Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj vlastním Fabia Hatchback 1.2 HTP 40KW rv 2004. A chtěl sjem se zeptat HTPéčkařů jak jsou spokojeni s motorem 1.2 HTP 12v v kombicich jestli jim to stačí na ježdění po okreskách plus občas ta dálka nebo jestli se vyplatí jít do silnějšího motoru . Jsem tu celkem nový an fóru a spoustu sem toho pročetl ale nikde sem nenašel přímo dioskusi kde by se řešilo toto. Tak se dištak předem omlouvám.

Edit: prosím o přesunutí do správné sekce nevššiml sem si že jsem špatně díky.

Upraveno od diksik

Ahoj, mam ju vyše roka. Chodím prevažne mesto, nejake okrsky a dovolenka k moru. Na moje behanie stačí, nie je to žiadny závodník ale na cestovné limity akurat. Dal som si to chipnut a rozdiel je citiť. Ak budeš kupovať obzeraj sa po MR 2005 /facelift/, tie prve mali udajne problem s napinacími lištami, montovali sa krátke.

  • Autor

já vím od roku 2004 už to ale předělali co vím...mě spíš zajímalo jak to jezdí s plným kufrem a spotřeba...a jestli se případně da i něco předjet třeba náklaďák a tak bez potřeby dlouhého rozjezdu...plánuju to jaro léto ale lepší se maximálně informovat jinak jakou s tim máš spotřebu s plným kufrem a za kolik litrů ujedeš vzdálenost do chorvatska myslým průměr

já jel už 4x Bulharsko v zatížení 3-5 lidí s plným kufrem (po plato) a vzdálenost 1750km dělám vždy s průměrem 7,5l/100km LPG, tedy s benzínem tak o litr méně a poměr silnic je 90% dálnic. Trhač asfaltu to není, ale já jsem s ním maximálně spokojen už 210 000 najetých km :palec2:

V zime po meste do roboty /5 km/ sa motor ani poriadne neohreje a spotreba cca 8 l čo si myslim že je v poho, nakoľko idem pernamentne v zápche, teraz v lete cca 6,5, mimo mesta okolo 6 + - 0,2. Keď som šiel do chorvatska tak plne naložený a spotreba v priemere my vyšla cca 6,2. Všetko je to o spôsobe jazdy, keď som šiel 110 tacho tak mi vyšlo 5,5 akonahle som začal pridávať 130-140 šlo to hore. Palubný PC nemám, spotrebu som rátal na základe tankovaní.

mohu potvrdit, dálnici držím při té průměrné spotřebě 7,5l (LPG) na nějakých 120-125 tacho tedy otáčky 4000-4100 max., pak už to tam teče ;)

  • Autor

A ještě mám jeden dotaz. Jak je to s klimatizací? používáte někdo nebo ne? právě uvažuju o motoru do obshau 1.4 a na 1.4 TDI sem zatim zadnou poradnou recenzi neslysel tak prave tak 1.2 12V 47KW a nechat to nacipovat mi prisla naprosto idealní. Koukám že je to ale OK. Ještě dotaz ohledně oprav. Jak jste na tom s opravama je to znát oproti kratší verzi nebo je to normál?

téma přesunuto do sekce ostatní, kde můžete rozebírat tyto obecné otaázky ohledně motoru a kombi verze

klimu nemám, ale známá co jí má na 1,2/12V hatchbacku, tak říká že ve vedrech je hodně znát. A co se týká oprav, neřekl bych že opravuji nějak více než ostatní, ba naopak k poměru najetých km bych řekl že jsem na tom podstatně lépe než to kolikrát tady čtu. Jediným opakovaným problémem u mě byl EGR, ale platil jsem jen ten první (odešel mi čtvrt roku po záruce) a ty další už byly na záruku. Jinak jen běžné provozní záležitosti, kotouče, desky, zadní díl výfuku, silentbloky ramen a čepy ... aktuálně najeto 210 000km a vše ostatní původní, olej nežere :palec2:

  • Autor

jak tak na to koukám tak jste stejně spokojení jako já...jen bych prostě rád kombíka..jsem na tom odkojenej a prostě se mi vzhledově více líbí. jen si počkám min do příštího léta než si ho pořídím. Už jrn kvůli strádání abs. Děkuju všem za info jak to bude aktuální tak se poptám.

Záporem je požadavek kombíku na vyšší výkon motoru při potřebě jet vyšší rychlostí nebo s nákladem. Jezdil jsem s kombíkem HTP 40kW "socka edišn" (jedna z prvních co přišly na trh, s minimální výbavou jako služebák pro časté ježdění obyčejných plebs), musím přiznat, že se s tím autem dalo jet na dálnici i 140-150km/h ve 4 lidech na palubě, ale zdlouhavý rozjezd naloženého auta na tuhle rychlost mi připomínal start přetíženýho bombarďáku. Prostě čtyřka, pedál na podlaze, na tachometru 110 - 120 a furt nic, rafička lezla nahoru jako váhavej šnek... Po městě to šlo, tam trojhrnek připomínající vztekle vrčící šicí stroj vystřeloval pod téměř půlkou plynu z křižovatek poměrně solidně - i když se mu právě muselo "přitopit", aby se dostal do oblasti otáček s větším krouťákem a aspoň trochu svižně jel. Mimo město ale při potřebě rychlého přesunu zřetelně ztrácel dech - i jen způlky naložené auto při rychlosti 90 - 100 ztrácelo dynamiku.

