piego Vloženo 24. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 Čau, jsem tady nováček a mj. majitelem F1 2001 1,9tdi elegance. Po předchozím majiteli mám hid xenony a chtěl bych tam dát halogeny, poněvadž oslňuji protijedoucí auta a dávají mi to najevo blikáním... a jsem z toho akorát nervní a to i když sklopím světla. Samozřejmě ostřiky a čidlo náklonu nemám takže nelegální úprava. Zatím jsem měl jednu kontrolu a dobrý, ale co příště? Chci se proto zeptat co je k tomu potřeba a jak náročné je předělání na halogeny případně pokud bych to nezvládl kolik dám v servisu. Děkuji za reakce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 24. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 záleží v jaké stavu je původní elektrika. pokud jsou ty xenony pouze místo žárovky H7 a konektory ke světlu a ve světle k samotné žárovce ok, tak jen vyhaž vše, co patří ke xenonům, dej žárovky, připoj konektory a jedeš. pokud nevíš, tak to vyfoť tak, aby toho šlo co nejvíc vidět (konektor na světle, konektor pro h7 zezadu pod deklem ve světle). věci od xenonů povytáhni a vyfoť i jak je to zapojené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 24. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 jak napsal boobika, každopádně po dloooouhý době rozumnej názor a dobrej postoj k HID xenonům (čti prasárně) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piego Vloženo 24. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 jak napsal boobika, každopádně po dloooouhý době rozumnej názor a dobrej postoj k HID xenonům (čti prasárně) Jo, je mi dost nepříjemný když protijedoucí koukaj a řikaj si to je ..vado. Ale došlo mi to až dýl, když jsem začal o tom číst. Jako vidět za tmy je pěkně, toť výhoda, ale to je vše. Pro frajeřinku to taky mít nemusim. Každopádně děkuji za vaše reakce, ráno se na to podívám, případně nafotím a budu rád když mi poradíte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piskot Vloženo 24. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 zřejmě akorát odpojíš trafo a nasadíš zpět žárovku. Jinak do parabol a ještě u FI je to největší prasárna, světla kolem roku 01 oslnují sami o osobě i s normál žárovkama natož s HIDkama. FI svítí krásně o hodně líp než polovina aut:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piego Vloženo 25. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 (editace) záleží v jaké stavu je původní elektrika. pokud jsou ty xenony pouze místo žárovky H7 a konektory ke světlu a ve světle k samotné žárovce ok, tak jen vyhaž vše, co patří ke xenonům, dej žárovky, připoj konektory a jedeš. pokud nevíš, tak to vyfoť tak, aby toho šlo co nejvíc vidět (konektor na světle, konektor pro h7 zezadu pod deklem ve světle). věci od xenonů povytáhni a vyfoť i jak je to zapojené. tak jsem něco nafotil, jak jsem předpokládal přístup na dvě věci, 1. fotka je od levého světla ostatní u pravého. Editováno: 25. Srpen 2011, autor: piego Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piego Vloženo 25. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 záleží v jaké stavu je původní elektrika. pokud jsou ty xenony pouze místo žárovky H7 a konektory ke světlu a ve světle k samotné žárovce ok, tak jen vyhaž vše, co patří ke xenonům, dej žárovky, připoj konektory a jedeš. pokud nevíš, tak to vyfoť tak, aby toho šlo co nejvíc vidět (konektor na světle, konektor pro h7 zezadu pod deklem ve světle). věci od xenonů povytáhni a vyfoť i jak je to zapojené. tak jsem něco nafotil, jak jsem předpokládal přístup na dvě věci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 25. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 (editace) kupodivu to vypadá, že to aspoň někdo udělal pěkně. když koukneš na ten 5. obrázek (xxx883.jpg), tak v černém konektoru (pro žárovku) ve světle jsou zasunuty 2 dráty. ty vytáhneš a do toho konektoru zkusíš zastrčit žárovku h7. pokud bude svítit, když zapneš světla, tak vytaháš vše, co patří k xenonům (výbojku, trafo a odpojíš všechny dráty, které jsou k tomu trafu - pokuid je tam konektor, nejdřív rozpoj a když vše origo bude fungovat, vytahej), žárovku připevníš do paraboly a je to. akorát ti zůstane díra zezadu světla v krytu po průchodce k trafu k xenonům - doporučuji něčím zalepit/zaslepit, aby ti tam nelezla vlhkost. přístup je tam napi.u, ale furt lepší jak startér u opla Editováno: 25. Srpen 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piego Vloženo 25. