Verča Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 Dobrý den mám takový problém moc se v autech nevyznám ale mám Felicii a pořád mi vaří jen při jízdě na volnoběh to nedělá nic je pořád 80C ale jak jedu tak i 110C a větrák se spouští normálně při zahřátí je vyměněn termostat chladič čídlo teploty čídlo sepnutí ventilátoru nevím co dál děkuji vše jezdilo bez problému trápí to poslední 4 měsíce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 19. Červen 2011 Sdílet Vloženo 19. Červen 2011 Pokud nastartuješ a necháš běžet motor na místě - motor se prohřeje a pak sepne normálně ventilátor chlazení? Takže teplota nepřeleze kolik? 95 ? Chladící kapalina neubývá? Jak starý je chladič? Může být zanesený úsadami? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Verča Vloženo 20. Červen 2011 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2011 Ventilátor sepíná jen někdy ale ne pokaždé... Teplota přeleze i 110C Chladící kapalinu dolívám jednou za měsíc té, jak to vaří se vypařuje aspoň si myslím já Chladič je starý 2 měsíce takže nový a zanesený to pochybuji neměl se jak zanést Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Červen 2011 Sdílet Vloženo 21. Červen 2011 Jako první kontrolu zjistit, jestli přitom ubývání kapaliny v chlazení náhodou "nepřibývá" olej - to by znamenalo vyražené těsnění pod hlavou = kapalina stéká do olejové náplně. Tuto závadu je nutno pokud možno ihned, nejlépe ještě včera dát opravit - hrozí zadření motoru. Jinak je možnost, že je mizerná vodní pumpa, která nestíhá vytlačit z motoru všecky vzduchové bubliny a motor se lokálně přehřívá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza 75Kw Vloženo 22. Červen 2011 Sdílet Vloženo 22. Červen 2011 Ano ano přesně jak říká Ekkar_z_Bastlírny tak bych to viděl. I když ja měl opačný problém neuchladil jsem ji na místě ale za jízdy Ok. Voda mizela pomalu malinká dírka v těsnění a jelikož jsem neměl čas voda tekla ke šroubu a ten pak nešel povolit. pak jsem ho udolal i se závitem z bloku takže bych doporučoval řešit opravdu rychle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 23. Červen 2011 Sdílet Vloženo 23. Červen 2011 Dobrý den, chci se také zeptat ohledně přehřívání Felicie. Tady paní píše, že za jízdy se jí to přehřívá. Já mám podobný problém. Když auto jede, je vše OK a teplota je kolem 80°C. Ale pokud auto stojí, např. v koloně, vyleze teplota přes 110°C sepne se ventilátor a uchladí se, resp zustane na 115°C pak se rozjedu a zase vychladne na optimalní teplotu. Nevím čím je to zapříčiněné. Auto jsem koupil před 4 dny manželce. Je to 1997, 1.3 MPi 50kW 4bodový vstřik. Najeto má 210.000km. Poraďte mi, jaká nejčastější závada to může být, nechce se mi do toho sypat peníze ve velkým... Někdo říká, že je to chladičem, někdo termostatem apod, ale termostatem se mi nezdá, protože teplotu ukazuje a sahara spíná a nakonec uchladí... Nevím ale jak to bude až bude 35°C vedro... Moc Vám díky za odpověď, Petr Praha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 24. Červen 2011 Sdílet Vloženo 24. Červen 2011 Může to dělat teplotní spínač ventilátoru v chladiči - zarostlý úsadami, vadný, nebo na příliš vysokou teplotu (na každém je teplota spínání vyražená). To není drahý díl. Pokud koupíš nový, ať má pokud možno nízkou spínací teplotu. Podívej se, jestli je tam originálním způsobem připevněný ventilátor chlazení. Pokud je daleko od chladiče, nebo nemá kolem sebe ten plech, strašně klesne jeho účinnost. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 24. Červen 2011 Sdílet Vloženo 24. Červen 2011 Díky za radu, o víkendu to zkusím vyměnit a podívat se na ten ventilátor a dám vědět... Ještě jednou díky, napíšu jak to dopadlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 3. