Přejít na obsah

Šustivý/pískavý zvuk klimatizace OII


otas1

Doporučené příspěvky

Po zapnutí climatronicu (na OII, r.v. 11/2006) se začne (nejvíce ze středních ofukovačů) ozývat šustivý/pískavý zvuk jakoby tření kovu o kov. Klima chladí normálně. Nesmrdí. Před 9 měsíci jsem byl na čištění chladiva i kllimatizace. Nedoplnili skoro nic (soustava je tedy těsná).

Zvuk mi připomíná chod kompresoru naprázdno (bez chladiva) v jiném autě (ne Škoda).

Celou zimu jsem jezdil na AUTO s nastavením teploty na 21 st. (kvůli odmlžování). Klima tedy musela jet. Zvuk žádný. Aź nyní, kdy byl poprvé interiér rozehřán od slunce a potřeboval zchladit (nastavil jsem 19 st., režim AUTO i "ne"AUTO + jakýkoliv stupeň ventilátoru).

Kde by mohl být problém? V mazání kompresoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, přeji ti hezké Velikonoce

Před 14 dny mě to dělalo přibližně to samé (doplněno asi před 15 měs.). Zajel jsem ke známému na doplnění náplně klima. Bylo jí tam cca. 30-40%. Říkal mě, že když je tam malo plynu tak to tento zvuk z palubovky tam kde je výparník vydává. Zkus ale vyzkoušet toto. Pusť klima úplně naplno. Vezmi teploměr, dej ho třeba k bočním ofukům a pokud ti to bude foukat aspoň tepoltu pod 10 stupňu tak toho plynu tam asi opravdu máš dost (mě tam při naplnění naměřil 7,6 stupňů a venku bylo 21). Pokud ne tak bych zajel na doplnění. To je má zkušenost doufám, že to budeš mít jen v tomto a ne v něčem horším. Držím palce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Díky za přání.

Dnes jsem dal auto do servisu. Uniklé chladivo (z 0,54 kg = plný stav zbylo pouze 0,24 kg; uniklo tedy 0,3 kg). To je mi ale divný, neboť jsem si chladivo nechal doplňovat v 7/2010. Navíc mi tvrdí, že únik není nikde vidět (i když jsem si tam posledně nechal dávat kontrastní látku právě pro případ, že by někdy někde chaldivo unikalo). Myslím, že to někde zkrátka musí být vidět. Jenom se jim nechce prolézat celý chladící okruh. Zkusím tedy měsíc počkat, pak znovu na přeměření. Počítám, že unikat to bude stále, takže to stejně budou muset prolézt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkuste otevřít kapotu a vpravo co je chladič klimatizace je taková bílá zátka. Já když jsem jí polil vodou, tak kolem ní se po cca 15s začaly objevovat malé bublinky. Nechal jsem okruh taky napustit kontrastní látkou, že by to v místě úniku mělo být zelené, ale nic zeleného tam nevidím. Tak uvidím, jak dlouho mi tam chladivo vydrží. Když mi mněnili kompresor, tak ho prý chybělo nepatrně. Je mi divné, že ty bublinky se tam objevují opravdu až po 10-15s, kdyby to unikalo stále, tak by to mělo bublat furt.

Zkuste tu zátku polít vodou a zkontrolovat to, prý se stává, že kolem té zátky to často uniká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze zátkou většinou vůbec nejde hnout, to barvivo není normálně vidět, je na to potřeba svítit modrým světlem a mýt žluté brýle, pak je to vidět.

Každopádně se mě dělo to samé, unikalo mi chladivo a nikde nebyl únik vidět, na doporučení profíků jsem nechal vyměnit ten chladič. Zatím je to měsíc, klima chladí a nechrčí/nešustí. Únik zátkou je asi nemoc O2, facelift už zátku nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím se na tu zátku mrknout. Nicméně před 9 měsíci se na ní mrkali v servisu a nic. Tak doufám, že nekecali.

Nicméně - je standardní, aby za 9 měsíců uniklo 300g chladiva "přirozenou" cestou? To podle mě jednoznačně ukazuje na netěsnost. Nebo na to má vliv i režim klimatizace? Přes zimu jsem nejezdil na auto (kvůli tomu, že mám prakticky pořád zapnutý vnitřní okruh kvůli smradům z okolí), ale s econ taky ne (tedy nesvítilo tlačítko econ ani auto). Vzhledem k tomu, že okna to odmlžovalo, domnívám se, že klima jela a tím jsem tedy dostál doporučení v manuálu - tedy, že se má klima zapínat alespoň 1x měsíčně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

...zatkou to opravdu unika. Me unikla cela napln behem 1,5mesice. Zatku jsme kontrolovali pod UV lampou, cichometrem a nic. Az po nastrikani jarovou vodou se po chvilce zacali objevovat bublinky. Zatka nejde opravdu povolit, hruza. Nezbiva nic jineho, nez vymenit chladic - kondenzator klimatizace. Nejlepe za typ, ktery jiz zatku nema, jeho presne oznaceni ale neznam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Verim a doufam, ze to tak je. Ted jsem chladic objednaval uz u druheho internetoveho prodejce a odepsal mi, ze posilaji E chladic misto Q. Dle jejich oznaceni by meli byt vsechny nasledujici dily stejne-bez zaslepky. Prosim Rolbare o potvrzeni. Diky moc

1K0 820 411 E

1K0 820 411 G

1K0 820 411 S

1K0 820 411 Q

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...