achi Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Ahoj, potřeboval bych poradit. Otec má Fabii 1,4MPI 44kW, rv.2001, najeto kolem 85000.. Poslední dobou má problémy s motorem, po startu běží velmi nepravidelně, po přidání plynu se dusí, klepe, občas je ten běh úplně rázovitý, to vše tak do 2500 otáček. Jakmile se otáčky dostanou přes 3000, je to mnohem lepší. V servisu říkají že tam nemohou nic najít (výpis jsem neviděl), vyměnili svíčky, předtím i lambda sondu, ale nezměnilo se to. Poradil jsem mu vyměnit čidlo teploměru v termostatu, chování se nezlepšilo, ale klesla mu spotřeba o litr (z osmi na sedm). Benzím by měl být v pořádku, tankuje tam co já a nikdy jsem tam neměl problém (eurooil). Nejhorší na tom je to, že se motor takto nechová stále, stačí ho nechat tak 10-15 minut vychladnout, znovu nastartovat a v tu chvíli veškeré potíže zmizí a jde opravdu hladce, krásně do otáček i zpět, auto má zpět výkon i akcelaraci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acylpyrin Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 skús vymeniť snímač polohy klukoveho hriadeľa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Buď to, anebo klapka - vyčistit, udělat nové základní nastavení. Svoje může udělat i málo těsný výfuk = prorezavělý vlnovec nebo sběrné potrubí, případně prasklé nebo uvolněné těsnění mezi hlavou a svodem - na lambdu se pak dostává falešný vzduch a "kecá" - ŘJ motoru pak nedostává správné informace potřebné k přípravě směsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
achi Vloženo 6. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Díky, podíváme se na to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 27. Září 2011 Sdílet Vloženo 27. Září 2011 Otec má Fabii 1,4MPI 44kW, rv.2001, najeto kolem 85000.. Poslední dobou má problémy s motorem, po startu běží velmi nepravidelně, po přidání plynu se dusí, klepe, občas je ten běh úplně rázovitý, to vše tak do 2500 otáček. Možná jedno nebo více hydrozdvihátek neudrží tlak. Když se motor roztočí a tlak motorového oleje vzroste, už to zase začne fungovat. V servisu můžou sundat víko ventilů a zkusit jestli hydra pruží nebo ne. To není drahá diagnostika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.