CEZAR Vloženo 20. Září 2011 Sdílet Vloženo 20. Září 2011 (editace) Zdravím, mám octavii 1.9 TDI 66kw 4x4, rok výroby 2001 a uvnitř auta něco poměrně silně hučí. Při koupi auta mi bylo řečeno že je to ložisko, ale po prohlídce v servisech mi řekli, že to ložisko není a všude i v BOSCH mi řekli že to bude diferenciál nebo haldex spojka. V haldex spojce jsem nechal v BOSCHI měnit olej...byl už hodně vyjetý, ale po výměně se nic nezměnilo, pořád stejný hluk, takže tipuju že haldex to není. Mimochodem jsou vyměněny všechny oleje s filtry v autě (motorový, převodový, haldex - 3200 kč celkem), kromě diferenciálu. Myslel jsem, že tam je doživotní náplň. Hučení je slyšet již při malé rychlosti, v podstatě hned, jak se rozjedu. Při vyšší rychlosti, jde slyšet že se TO točí rychleji a hučí to pořád. V zatáčkách se hluk nemění. Jde z prostředka nápravy, není to ložisko kola. A je to kovový hnusný zvuk...opravdu, jako by tam nebyl olej a jelo to na sucho, kov na kov. Napadlo mě, že to může být nějaké ložisko u kardanu, jestli tam nějaké je, nebo ten diferenciál. Teď ovšem jak to poznat ---> v jednom servise mi řekli, že mám zkusit odpojit polosy (2 x 6 šroubů ) ze zadního diferenciálu, přidělat je drátem k nápravě ať mi tam jen tak neplandají, vypojit pojistku haldex ať mi náhodou nesepne a nezapne tím diferenciál, no a zkusit to trošku projet. Pokud to bude pořád hučet, tak to diferenciál nebude. No a co teda říkáte na to, odpojit ty poloosy. Stačí mi s tím popojet bez poloos 20 metrů a budu vědět zda to je ono. A pokud je to diferenciál, mám vyměnit olej? Řekli mi, že když ho vyměním, že se to promaže a rozpadne se, že teď to ty kovové piliny drží ještě jakž takž pohromadě. A co když se mi diferenciál rozbije za jízdy? Nerozbije mi i Haldex nebo něco kolem? Pokud někvo víte co s tím, nebo máte zkušenosti se stejnou závadou, prosím o radu. Děkuji Editováno: 26. Září 2011, autor: CEZAR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 26. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 26. Září 2011 To tady opravdu není někdo, kdo by měl zkušenosti s 4x4 ? S vymontováním zadních poloos atd.? :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kevvin Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Taky mam 4x4 a takovy problem nemam. doživotní napln neznamena do konce zivota toho auta, ale je to myslim omezeno rokama nebo najetymi km .... ted nevim presne (cca 5let možná) Já měnil nedavno olej v diferáku a ikdyž na vypuštáku (je magnetický) bylo trošku pilin, tak to určitě neznamená, že se ti rozpadne Na vymenu v haldexu se chystam taky, jen je tam trosku horsi pristup. 20metru ti urcite stacit nebude, teda pokud to nebuci hned od zacatku. spise bych to zvednul na zvedaku a pak zkusil. Haldex by ti mel automaticky pripojit zadni napravu. a pak podle zvuku by se to možna dalo poznat. PS: a olej v diferáku maš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 4. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 (editace) No olej v diferáku nevím jestli mám, ptal jsem se a výměna stojí 1000 kč, což jestli bude zničený je zbytečná investice. Na zvedáku jsem to měl a přímo na něm ve vzduchu jsem to rozjel na 100 km/h, sepnul haldex, točili se i zadní kola, ale žádná změna, pořád hučení a mechanici říkali, že to hučí z haldexu a diferáku - nejde to poznat přesně, jelikož je to spojené šroubama tuším, takže takový celek co hučí. V haldexu je vyměněný olej a žádná změna. 20 metrů by stačilo, jelikož to hučí okamžitě jak se auto rozjede - ale zkoušeli jsme sundat poloosy v garáži a nešlo nám to a celý náboj s brzdama atd. sundávat, to mi připadalo už dost složité a neměli jsme čas. Pouze odmotovat od diferáku to nešlo :-/ Ten olej v diferáku mě zajímá, mám přání aby to bylo absencí oleje - tudíž doplnění by vše vyřešilo... Editováno: 4. Říjen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Kardan samotný hučet nebude,to je "kus trubky" Setkal jsem se s ím,že hučel diferák.Haldex samotný taky hučet nebude,je to spojjka,max.ložiska v halexu,ale jak jsem psal,spíš bych typnul difer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 4. