Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

FlexiFuel určitě z výroby není. Pokud se ti nerozsvěcí kontrolka motoru, a spotřeba zůstala v rozumných mezích tak by neměl být problém. Možná bude problém se startováním v zimě.

No to se právě teďka v těch pařácích blbě testuje :-))

Trochu se bojím dát tam čistý E85, ale možná by to sneslo.. Jezdím hlavně město, takže to na té spotřebě není až tak poznat.. pořád kolem 8 litrů.

Řeší ta přestavba ještě něco dalšího kromě těch horších studených startů? třeba právě tu spotřebu?

Jediná chyba, co se mi objevila je "Zpětné vedení výfukových plynů - průtok příliš velký".. ale kontrolku to nerožlo.. smazal jsem a objevila se zas.. jestli je to tím, že ethanol čistí, tak to nechci vidět ten palivový filtr :-D

Ethanol čistí, ale nebude to nic drastiského oproti benzínu. Když jsem rušil Favorit 94 BMM (200000 km najeto, z toho 40000 km na E85), tak jsem "rozkuchal" palivový filtr a byl na tom úplně stejně jako ten který jsem měnil před přechodem na E85. Nádrž je pěkně čistá, ale třeba na palivovém čerpadle je stále stejný film usazenin. Když tak pročítám některé diskuze a stránky prodejců přestavbových sad, tak mám pocit že benzín musí nechávat usazeniny skoro jak motorový olej, a to nemluvím o další pověrách - nutnost vyměnit vzduchový filtr (nejlépe drahý sportovní), nebo svíčky (opět co nejdražší).

Ta jednotka je tam proto aby do motoru šla směs co nejvíce podobná směsi s benzínem (co se vlastostí hoření týče), tedy více paliva na jednotku vzduchu. Pokud to u tvého motoru stíhá lambda doregulovat, tak samozřejmě nepotřebuješ přestavbu. Spotřeba je samozřejmě zvýšená právě kvůli nutnosti bohatší směsi.

  • 2 týdny později...

Bohužel ty díry v plynu, které popisuju výše jsem identifikoval jako naprosto pravidelné krátké výpadky v chodu motoru (přesně jak popisujete vy), které se projevují v jakýchkoliv otáčkách počínaje volnoběhem! Nastavením je nemohu odstranit. Vyzkoušel jsem několik variant nastavení- 3%, 8%, 12%, 23%, ale vice či méně jsou tam stále. Objevují se zhruba po 4-5 vteřinách.

Napiš mi PM a můžeme se po domluvě na to s kolegou mrknout.Já jsem z Kolína on z Čáslavi.Co je to za motor?

  • 4 týdny později...

Zdravím,

též zvažuji přestavbu na E85. Mám Fabii 1,2 HTP, 47kW, 12V rok 2004. Montáž chci provést sám. Jakou jednotku byste mi doporučily? Jaká funguje bez problémů?

  • 3 týdny později...

Pro tvoje auto připadají v úvahu jen tři sady. Buď tahle (tu mám já):

http://www.bioethano...ol-ppe-krabicka

nebo tahle:

http://www.e85-auto.com/

ELOTEC by měla být teoreticky lepší, jako jediná bude mít homologaci v CR (homologační proces právě probíhá), má čidlo paliva, ale nemám s ní žádnou zkušenost, a nevím o nikom kdo by ji používal (je v CR nová).

nebo tahle: http://www.bioetun.com/

Bude to zřejmě velice kvalitní sada, (http://astes.cz/index.php?module=content&page=34 a možná i http://www.e85system...m/prestavba-e85, ale nevím to určitě, )

Ostatní jednotky jsou pro naše tříválce nepoužitelné (vyzkoušeno). Většinou jsou to jednotky velice nekvalitní a liší se jen nálepkou na krabičce (http://www.autoethanol.cz/, http://www.flexcar.c...-na-ethanol-e85, apod.) nebo v lepším případě identická elektronika, ale namontovaná do kvalitní krabičky a s odpojitelnou kvalitní kabeláží (http://www.biopowers...alcovy-motor-5/)

Tahle firma mi alespoň upřímě odpověděla, (http://www.e85ka.cz/) že pro naše auta je jejich sada nevhodná.

