Přejít na obsah

Stabilita v zakrutach


Eddie

Doporučené příspěvky

a ještě něco :wacko: jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!!

jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle :ble  :help:

Myslím, že to tak pravda není. Novější Fábie s motorizací 1.2, mají přední brzdy FS II, aspoň brácha to tak má a na brždění je to dost poznat. Asi další úsporné řešení škodovky.

já mysllim že FSII mají jen 1,2 40kW :huh: (ikdyž vlastně asi ne ;) ), tak pardooon za chybu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka: Ja mam take pneu 165/70 na zimnich a nekomfort je pro me prujezd zatackou, kdy se auto houpe. Nebo staci jen zahybat volantem, a to nemusis ani nijak nasilne a auto plave.... Ty to nepozorujes a ani nemuzes pozorovat, protoze nemas zkusenosti se sirsimi pneu s nizsim profilovym cislem.

Jinak s brzdami nesouhlasim. FSII jsem zkousel na HTP 47kW a prislo mi to uplne stejne jako FSIII. Mluvim o beznem mestskem provozu. Brzdeni v kritickych situacich asi bude jine.

plave to ano, to je dovod prechodu na sirsich u mna, proste chcem zistat na stabilite, to ked mierne trhnem volantom v rychlostiach nad 60km/h tak auto sa nahne zabori vplyvom deformacie bocnice a az potom zatoci.

Prejst chcem hlavne ked budem niekedy potrebovat prudko zabocit, proste stabilita

Inac co sa tyka brzd mam pocit ze su slabe, a rychlo vadnu, aj ked nabeh je rychly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

+ zhorsenie dynamiky sa nekona (mierne sa znizi obvod kolesa) (No tady jsi napsal uplny nesmysl, protoze zhorseni dynamiky poznas spis pri prechodu ze 165/70 na 185/60 nez pri prechodu z 185/60 na 195/50) - dovod?+ komfort ostane zachovany (resp malinko sa zhorsi)

A to uz si ze me jako delas srandu??

Protoze 165/70 ma uzsi pneu a rozdil mezi sirkou pneu je, snad logicky, vetsi mezi 165 a 185 nez 185 a 195. A pri zachovani polomeru kola je sirka snad rozhodujici, ne? :D Nekdy si to vyzkousej, rozumbrado :)

ako si to myslel prechod z pneu 165 na 185 ze pocoitim viacej ako z 185 na 195?

:unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě něco :wacko: jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!!

jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle :ble  :help:

Myslím, že to tak pravda není. Novější Fábie s motorizací 1.2, mají přední brzdy FS II, aspoň brácha to tak má a na brždění je to dost poznat. Asi další úsporné řešení škodovky.

musim s tebou nesouhlasit, s Fabii 1,2 47kW jsem mel moznost se svezt pomerne nedavno (JaKrova Fabka), ma tam pneu 195/50/R15 a pri brzdeni mi to prislo upne stejne jak na moji Fabii (mam MPi), jaksi jsem nepostrehl, ze by ty brzdy nestacily, sice jsou to malinkaty kotouce, to je pravda, ale k bezpecnemu brzdeni dostacujici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

+ zhorsenie dynamiky sa nekona (mierne sa znizi obvod kolesa) (No tady jsi napsal uplny nesmysl, protoze zhorseni dynamiky poznas spis pri prechodu ze 165/70 na 185/60 nez pri prechodu z 185/60 na 195/50) - dovod?+ komfort ostane zachovany (resp malinko sa zhorsi)

A to uz si ze me jako delas srandu??

Protoze 165/70 ma uzsi pneu a rozdil mezi sirkou pneu je, snad logicky, vetsi mezi 165 a 185 nez 185 a 195. A pri zachovani polomeru kola je sirka snad rozhodujici, ne? :D Nekdy si to vyzkousej, rozumbrado :)

ako si to myslel prechod z pneu 165 na 185 ze pocoitim viacej ako z 185 na 195?