Takže abych to shrnul - jestli vybírat "jetou" fabku s HTP motorem a v kombíku, tak rozhodně 47kW nebo ještě líp 51kW verzi, protože slabší agregát kombíka znevýhodňuje - těžšímu autu s ním chybí aspoň minimální rezerva výkonu, v dnešním provozu více než potřebná. Nechci rozpoutávat žádný další flame proti haťapkám, u kombíku je ten vyšší výkon jednoduše potřeba. Anebo jestli jsi rozhodnutý že si ještě rok počkáš, třeba už se do té doby podaří vychytat mouchy na 1,2TSI ... :palec2::palec2::palec2:

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

mohu potvrdit, než jsem bral tu moju, byl jsem si v "Áčkách" (tehdy začínali také jako autorizovaný dodavatel new vozů Škoda) a zkoušel jsem MR2005 v kombajnu verze soušl edišn, tedy s 40kW motorem (v 2005 s tím v rámci úspor začínali) a když jsme se tam všichni poskládali (5 lidí) a jeli to po Brně projet, tak jsem řekl, že raději vezmu skladovku MR2004 v clasicu s 47kW, ale s hagusama, mlhovkama, sklama v el. Přesedal jsem tehdy z Feldy Combi 50kW MPI a byl to děs. I stou 47kW to byl prvně nezvyk, než jsem si zvykl že jke potřeba využívat jiného režimu otáček, že mi to u 2000 ot. prostě nepojede ;)

jinak k těm závadám ještě, zapomněl jsem že mi v 205 000km odešel zapalovací modul na prvním válci :p

Já byl v té době "přesedač", jezdil jsem se vším možným - kromě svojí šáde taky Pick-upem feli 1,9D (starej "komůrkáč" SDI) , octou 1,9TDI kombi i lift-back, fábulí 1,4MPI Ambiente "kraťas" i výše zmíněným kombi trojhrnkem 40kW socka edišn, formanem SPI LXi - doslova co přišlo pod ruku nebo spíš co zbylo na dvoře... Takže srovnávací příležitosti byly. Nejmenší řidičská spokojenost u kombíků s trojhrnkem 40kW, největší s octou kombi TDI s červeným íčkem. U té byly fascinující zátah odspoda i schopnost při podřazení "vystřelit" z pytle za kamiónem jak čert z tunelu - samozřejmě s rafikou těsně u červeného... :p:p

Ja mam kombika 40kw a spokojenost. Rozdíl mezi kratkou a kombikem je cca 30 kg, takže to ani moc nepocitiš. A že to na dalnici nejede? Tak na to když jezdim často po dalnici si nekoupim htp,že? ;) Ja najedu měsičně cca 700km kolem komina a dvakrat za rok tu jizdu po dalnici vydržim. :)

Woody - souhlas. Já právě jezdil ty delší štreky - 100km jedna cesta minimálně. Ale ten váhový rozdíl mezi kombíkem a hatchbackem bude asi víc jak 30 kilo, hlavně v naloženým stavu... lollollol

Na takovy najezd je htp špatna volba. A vahovy rozdil je u prazdneho auta. Jo a mam ten dojem že povolene zatiženi je u kombi a krátke stejné ;) že tam toho narve někdo vic a potom to nejede je jen problem toho kdo s tim jede.

Víš co - když to má někdo jako soukromé, chová se k tomu jinak, než když je to služební, navíc když je šofér jen šofér a náklad si určujou cestující nebo (ještě hůř) někdo "nahoře", tak se musí jet s tím, co se jak se říká, "vleze do kočáru" - a basta... Navíc když to kupuje podnik, tak kouká na to, aby se auto rychle odepsalo a ne na to, jak se s ním bude komu jezdit - samozřejmě s výjimkou papalášských autí, tam je to obráceně... :feve::feve::feve:

Ano to maš pravdu, ale toto tema je uplně o něčem jinem než že ti šéf přikaže jet s htp 100km v 5 lidech a plném kufru ;)

Jenže i bez "přičinění šéfstva" se v takové situaci lze ocitnout - z toho důvodu tady před koupí kombíku se "slabší haťapkou" varuju, protože velký prostor láká nakládat a nakládat... - a slabý motor pak nestíhá.

Takže: když už do malého rodinného kombíka ne rovnou něco silnějšího než HTP, tak určitě aspoň silnější 1,2 12V variantu - a do ní pokud možno čip.

Mám krátkou 47kW a po najetí 13000km (většina cest cca 40km město/mezi napůl) mi přijde, že je to dobré pro 2 lidi nebo 2 lidi a klimatizace max., s více už to jde hodně poznat.

S motorem jsem ale pro své účely spokojený. Vozit 4 lidi bych ale nechtěl.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.