Ještě jsem našel tohle: http://www.t-ec2.eu/index_en.php. Vypadá to velice dobře, ale u nás asi nesehnatelné.

Upraveno od goodji

Dneska když jsem jel z práce, tak mě na benzíně také zaujala nabídka E85. Po přečtení všech článků, recenzí a zkušeností, si myslím že tato alternativa není vhodná pro HTP motory a že to za ty ušetřený kačky nestojí. Nicméně mě napadlo, když ten ethanol čistí, zda nenatankovat půl nádrže E85 a půl N95, tím by se mi pročistil EGR a vedení, vyměnil bych palivový filtr. A pak bych jezdil s čistým motorem dál na 95? co myslíte? Jinak včera jsem tankoval na Shellu FuelSave, a musím říct že to bylo hodně znát na chodu motoru a na hluku. motor byl klidnější, skoro vůbec jsem ho neslyšel což mělo za následek řazení při vyšších otáčkách. Při 100km/h jsem motor skoro vůbec neslyšel, po ujetí 100km mi přišlo jako by se auto na toto palivo přenastavilo a bylo maličko hlučnější, nic méně rozdíl byl pořád znát. Jinak předtím jsem vždy tankoval na EuroOil u nás ve městě, kde je benzín vyhlášenej s dobrou kvalitou. Nikdy jsem netankoval na ONO.

no ono se ti pročistí "benzínová" cesta, ale pokud je v trubce k EGR potažmo ve ventilu karbon, tak ti E85 nepomůže. Není nad mechanické odstranění nečistot

Na HTP je prestavba na e85 loterie.Nam na to fabka jezdi v pohode.Ja bych tuto moznost nezavrhoval.s tim cistenim to je pravda,ale jen do nejake miry.

Pánové, už jsem to jednou do fóra psal a napíšu to znova. jednotky na přestavbu jsou pouze MARKETINGOVÝ TAH, podobně jako CHIPTUNNING... Přestavba motoru, který není primárně určen na spalování E85 nespočívá v zapojení nějaké magické krabičky, ale ve výměně exponovaných častí pohonné jednotky a palivového systému (ventily, písty, palivový podavač, tesnění, vedení paliva) a tudíž se absolutně nerentuje... moderní ŘJ jsou učnelivé, takže když do nádrže nenalejete čistý líh, ale své vozidlo postupným přechodem "naučíte" jezdit na E85, nebudete mít problém. Já jsem E85 zkoušel ve směsi s benzínem (poměry byly - týdenní tankování za 500,- - první dva týdny za 100 E85, za 400 benzín - bez problemu, další dva týdny 150/350, dalsi dva tydny 200/300 a pak jsem jel na slovensko, tankovani 500 E85 a zbytek doplnil benalem, auto jelo naprosto normalne), po konzultaci s mechanikem jsem usoudil, ze vzhledem k memu najezdu do 12t km rocne a riziku poskozeni motoru se mi jizda na E85 nevyplaci...

100 lidi 100 nazoru na vec.chip jsem na frs mel a oproti serii to bylo nekde jinde.mam chip na htp.je to znat v ramci moznosti motoru.e85 mam v aute stale jede.s kolegou co ma yarise 1.3 testujeme nastaveni jednotek a postupne doladujeme soft.pro tyto motory a s najezdem 30 tis km rocne motor slape jak vino.

Ale kazdeho vec.Nekdo ma spatne zkusenosti nekdo kladne.to je jako s lpg.ba lpg je horsi pro motor.

Prave, "je to znat v ramci moznosti motoru"... jake jsou moznosti dvanactky??? vzhledem k potencialu motoru jsou to akorat vyhozene penize. Smysl to ma mozna u objemu nad 10 litru, kde jsou obrovske vykonove a momentove rezervy (napr. u kamionu, kterej ma 14ti litrovy 6/8/10ti valec a pri rocnem najezdu 300 000 km usetrene 2 litry na sto delaji velkou usporu). Ale jaky potencial ma benzinova atmosfera do objemu 2.5 litru??? pripadne nahonena 1.6 nafta s 80 kw???