:unsure:

Tak jak jsem to napsal a vysvetlil ve dvou prispevcich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě něco :wacko: jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!!

jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle :ble  :help:

Myslím, že to tak pravda není. Novější Fábie s motorizací 1.2, mají přední brzdy FS II, aspoň brácha to tak má a na brždění je to dost poznat. Asi další úsporné řešení škodovky.

musim s tebou nesouhlasit, s Fabii 1,2 47kW jsem mel moznost se svezt pomerne nedavno (JaKrova Fabka), ma tam pneu 195/50/R15 a pri brzdeni mi to prislo upne stejne jak na moji Fabii (mam MPi), jaksi jsem nepostrehl, ze by ty brzdy nestacily, sice jsou to malinkaty kotouce, to je pravda, ale k bezpecnemu brzdeni dostacujici...

Souhlasím, že na zabrždění je to dostačující, ale mírné snížení brzdného účinku je tam cítit. Lidově řečeno brzdy jsou méně jedovaté a na pedál je potřeba více potlačit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pava: to mi prave vubec neprislo, kdyz sedam z auta do auta (momentalne stridam hodne casto Fabii, O1 1,8 20VT a O1 1,9 TDi) tak v kazdym aute musim na brzdovy pedal jinak, zabira v jinem miste, ma jiny ucinek....

ale tohle mi prislo, jako kdybych brzdil ve svem aute (uplne stejne)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě něco :wacko: jak se psalo o brzdách, na HTP sou stejný brzdy co má i 50kW-MPI, 55kW-16v, OktaI-66kW TDI(menluvim o slabších benzínech v O I)+16v+ TDI 74kW(maj vpředu FSIII a vzadu kotouče-u čehož bylo moooře napsáno že to takovej rozdíl proti bubnum neni!), 1,4TDI atd.., maj FSIII a stejnej kotouč!!!!

jinak jak tu psal amogh, najezdim podobně(i na podobnym autě+uplně stejnym podvozku) na (pro někoho extremních) rozměrech pneu spousty km ročně, a opravdu menám sebemenší duvod tu psát nějaký bludy!!!!-tak se mi nedivte když mi nějaký nepodložený vylevy zvednou mandle :ble  :help:

Myslím, že to tak pravda není. Novější Fábie s motorizací 1.2, mají přední brzdy FS II, aspoň brácha to tak má a na brždění je to dost poznat. Asi další úsporné řešení škodovky.

musim s tebou nesouhlasit, s Fabii 1,2 47kW jsem mel moznost se svezt pomerne nedavno (JaKrova Fabka), ma tam pneu 195/50/R15 a pri brzdeni mi to prislo upne stejne jak na moji Fabii (mam MPi), jaksi jsem nepostrehl, ze by ty brzdy nestacily, sice jsou to malinkaty kotouce, to je pravda, ale k bezpecnemu brzdeni dostacujici...

Souhlasím, že na zabrždění je to dostačující, ale mírné snížení brzdného účinku je tam cítit. Lidově řečeno brzdy jsou méně jedovaté a na pedál je potřeba více potlačit.

No, dva dny jsem tady nebyl a to je mazec, jsem rád, že fabka nakonec snad pochopil o čem jsou 195/50/15, stabilita v bočnicích, už jsem myslel, že ho budu muset potkat a nechat ho jet za mnou ostře zatáčkama a čekat, kdy vypadne nebo nebude stačit :D

Brzdy FSII, které mám se chovají stejně jako FSIII, původně jsem tomu nevěřil a absolvoval jednání se škodovkou atd ...., nakonec mám papír je jsou o.k. a zkušenosti tomu odpovídají (dnes 83.000km). Zatím vše původní a rozhodně na ně nemusím šlapat víc než v mých jiných autech.