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 (editace) Taky jsem říkal že kardan je jen trubka a je spojena s haldexem takovým tím šestihranem z pryže a kovu že? Žádné ložiska tam nejsou co by na kardanu mohly hučet? A může to být tím olejem, že by chyběl v diferáku? Bez oleje by se to asi zadřelo, ale možná ho tam je jen troška. A ložiska v diferenciálu můžou hučet? Aspoň myslím že tam jsou - ty co jsou u poloos ne? nevím jak to tam přesně funguje. A výměna těch 2 krajních ložisek v diferu by šla? Editováno: 4. Říjen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kevvin Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 lehni pod auto nebo ho zvedni .... povol kontrolni a zaroven nalevaci sroub na diferaku a strč tam prst a hned poznáš, jestli tam je olej...vejde se tam 1L tersně pod vrch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 5. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 (editace) Ten šroub je ale na spodní straně diferenciálu, takže když ho povlím, tak mi ten olej přece vyteče ne? Nebo je ten šroub jinde a nevyteče to když to povolím? Editováno: 5. Říjen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Je to "kontrolni a zaroven nalevaci sroub ", takže asi nevyteče! Olej se nalévá tímto šroubem a taky se tímto šroubem kontroluje hladina. Prostě toho oleje tam má být právě po tu "díru". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 5. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 (editace) Díky, mrknu na to hned jak to půjde, tohle jsem nevěděl. Dám vědět co zjistím :-) Editováno: 6. Říjen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vikloush Vloženo 6. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2011 Tak na to mrkej, ale pořádně, abys nevytočil ten výpustnej, ale opravdu kontrolní a nalévací, co je z boku a ne zespoda jak píšeš. Ale na druhou stranu bys taky zjistil, jestli tam ten olej je :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 6. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2011 Typuju že to bude diferák. Mě to taky hučí i po výměně oleje. Prostě už máme dost km najeto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 6. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Říjen 2011 (editace) Já mám na tachometru jen 186 000 a vypadá to že by to mohlo být pravdivé....nevím no, nezkoumal jsem to raději přesně, abych nebyl zklamaný. Ale teď mám jiný problém...jel jsem z práce, ujel asi 20 km, rozsvítila se rezerva, tak jsem dojel na benzinku, vypl motor, natankoval a už nešlo nastartovat....tak jdu hledat na fóru čím to může být. Až to opět pojede tak pořeším diferák. Editováno: 6. Říjen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 7. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 Tak jestli se tam 186 tis. neměnil ani nekontroloval olej tak může být diferák kompletně v čudu. Mají to kontrolovat s výměnou oleje v haldexu (u mě každých 60tis. nebo 4 roky). Výměna oleje v rozvodovce není nijak nastavena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 7. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 Tak auto už jede, nevím co se stalo sice, ale už startuje. Tak jestli se tam 186 tis. neměnil ani nekontroloval olej tak může být diferák kompletně v čudu. Mají to kontrolovat s výměnou oleje v haldexu (u mě každých 60tis. nebo 4 roky). Výměna oleje v rozvodovce není nijak nastavena. No počítám, že v diferáku nikdo nic neměnil....hádám z toho co mi říkali, že minulý majitel měl auto 2 roky a nevyměnil kompletně nic, jen jezdil. V pondělí mrknu na olej v diferáku. Jen takový dotaz...můžou být zničené ložiska v diferáku a mohly by se dát nalisovat nové? Vyšlo by to lépe než koupit diferák? Na nový 30 000 fakt nemám, takže bych musel koupit starší. A pokud budou ty ozubené kola v háji, tak to se asi opravit nedá co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 7. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 Tak dá se opravit hromady věcí. Jde o to za kolik. Podle mne když koupíš starší tak to může být třeba ještě horší. Záleží co hučí-odhaduju že spíš ložiska, protože zuby toho vydržej docela dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 7. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 (editace) Dají se koupit samostatně ložiska? Zajímá mě cena, když bych to nechal opravit nebo koupil jiný celý diferák. Co vyjde lépe cenově. Editováno: 7. Říjen 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Už máš varování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 (editace) Jak píše Dodo-Kolín, opravit se dá cokoliv. Koupi jiného diferáku se můžeš dostat do stejné situace = bude stejně ch*jový. Já bych šel cestou spíš koupit za pár korun (ale to by muselo být fakt pár korun) diferák před repasí a repasovat jej, ale problém bude v ceně a ve stavu vzhledem k "nízkosti" ceny, nebo stávající diferák repasovat. Já si třeba neumím představit život bez auta , potřebuji jej denně nebo téměř denně, takže v takových situacích (nejen u auta) vždy jdu cestou: "pokud je to možné, opravit "mimo a vyměnit". Ale všechno takhle řešit nejde . Editováno: 7. Říjen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 13. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2011 Tak olej v zadním diferenciálu bohužel je. Říkám bohužel, protože jsem doufal, že absence oleje bude závada a bylo by to odstraněno za 200kč. Ale olej je až po kontrolní šroub a vypadal normálně - nebyl špinavý, tuhý a nic takového. Takže asi to budou ty ložiska v diferáku. To si sám neopravím, takže bude muset do servisu na kontrolu ať to celé rozeberou a nechám nalisovat nové ložiska pokud to jsou opravdu ony... :-/ Jak to nebude ono, tak pak už fakt nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 27. Říjen 2011 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2011 Byl jsem s tím v servise, projeli jsme se s tím mým autíčkem....a je to prý zničený diferák. Za 14 dní jsem objednaný - nechám jim to tam na dva dny a pak mi řeknou přesněji co s tím je a na kolik vyjde oprava nebo výměna. Při jízdě to hučelo a když tomu přišlápnul, tak to bylo mnohem méně slyšet, což by prý pneu nebo ložiska hučely i tak pořád moc a v zatáčkách nezměněný zvuk, což by ložiska kol měnily....Až budu vědět více, napíšu. Dobrá zpráva je, že mi řekli řekli, že mám auto nejspíš čiplé...což jsem nevěděl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Smoker87 Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 mám stejny problem 187 000 a to hučeni je neprijemny. nevim co to je anikdo mi na to neodpovedel.Jsem na tebe zvedavy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 14. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 14. Listopad 2011 (editace) Táák....auto stojí v servise a budou mi měnit ložiska v diferenciálu - ty u poloos - byly celé vymlácené. Pak diferák nahodí zpět a zjistíme zda to pomohlo. Dám vědět jak to bude pokračovat. Oprava: spatně jsem pochopil servismana. Mám zničené ložisko haldexu ne diferenciálu. Takže to mají vytáhnuté celé, vymění ložisko ( 600 kč ), vymění těsnění ( 1000 kč ), vymění olej + filrt ( 1000 kč +- ) plus musím připočíst práci že. Takže výsledek uvidím za pár dní, až přijedou objednané ložiska. Editováno: 15. Listopad 2011, autor: CEZAR 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CEZAR Vloženo 22. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2011 Takže auto už mám doma. Je opravené ( zdá se, že dobře ). Bylo špatné ložisko v haldexu, museli to celé rozebrat, vyměnit ložisko + další poničené součástky a je to. Diferenciál je tedy v pořádku. Haldex už taky. Trvalo jim to 12 dní, ale vyměňovali mi i homokynetický kloub + manžetu atd. a měl jsem poškozený závit u výpustného šroubu v haldexu - to mi poškodili v miulém servise v ostravě při výměně oleje. Na fotce jsou součástky, které byly použity na ten haldex. Opraveno to bylo v servise Autocent CZ s.r.o. takže pokud budete mít někdo stejný problém, tak víte, že s tím mají zkušenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dj.damien Vloženo 15. leden 2013 Sdílet Vloženo 15. leden 2013 (editace) Ahoj všem. EDIT: Ahoj.Mám podobný problém s octavia 1,8 t 4x4 110kw rv 2000.Při jízdě s vytočenými koly v před i vzad se ze zadní nápravy...nebo ze zadu ozývá nepříjemné drhnutí.Není to ale kovový zvuk.Spíš jako by dřela guma o něco.pokud projedu zatáčku s vyřazenou rychlostí,drhnutí nejde slyšet.je to už asi půl roku,ale ted se zdá že je to horší.Při jízdě rovně to jede potichu.diagnostika neukazuje žádnou závadu.pohon zadku zapíná,ESP funkční.Už jsem slyšel hodně rad,ale nic z toho se neukázalo příčinou.Mám hrůzu z toho že bude v pr.... haldex.Děkuji za každou radu,protože už jsem z toho zoufalý. Editováno: 15. leden 2013, autor: Wojnar Co to tu nacvičuješ? Pozdravit můžeš v jednom příspěvku najednou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 16. leden 2013 Sdílet Vloženo 16. leden 2013 Kolik tam máš oleje? Myslím v rozvodovce i haldexu... Mohou být klece rozvodovky po smrti..... a nebo i třeba ložiska kol.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.