolem 10tis. Pres zimu to prave neni treba tolik na to slapat, tak me to nepriso ze to slabeji brzdi Otazka zni, jestli pomuze vymena desek a nebo to proste mam jak nasetrim penize vsechno vyhodit a poridit kvalitni Brembo a nebo to Ferodo ??? Nejak na me Zimmermanny neudelal dobry dojem, na to ze jsem na ne kdysi cetl chvalu, tak me to ted celkem se*e ze je na aute mam . Ja som dal dopredu hladké kotúče Zimmermann + segmenty Ferodo Premier (že vraj Performance sú lepšie) a je to oveľa lepšie ako bolo. KeĎ mne menili vpredu kotúče, hovoril mi jeden mechanik - kamarát z Fiatu, že nové kotúče je dôležité na úvod správne "prebrzdiť" .Aj mi to urobil a je to ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Duben 2011 Sdílet Vloženo 13. Duben 2011 U materiálu kotoučů je důležité, aby vydržely ohřev a mechanické namáhání odstředivou silou a brzdným momentem. Koeficient tření je dán víceméně jen drsností jejich povrchu a není nijak zvlášť závislý na teplotě. Obráceně u obložení (destiček) je dáno materiálem, že koeficient tření se mění s teplotou - některé směsi brzdí lépe studené a po ohřátí "zvadnou" (staré azbestové obložení bylo ukázkové), jiné za studena brzdí jen "aby se neřeklo" a teprve po ohřátí o nějakou tu stovku °C se jejich třecí vlastnosti natolik posunou, že opravdu začnou brzdit - příkladem jsou moderní brzdicí směsi a hlavně sportovní brzdy, které musejí snášet rozžhavení až k hranici 1000°C = červený žár. Používají se proto speciální materiály na bázi keramiky - nikoliv směsi pojené syntetickými pryskyřicemi jako u běžných brzdových elementů určených pro "civilní" provoz. Ty keramické směsi "pro jistotu" zase za běžných teplot nebrzdí skoro vůbec... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 13. Duben 2011 Sdílet Vloženo 13. Duben 2011 Mám originál kotouče a desky a jednou, když jsem hodně spěchal, tak jsem během 90 km jízdy několikrát cítil smrad z pálejících se desek, ale pokles brzdného účinku jsem nezaznamenal. Spíš mě na jaře při výměně kol překvapilo, že budu mít asi dříve sjeté kotouče než desky, což bych řekl nesvědčí o velké kvalitě kotoučů ve vztahu k trvanlivosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Duben 2011 Sdílet Vloženo 15. Duben 2011 (editace) Takze jsem teda dal na zkusenosti ostatnich a jak jsem se docetl i na sekci octavia, kde se tohle tema resilo ve velkem. Tak jsem teda poridil desky Ferodo Premier a dneska je namontoval. Najel jsem pouze 20km a pomalu je zkousel zajizdet a uz jsem znatelne citil, ze ty desky berou mnohem lepe, nez ty zajete ATE. Takze podle vseho ocekavam, ze po uplnem zajeti to bude super brzdit, tak jak uz psalo vice lidi s touto kombinaci Zimmermann kotouce + Ferodo Premier desky. Uplne idealni by bylo, jeste prehodit ty zadni desky, ale na to ted neni pesoz a nejak se me to nechce rozdelavat. A osobne si myslim, ze ten zadek neni tak dulezity, bo pri vecim seslanuti by to melo snad dostatecne brzdit...?! Nehlede na to, ze kdyz to vsechno vymenim tak me zustanou komplet lehce jete desky ATE, ktere asi stejne uz nepouziju, bo doufam ze ty brzdy vydrzi dlouho:) Kdyby nahodou nekdo chtel lehce jete desky ATE, tak neni problem se nejak domluvit. Najete maji priblizne kolem 10tis. Ale ubytek materialu je tak asi 1,5mm oproti novym, jak jsem je tak lehce primeroval k tem Ferodo Premier. Jsem zvykli brzdit motorem a tak me brzdy dlouho vydrzi. Dam pak vedet, jak to brzdi po par stech km. Edit: Takze jsem najel neco pres 200km i pres nejake ty kopecky, a skutecne ty brzdy brdni mnohem lepe nez s deskama ATE. Ted kdyz to tak sleduju, asi se pak pustim i do vymeny tech zadnich desek, at to je vse stejne Editováno: 18. Duben 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.