Několikrát jsem musel brzdit i dost zostra a nebyl problém, pokud jsou více zahřáté a opakovaně tvrdě brzdím, dokonce mi připadají, že za to rafnou více, asi teplotní vlastnosti materiálů, nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pava: to mi prave vubec neprislo, kdyz sedam z auta do auta (momentalne stridam hodne casto Fabii, O1 1,8 20VT a O1 1,9 TDi) tak v kazdym aute musim na brzdovy pedal jinak, zabira v jinem miste, ma jiny ucinek....

ale tohle mi prislo, jako kdybych brzdil ve svem aute (uplne stejne)

Mě auto, vybavené brzdami FS III, byť mám kombík a brzdy bez ABS brzdí lépe, než krátká Fabie bratra FS II, který ABS má.

Už logicky, menší průměr kotouče a menší třmeny brzd musí logicky brzdit méně, než větší kotouče a větší třmeny. K tomu nepotřebuji papír ze škodovky ani nic podobného. Postačí zdravý selský rozum. Nic ve zlém -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pava: to mi prave vubec neprislo, kdyz sedam z auta do auta (momentalne stridam hodne casto Fabii, O1 1,8 20VT a O1 1,9 TDi) tak v kazdym aute musim na brzdovy pedal jinak, zabira v jinem miste, ma jiny ucinek....

ale tohle mi prislo, jako kdybych brzdil ve svem aute (uplne stejne)

Mě auto, vybavené brzdami FS III, byť mám kombík a brzdy bez ABS brzdí lépe, než krátká Fabie bratra FS II, který ABS má.

Už logicky, menší průměr kotouče a menší třmeny brzd musí logicky brzdit méně, než větší kotouče a větší třmeny. K tomu nepotřebuji papír ze škodovky ani nic podobného. Postačí zdravý selský rozum. Nic ve zlém -_-

A já mám zkušenosti rozume, menší kotouče, neznamená horší brzdy, na to je velikost destiček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic ve zlem, ale jdes proti proudu pavo lol;)-_-

Jinak ja mam opacnou zkusenost - auta s ABS brzdi lepe. Prijde mi, ze jsou ostrejsi... Bez ABS maji takovej tupejsi nastup, ale kdyz to zase zahamtnes, tak stojis, to je fakt lol-_-

My se stejne asi nikdy na nicem neshodneme, co?? :smich:;)-_- <- Taky to nemyslim zle ;)-_-

To si myslím také, že auto s ABS brzdí lépe (ostřeji), proto mě to překvapilo, pátral jsem proč to tak je a přišel na ty brzdy. Hoši mluvte si co chcete, ty brzdy jsou horší. Jestli jsou jiné i desky nevím, ale zjistím. Předpokládám, že když jsou menší třmeny budou jiné i desky.

Martinoslav: To že "chčím" proti větru vím už dávno. Někdy mám pocit, že na toto fórum už dávno nepatřím... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale patriiiiiis, s kym bych se pak hadal :p;)-_-

Ja myslim, ze tuhle debatu ukoncime, v praxi to muzeme otestovat treba nekdy na letisti, takhle budem akorat jenom krafat ;)-_-

asi tak a vzdy to jsou subjektivni nazory.......tady se asi nikdy nemuzeme vsichni shodnout....... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pava: nic ve zlém, ale plocha těch desek není závratně rozdílná, tedy natolik, aby jsi to nějak pocítil a subjektivně se posuzuje těžko, vždyť i stejná auta brzdí jinak, velikost kotouče je dána z větší části množstvím tepla, které musí absorbovat a teplo je dané hmotností auta, a samo rychlostí , ale ta je pro nás všechny stejná (myslím Fábie 1,4 a 1,2 mimo 1,4 100PS).

Proto dávají na dlouhé FSIII a krátké FSII, ale rozhodně to neznamená, že FSII jsou horší samo že za normálních okolností, na sportovním okruhu je to jinak, páč menší kotouč se utaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...