Upraveno od Wikidy

Treba kultivovanost motoru.ja sam tvrdim ze vykonovy chip u motoru bez turba je bezpredmetny.tam se to resi ostrou vackou, casovanim ventilu atd. Prece jen turbo dela v motoru hodne.Pokud se bavime o uspore a zivotnosti motoru je lepsi mit vetsi obsah s nizkymi kW potazno Nm.napr. 2.5L s 60kW bez turba na mechanicke opotrebeni netrpi jako 1.2L 63kW s turbem.kdyz se zamerime na povinne ruceni a popripade silnicni dan,tak mi je milejsi nizky objem motoru s turbem a chipem a nez klekne tak prodat.Je to hnus,ale 99% bazarovych aut.Ale zpet k tematu.kdo se chce presvedcit o moznosti montaze e85 do htp,nechť me kontaktuje.muzu predvest v koline nebo okoli.neni problem.

Upraveno od azriel

nezlob se na mne, ale kdyz chci kultivovanej motor, nekoupim si trihrnek... :)

No asi patris k bohatsi sorte v teto republice.nekdo proste nema na super vybavene auto se super motorem a nebo voli tento motor pro jeho dobrou spotrebu ve meste.

vubec nepatrim k bohatsi vrstve, taky jezdim 11 let starym vozem, ktery ma 165t najeto, neni to zadna ultra hajtech vybava typu kuze/bixenon/navi/tdi/6 kvalt a serepeticky... a vubec, to s tim nema co delat, pouze tvrdim, ze cipovat 1.2 htp je nesmysl, to sis tech 5 tisic mohl priplatit za 1.4 16V (beru u ojetiny) to same plati o jednotce na prestavbu na E85, dalsi vyhozene penize... a kolik ti to vlastne zere ve meste??? mne ted v lete 7.5 v zime to stoupne o cca litr, na dalky 5.0 - 6.0 podle toho, kolik km jedu...

BTW ta fabia na me profilovce je moje...

Upraveno od Wikidy

Pánové, tahle diskuze je o přestavbách na E85...

no na N95 jsem měl dlouhodobou 5.4L podle PP a s E85 jsem na 6.0L podle PP nájezd na nádrž ted byla cca

dle tabulek:

post-30979-0-91635300-1345218592_thumb.j670km

80% město zbytek státovka,dálnici jsem nejezdil.Těd má auto mladá a co jsem koukal,tak je na dlouhodobý 5.9L ,ale ta auto tolik nehoní.

Ještě připomenu,že podle PP se neřídim ... beru najeté km na plnou nádrž.

edit: tankujeme pouze plnou a nulujeme km

Upraveno od azriel

no vzdy o prestavbe na E85 jsem psal, bohuzel majtele zazracnych jednotek FlexiFuel tezko uznaji, ze jejich investice byla pouze vyhozenim penez...

dnes tankovano za 1000,- - 400,- za E85 (23,50 Kc/l - 17.02l) a za 600,- N95 (35.90Kc/l - 16,73l) - bez nejake zazracne jednotky, auto jezdi naprosto normalne...

uvidis casem treba :D

neuvidim, pac uz jsem to takhle praktikoval cca 2 mesice, kdyz byl benal za 37/38 kc/l... pak ceny klesly a jezdil jsem na cisty benal, dneska se to zase nejak vyhouplo, takze jsem to tam nalil znova... a casem muzu uvidet max na opotrebovani dilu motoru, ale ty me zadna zaracna krabicka opravit nedokaze...

  • 3 týdny později...

AHoj " novakcku" potreboval bych pomoct s doladenim jednoty erupeconflex pro sutdeny start a studeny chdo motoru je mozno se nejak domluvit.? diky

Nastavení této jednotky je přesně popsáno v manuálu na straně 14. Pokud studený motor špatně startuje, přepíchne se jumper, přídá se na potenciometru, nastartuje se motor, vypne se zapalování, a jumper se vrátí zpět. Pokud motor stále špatně startuje, celý cyklus se opakuje.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.