Přejít na obsah

Chyba imobilizéru, v teple neštartuje


Luboslav101

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám problém s imobilizérom na mojej Škoda Fabia kombi 1,4MPi, 50kw, r.v. 2001.

V lete keď bolo teplo a auto stálo dlho na slnku, auto nechcelo štartovať. Po otočení kľúčom nezhasla kontrolka imobilizéru a ostala blikať. Auto stačilo nechať vyvetrať počkať 10-30 minút a prestalo to blbnúť a auto naštartovalo. Navštívil som autorizovaný servis, odbili ma stým že teraz to funguje a mám prísť keď sa mi to stane! (ako asi, keď to potom neštartuje). Neveril som vlastným ušiam. Jeden garážmajster povedal že to je bežné a väčšinou odíde čítacia cievka okolo spínacej skrinky. Zlý kontakt , teplom sa to rozťahuje. Tu na fóre som sa taktiež dočítal že je to buď zlý kontakt v cievke, káblik od spínačky k budíkom, alebo chybné budíky. Poruchy sa objavovali sporadicky ale raz to nechcelo naštartovať celý večer ani ráno (pri pokuse vychladiť to a naštartovať som vybil batériu), tak som to odtiahol do autorizovaného servisu. Tam to po nabití baterky opäť ako zázrakom išlo. Trval som na tom aby vymenili tu cievku, (už ma to nebavilo chladiť auto zakaždým keď chcem naštartovať). Vymenili celú spínaciu skrinku aj káblik ku budíkom. Od vtedy auto štartovalo aj v najväčších horúčavách. Avšak minule mi opäť zasvietila kontrolka imobilizéru a auto nenaštartovalo, avšak bolo to večer a vonku bolo chladno, po chvíli to išlo. Opäť návšteva servisu, kde povedali že môže byť chyba v budíkoch a treba ich celé vymeniť lebo je to nevyspytateľné a cena cca 400€.

Naposledy to zblblo na dovolenke a keď už som chcel volať asistenčné služby, vytiahol som manuál s priehradky a náhodou som narazil na „núdzový kód“. Stálo tam že v prípade poškodenia kľúča sa dá kontrola odblokovať zadaním núdzového štvormiestneho kódu, ktorý je na prívesku k náhradnému kľúču. Skúsil som teda zadať ten kód a auto pekne naštartovalo. Bol som rád a zároveň aj nasratý že mi nikto v servise nepovedal že je možné si takto pomôcť. Odborníci! Vrátil som sa z dovolenky a chcem to doriešiť.

Mám vymeniť tie budíky? Pomôže to alebo môže byť chyba ešte niekde inde? Keby to určite vyriešilo problém išiel by som do toho.

Dajú sa použiť aj budíky z druhej ruky z inej Fabie? Alebo to musí byť len priamo nový kus zo Škody? Musia to byť budíky z rovnakého typu Fabie a roku výroby?

Nebude problém s nejakým spárovaním na moje kľúče? Našiel som inzerát na predaj budíkov+PIN z 1,4MPI, to by mohlo byť ono?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prvně by to chtělo sem napsat chyby z diagnostiky. pokud zůstal svítit klíček, tak tam určitě nějaké budou.

když by došlo na výměnu budíků, tak můžeš samozřejmě koupit i jeté budíky, samozřejmě z benzínu kvůli otáčkoměru. samozřejmě nejlépe s pinem, jak píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prvně by to chtělo sem napsat chyby z diagnostiky. pokud zůstal svítit klíček, tak tam určitě nějaké budou.

když by došlo na výměnu budíků, tak můžeš samozřejmě koupit i jeté budíky, samozřejmě z benzínu kvůli otáčkoměru. samozřejmě nejlépe s pinem, jak píšeš.

Chyby z diagnostiky neviem, nemám ako zistiť. V servise to vždy vymažu a moc o tom nereferujú.

Keď kúpim budíky s PINom, zvladne to nahodiť a spojazdniť bežný autoelektrikár, alebo to spravia len v autorizovanom servise? Myslím tým či nebude problém s mojimy kľúčmi a cudzímy budíkmy, resp. či nieje potreba nejaký špeci prístroj.

Našiel som tieto budíky, mohli by tam pasovať, vizuálne vyzerajú ako moje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

potřebuješ to připíchnout k pc.

pokud chceš vědět budíky přesně, vytáhni ty svoje o koukni se. stačí oddělat plastík pod budíky tahem k sobě, vyšroubuješ 2 torxy a máš budíky venku. zezadu budeš mít číslo dílu, stejně jako na té fotce z bazaru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Je to už staré ale třeba to někomu pomůže...
Měl jsem stejný problém. Chyba je v přerušení pájených spoju na svorkovnici budíků.
Sundat plast za volantem pod budíkama. Stačí jen zatáhnout...
Pak odšroubovat ty dva torxy a odpojit hlavní zelenou svorkovnici a černou na druhé straně...

Na 99% to je tím že krajní piny (u cca 140 km/h) jsou upadlé.
Deska se pak v horku kroutí a ztratí kontakt. Imoblizer jsou přímo dva první piny.
Přepájet a je pokoj.

Na druhé straně je zas nádobka chlazení - taky často upadáva a pak pípá že není voda...
Měl jsem oba problémy... Vyměnil jsem asi 10 nádobek :D Pak začal blbnout imo a odhalil jsem tohle.

oprava za pul hodiny a jezdíš. Žádnou diagnostiku řešit nemusíš.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...