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 Díky za návod určitě to zkusím, ale ještě se radši zeptám nehrozí mi úraz proudem?, neprdne mi H7 když ji zkusím do toho černého konektoru, aniž bych dělal něco s kabeláží xenonů?, jaké H7 mám koupit (doporučujete)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 25. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 (editace) demontáž dělej při vypnutém zapalování a světlech. koukni se, kam všude vedou dráty z vn trafa xenonů (podle tvých obrázků to vypadá tak, že 2dráty jdoucí přes průchodku ze světla jsou zapojeny do konektoru žárovky a ty další 2 jdou k výbojce. pokud je to tak - zkontroluj a vytáhni dráty z konektoru žárovky a nic se nestane). každopádně dělej v klidu, pamatuj si (případně zapiš) co kde bylo, aby to šlo případně vrátit zpět. pro jistotu taky nemusíš jazykem zkoušet, jestli to "kope" když h7 nebudeš chytat rukama za baňku, tak neprdne. ostatně můžeš si ji někde opřít - nemusíš ji držet v ruce (navíc i pálí). výběr žárovek je pouze na tobě. vyhnul bych se jen všelijakým rádoby xenon žárovkám s modrou barvou apod. kup něco od známé značky - osram, narva, philips atd. atd. dělají se i zvýšenou svítivostí, ovšem s kratší životností oproti klasice. a až to budeš mít překopané na žárovky, popřemýšlej nad odporovým drátem mezi žárovky a konektor (origo škoda díl), protože žárovky u fábie nevydrží moc dlouho ani tak. Editováno: 25. Srpen 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2011 Na odporový drát u žárovek bych se vys*al - jen topí a snižuje svítivost (podžhavuje vlákno, které se tak sice méně opotřebovává a déle vydrží, ale klesá jas světla a barva se mění víc ke žlutooranžové). Doporučuju poohlédnout se po něčem takovém, čemu se říká "soft-start" nebo "spínač H7" - už se to tady v několika vláknech probírá. Jde o to, že vlákno nejčastěji přehoří v momentě zapnutí, kdy jím mžikově teče asi tak 10-20násobek proudu, než na který je normálně dimenzované. Je to důsledek malého odporu studeného wolframového vlákna - po nažhavení se jeho odpor několikrát zvětší a omezí se tak proud na obvyklou hodnotu (u H7/55W asi 4A). Obvod pomalého startu ("šetřič žárovek", "soft-start" aj....) omezuje ten prvotní proudový náraz po zapnutí pomocí výkonového tranzistoru, který je zpomaleně otevírán a vlákno se tak stačí plynule nažhavit - nárazový zapínací proud je téměř rovný běžnému trvalému proudu. Schéma potřebného obvodu najdeš třeba ZDE . A hlavně, abys nebyl terčem blikání protijedoucích řidičů - NEUSTÁLE A VŽDY POUŽÍVEJ MANUÁLNÍ REGULÁTOR SKLONU SVĚTEL PODLE ZATÍŽENÍ AUTA - to je to vroubkované kolečko nad levým kolenem řidiče a dávej si světla seřizovat servisem podle regloskopu - na nějaké "měřicí stěny" se zvysoka vyser, jsou přesné asi jako Alíkovo chcaní. U fábule "jedničky" je to velký problém, má relativně velkou plochu paraboly a její podvozek je vzadu velmi měkký, takže snadno propéruje už při minimálním zatížení a přední světla se tím pádem zvednou a oslňují protisměr i když si řidič stále myslí, že ještě ne - opak je pravdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piego Vloženo 26. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 26. Srpen 2011 Díky za názory a rady, tak jsem koupil 2x H7 Narvy a vyzkouším zda to tedy půjde a dám vědět. Popřípadě časem popřemýšlím o té ochraně při zapnutí světel. ad) Jo ze začátku (Fabku mám od 5/11) jsem kolečko nepoužíval bylo to na té čárce, teď to mám pořád na 3jce ikdyž jedu sám a stejně blikaj. Každý zhoupnutí přes nerovnosti,přejezd přes horizont je prostě asi znát a protisměru pálim oči. Podotýkám sklápění mám funkční, syn točil kolečkem a já klečel u světla. Už se těšim na ten zápas s prostorem a první zapnutí. Ahoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piego Vloženo 29. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2011 Tak už jezdím s halogenama, ani to moc práce nedalo. Nejdřív jsem zkusil H7 do konektoru a fungovalo. Vyházel jsem tedy vše od xenonů, nasadil H7 vše funguje jak má. Musím nějak zadělat díry v zadním krytu světla kde vedla kabeláž pro xenon (pravděpodobně plastovou destičku, kterou nalepím přes otvor). Ještě jednou dík hlavně boobikovi za postup. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.