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2011 Zdravím, tak jsem zkoušel, to co jsi mi poradil s tím čidlem a je to ono... Díky moc za radu... Ještě jestli Vás kluci můžu poprosit... Co mám dát do Feldy za olej... Byl tam Havoline 10W-40 - já ted uvažuju, jestli tam mám dát zase Mogul GX-FE 10W 40 a nebo Mogul 15W-40... Vím že bych tam měl dát to co tam bylo, ale Mogul dělá Mogul Felicia a to je 15ka tak nevím. O peníze mi v tomto případě nejde... Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 4. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2011 (editace) Aspoň polosyntetický. GX-FE už možná neseženeš, tak Extreme. 10W-40 je dobře. No a s tím, co má auto najeto by asi stálo za úvahu pořídit nové tlumiče. Kup pickupové, jsou oproti limuzínovým o dost lepší v útlumech. Editováno: 4. Červenec 2011, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 5. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2011 Určitě na tlumiče jsem myslel taky. Pokud jsou PickUpové lepší, tak každopádně půjdu do nich. Ještě budu muset udělat nejspíš silentbloky nebo čepy... Při přejetí díry nebo výmolu to tak tupě mlátí v přední nápravě. Přemýšlím, že buď udělám jenom čepy a silentbloky, nebo možná koupim celý ramena... První varianta je možná ekonomicky přijatelnější, ale zase ramena jenom sundám a dám tam jiný a je to rychleji hotový a méně práce, než se vyklepávat se silentblokama... Každopádně to budu dělat najednou i s tlumičema. Co je ještě častý problém u Feldy, co by stálo za udělání a předejít tím potížím v budoucnu...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2011 Tak to je určitě dobrý nápad, bývají to hlavně ty větší , zadní, silentbloky spodních ramen. Někdy to bývá i silentblok záchytu reakce agregátu pod převodovkou, který je roztržený. No a pak ještě brzdy - tedy pokud máš manželku rád a nejste před rozvodem. Vzadu to bývá klasika - jeden pístek v jednom brzdovém válečku teče, jeden pístek v druhém brzdovém válečku je přirezlý a nehybný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 9. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2011 Před rozvodem nejsme... :-) Podívám se na ty brzdy... Zatím jen tak letmo jsem koukal na kotouče a na desky vpředu.... kotouče vypadají dobře, mají podle mě max 1mm hranu... Desky už to mají za sebou a zadek jsem ještě nerozebíral... Jestli to bude podobný jako jsem dělal na jaře na své Fabii, tak to bude sranda :-) Tam tekly prasátka, ale čelisti byly taky nehybný, že ani brzdovkou nešly pořádně rozhýbat :-) Tak dneska je sobota, já se jdu hodit do montérek, jedu do mototechny pro tlumiče, ramena, desky a pakny a jdu na to :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 11. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2011 Ještě jednou zdravím... Ještě bych se vrátil k přehřívání tý Feldy... To čidlo na chladiči je vyměněné a má spínat při 95°C - ale zase se mi stalo při běžném provozu ve městě že mi teplota opět vylezla na 110°C . Nevím co by to mohlo být ještě...? Poraď... Udělal jsem ted o víkendu ty tlumiče atd a to je už OK, ale zjistil jsem, že mi teče převodový olej... Tak abych to shrnul: Brzdy: OK, tlumiče: OK, ramena: OK a Chlazení je stále špatné a teče převodovka. Ještě je motor zas**ný od oleje... Vím že je to u Feldy normální, asi... Ale jsem asi rozmazlenej z Fabie, kde je to suchý.... Poradíš mi, co by to mohlo být...? S tím chlazením a jak utěsnit převodovku...? NA ten motor se musím ještě podívat kudy to teče... Dík moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sotek Vloženo 14. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2011 Mám také 1.3MPI 50kW a také mi tekl olej z převodovky a motoru. U převodovky to teklo kolem řazení, na motoru mi to sáklo pod rozvodama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twin.petr Vloženo 14. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2011 Musim to nějak vyřešit - zajet někam, kdo má rampu, nebo jámu v garáži, na heveru se mi to nechce sundavat :-) A nemáš zkušenosti s přehříváním...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.