Brian20 Vloženo 14. Červen 2011 Sdílet Vloženo 14. Červen 2011 Chtěl bych vás požádat o radu.Vlastním Fabii I 1.9 TDI 74 Kw + chip.Toto auto už mám druhým rokem.Najeto 150.000 km a dosud bez problémů.Na doporučení jsem tam dával olej od Mobil 1 10 w 50.Od výměny do výměny jsem doléval max 4 dcl oleje.Bylo mi řečeno, že tento olej není pro daný typ motoru vhodný, proto jsem při další výměně do auta dal olej 5w30.Od výměny jsem ujel 150 Km a rozsvítila se mi kontrolka oleje --- měrka suchá!!!Mechanik mi řekl, že je tento olej je nejspíš řídký, tak jsem za dva dny olej vyměnil a dal jsem 10w40.Na tento olej jsem ujel 130 Km a kontrolka oleje blikla znova.Olej jsem dolél a opět jsem ujel kolem 130 Km a opět měrka suchá!Napadají mě jen tři věci.Turbo, gufera vodítek ventilů, nebo stírací kroužky, ale problém je v tom, že auto nekouří!!!!Nesmrdí po oleji z výfuku, nemá úbytek výkonu a podvozek je suchý, takže olej ani odnikud neteče!!!!!!!Poradí mi někdo???Mockrát děkuji za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
coffin Vloženo 14. Červen 2011 Sdílet Vloženo 14. Červen 2011 Sundal bych spodní kryt motoru a mrknul bych ze spoda na turbo.Řekl bych že to bude brutální olejnička. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanf Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 ty tam davas oleje ake chces. ty podrebujes s normou 505.01 alebo 507.00 . a ani jeden z tych olejov nie je vhodny do tvojho motora. mozno ta 5W30 mala tu normu. davaj tam 5W40. ale to spotrebu oleja ti to nevyriesi. tam mas iny problem. pozri turbo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 ani bych se nedvil, kdy by kleklo turbo, jak napsal hanf, nalej tam olej co tam patří, tedy 505.01 !!!!! (507.00 je zbytečně drahej a nemá u FI žádný plus oproti starší 505.01), viskozitu bych dal 5W40, pro naše podnebný pásmo je to optimum. Jinak kolik oleje při výměně do auta liješ? Auto jede normálně - svižný, turboefekt je na místě? Mrkni na turbínu, zda je výfuková část suchá, nesmí ta být olej...pak mrkni na trubky k IC a na samotný intercooler, v trubkách může být lehce oleje...z intercooleru dostat oleje ven (pokud tam bude), jestli se ti tam nahromadil, může nastat peklo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 15. Červen 2011 Sdílet Vloženo 15. Červen 2011 díky tomu oleji co tam měl mu turbo zřejmě nekleklo (pokud vůbec je ko). norma 505.01 nebo 507.00 (jinak slx prof. 5w30 stojí 220/litr) je důležitá hlavně pro pd vačku. jak bylo psáno výš, zaměřil bych se hlavně na množství oleje při výměně, případný olej v ic (je dobré auto často prohnat, aby tam nezůstávalo moc oleje) a pak se dá třeba ve vagu kouknout do skupiny 013 na korekci volnoběhu, kde by se dal poznat vylítanej motor (v případě že těch 150tkm je tam už 3x) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FABIA420HB Vloženo 20. Červen 2011 Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 (editace) Ja som mal tiez tento problem..Tiez mam 1,9 TDi r.v 2006 AXR 74kw+chip cimbu a ked som ho kupil nezralo ani dcl a po 1. 10 000km som vymenil olej + filtre samoska vsetko znackove konkrtene olejovy Bosch aj s gumickou a po 5000km som si vsimol ze motor nejako viac klepka tak som skontroloval lej a zistil som ze mi zmizlo cca 0,5litra oleja..Tak som dolial ..Hovorim si vsak 0,5 litra na 5000km neni vela za 700km znovu co je?Tak som zase dolial a uz som sa zmieroval stym ze som to asi niekde prepiskol a ze asi bude K.O turbo alebo mtor ked tolko zere..No nakolko to bolo v zime a mam kryt pod motorom tak unik oleja som si nevsimol..Na jar ked som mal 7500km po vymene som kukol konecne pod dekel a pod auto a oleju bolo vsade tak som vedel ze je problem ..Umyl som motor a za dva dni som pozrel kadial to unika a nasiel som ..tesnenie olejoveho filtra prasklo a odtial mi tiekol olej a to po 5000km a Bosch!!Takze sa radsej pozri aj tam..Vymenil som olej aj filter po 10 000km a spotreba oleja cca 1dcl na 5000km.. a spokojny tak sa skus pozriet aj nato..Cau PS:A samozrejme olej 10W-50 je uplne zle takze by som sa nedivil keby dostal motor na prdel a hlavne turbo nakolko 10W-50 olej s normou 505.01 neexistuje a ako pisali aj chalani aj 5w-30 neni moc vhodny na nase klimaticke podnebie a hlavne v lete ked mu nalozis moze sa Ti ten film pri vonkajsich teplotac nad 30°c potrhat vo vysokych otackach a potom uz honis vela ludi vymysla stym olejom furt a len tomu ublizis!!Ja som daval najprv Castrol Edge ale ten nebol dobry po 5000km motor uz bol hlucnejsi tak som sa nato pytal a vsetci co sa v olejoch vyznaju mi znadali ze Castrol uz davno neni to co byval a je drahy..Zacal som davat Valvoline Durablend 505.01 5litrovka - 28.50eur a menim max 10 000km aj filtre olejove vzduchove a maximlana spokojnost .:olej vydrzi celich 10 000km bez zmien na zvuku!! A to mu sem tam dobre nalozim aj na dialnic cez 200km/h a v pohode !! Editováno: 20. Červen 2011, autor: FABIA420HB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.