Přejít na obsah

Řazení


Destilace

Doporučené příspěvky

Mám takový dotaz ohledně Fabie II - 1,4 16 V. Je úplně nová, koupená asi před měsícem, najel jsem asi cca 1000 km. Když je venku horko, tak kolem 28°C minimálně (což teď pár dní bylo) a chci přeřadit z jedničky na dvojku (pak i občas z dvojky na trojku, dále pak je vše OK), tak má auto tendenci cuknout. Myslel jsem, že špatně pouštím spojku, ale když jsem si dal pozor, dělám vše stejně. Liší se to skutečně jen venkovní teplotou... Může mít teplota vliv na řazení?? Než bych s tím jel do servisu, chctěl jsem se poradit.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš v té době puštěnou klimu?

- Jestli jo, tak to může být způsobeno tím, že kompresor běží na plno a při přeřazování, díky velkému odporu kompresoru rychle spadnou otáčky těměř na volnoběh a při pouštění spojky se motor roztáčí pohybem auta - jakoby cukne - je bržděno motorem. Snad jsem to napsal srozumitelně. Na vyzkoušení vypni klimu a uvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problém mám taky - auto i po okamžitém ubrání plynu nesníží dost rychle otáčky, takže po puštění spojky dojde k cukanci směrem dopředu jako by byla spojka puštěná nadměrně rychle. Je to zaviněné pomalou reakcí serva škrticí klapky na pohyb pedálu - ŘJ motoru to má nastavené pro jedničku a dvojku jinak, než pro další stupně. Co je zařazeno poznává podle otáček kol a motoru. U starých motorů, kde byl mezi pedálem a škrticí klapkou mechanický převod strunou nebo lankem to bylo na řidiči, jak rychle ubere - u pedálu s elektrickou vazbou na pohonnou jednotku škrticí klapky je to záležitost diktátu... Jediné řešení je úprava softwaru - zvýšit úhlovou rychlost klapky nejméně o 50% než je tovární nastavení, ovšem netuším, kdo by NÁM tuhle úpravu byl schopný udělat (1,4 16V 63kW používají ŘJ od Magnetti Marelli - ne Siemens nebo Bosch jako zbytek VW).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš v té době puštěnou klimu?

- Jestli jo, tak to může být způsobeno tím, že kompresor běží na plno a při přeřazování, díky velkému odporu kompresoru rychle spadnou otáčky těměř na volnoběh a při pouštění spojky se motor roztáčí pohybem auta - jakoby cukne - je bržděno motorem. Snad jsem to napsal srozumitelně. Na vyzkoušení vypni klimu a uvidíš.

Díky za odpověď... Jo, v té době a to hned po nastartování pouštím klimu... Takže by to mohlo být způsobenou tím... Jsem v tomto laik, takže asi přijde trošku "blbá" otázka... Když pustím klimu, ale venku je, řekněme jen 24°C, tak to nedělá.. Bude to tím, že kompresor nemusí vynaložit tolik práce na vychlazení, protože rozdíl teplot není tak velký, jako je tomu při venkovní T 30°C?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problém mám taky - auto i po okamžitém ubrání plynu nesníží dost rychle otáčky, takže po puštění spojky dojde k cukanci směrem dopředu jako by byla spojka puštěná nadměrně rychle. Je to zaviněné pomalou reakcí serva škrticí klapky na pohyb pedálu - ŘJ motoru to má nastavené pro jedničku a dvojku jinak, než pro další stupně. Co je zařazeno poznává podle otáček kol a motoru. U starých motorů, kde byl mezi pedálem a škrticí klapkou mechanický převod strunou nebo lankem to bylo na řidiči, jak rychle ubere - u pedálu s elektrickou vazbou na pohonnou jednotku škrticí klapky je to záležitost diktátu... Jediné řešení je úprava softwaru - zvýšit úhlovou rychlost klapky nejméně o 50% než je tovární nastavení, ovšem netuším, kdo by NÁM tuhle úpravu byl schopný udělat (1,4 16V 63kW používají ŘJ od Magnetti Marelli - ne Siemens nebo Bosch jako zbytek VW).

Taky díky za odpověď, ale trošku mí není jasná věc. Pokud by to dělala ta škrtící klapka, tak ta by tento problém dělala stabilně a ne jen při vyšších venkovních teplotách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď... Jo, v té době a to hned po nastartování pouštím klimu... Takže by to mohlo být způsobenou tím... Jsem v tomto laik, takže asi přijde trošku "blbá" otázka... Když pustím klimu, ale venku je, řekněme jen 24°C, tak to nedělá.. Bude to tím, že kompresor nemusí vynaložit tolik práce na vychlazení, protože rozdíl teplot není tak velký, jako je tomu při venkovní T 30°C?

Díky

Přesně tak.

U mě se to chová stejně, sice mám 1.6 CLIMATRONIC, stačí vypnout klimu a cuknutí zmizí. Dělá to při jen při velkém teplu a po chvilce jízdy to zmizí (klesne výkon klimatizace). Než jsem na to přišel, připadal jsem si jak začátečník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mně to právě dělá i bez zapnuté klimy, ptal jsem se na to, dostal jsem odpověď že je to vlastnost vnucená ekoteroristickým požadavkem - prostě klapka má omezenou rychlost výchylky, aby se omezily exhalace, které se při každém prudším otevření zvyšují. Proč je ale zpomalené i zavírání mi nebyl můj zdroj schopný odpovědět. Zkusím poslat dotaz některé čipovací firmě, která upravuje ŘJ od Magnetti Marelli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...