Přejít na obsah

Problém s chodem motoru 1,3 MPI Felicie


Borovec

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

koupil jsem velmi zachovalou felinu (1999, 1,3 MPI, 50kW, 162000km), kastle vubec neni rezavá, akorát mě trochu zlobí motor. Ihned po koupi jsem vyměnil svíčky, vzduchový filtr, dělaly se nové rozvody, měnil se olej, čidlo teploty s termostatem, vodní pumpa. Po zajetí rozvodů jsem ještě něchával seřídit ventily a vyčistit a resetovat klapku. A teď k problému. Jednak mi ten motor příjde takový zdechlý. Když to srovnám s rodinnou felinou, která jezdí na LPG a má nahrkaných úctyhodných 380tis, tak ta a to ještě v combiku tahá daleko lépe. Ta moje mi přijde taková jakoby "pod dekou". S tím by se ještě relativně dalo žít, ale co mě štve více, tak to je takový hodně nepravidelný chod při volnoběhu, kdy je cítit jak to s motorem škube. Dále, když se nastartuje studený motor, tak to jede jakoby na tři válce (je slyšet takové klepání z prostru motoru) a chvíli trvá (cca 3-4 minuty jízdy), než se to srovná. Při jízdě, když tomu šlápnu, tak motor táhne, ale pořád trochu poškubává a nejvíc škube, když udržuju rychlost tak kolem 50 - 60km a jen lechtám motor tak kolem těch 2000ot. To dělá jak za tepla tak za studena. Měrily se komprese, na každém válci přesně 10. Na VAGu to nic nehlásí. Zkoušel jsem všechny možné kontaky prostříkat kontaktolem a vyčistit je (respektive ty, na které jsem si troufl je rozdělat, abych je nepoškodil). Kontrolovalo se jestli neni těsnění pod hlavou prasklé a bylo v pohodě, dal se tam ale pro jistotu ještě těsnící tmel. Lambda sonda v pohodě. Zkoušela se jiná zapalovací lišta a snímač otáček, beze změny. Fakt už nevím čím by to mohlo být, ale štve mě to, protože je to jediná vada na kráse. Prošel jsem fórum tam a zpátky jestli něco nenajdu a víceméně se všude píše ať se s tím udělá to, co jsme s tím už všechno udělali.

Nemátě někdo tušení v čem by to mohlo být? Případně nějakou radu co ještě zkusit zkontrolovat?

Díky moc

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

cidlo otacek jsi kontroloval jak ? jen vycistil ? mrkni na zapalovaci kable uplne vecer ve tme zda se ti nekde na kotru nechyta jiskra, hold i noe se nekdy nepodari a nebo pri montazi pokazi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On má MPI, takže bez kabelů.

Po 60 tis. km by se měl měnit palivový filtr.

Pokud je starší, nebo o jeho stáří nic nevíš, vyměň ho.

Při té příležitosti si i změř tlak benzínu.

Škubání umí také dělat jak svíčky (píšeš, že jsou nové, tak doufám, že mají správnou tepelnou hodnotu), tak snímač otáček motoru v převodovce (ovšem ten se obvykle napíše do závad).

Jakým postupem jsi měřil kompresní tlaky? 10 barů není nic moc i když je hezké, že mezi jednotlivými válci rozdíly nejsou.

Pokud si nejsi jistý, zkus to znovu:

- motor ohřátý

- všechny svíčky vyndané

- při měření každého jednotlivého válce vždy sešlápnutý plný plyn - abys měl otevřenou škrtící klapku

Když nastartuješ studený motor a je to jako 3-válec a slyšíš klepání - jdi po stopě.

Napřed si ovšem znovu přeměř ventilové vůle, ať víš, že tedy problém není.

Kdo měnil ty rozvody? Načasoval je dobře?

Změnilo se chování motoru po jejich výměně?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On má MPI, takže bez kabelů.

Po 60 tis. km by se měl měnit palivový filtr.

Pokud je starší, nebo o jeho stáří nic nevíš, vyměň ho.

Při té příležitosti si i změř tlak benzínu.

Škubání umí také dělat jak svíčky (píšeš, že jsou nové, tak doufám, že mají správnou tepelnou hodnotu), tak snímač otáček motoru v převodovce (ovšem ten se obvykle napíše do závad).

Jakým postupem jsi měřil kompresní tlaky? 10 barů není nic moc i když je hezké, že mezi jednotlivými válci rozdíly nejsou.

Pokud si nejsi jistý, zkus to znovu:

- motor ohřátý

- všechny svíčky vyndané

- při měření každého jednotlivého válce vždy sešlápnutý plný plyn - abys měl otevřenou škrtící klapku

Když nastartuješ studený motor a je to jako 3-válec a slyšíš klepání - jdi po stopě.

Napřed si ovšem znovu přeměř ventilové vůle, ať víš, že tedy problém není.

Kdo měnil ty rozvody? Načasoval je dobře?

Změnilo se chování motoru po jejich výměně?

Ahoj,

takže hned ješě v úvodu. Ty operace jsem nedělal přímo já, ale známy co má autoservis. Já si sice drobné věci opravím, ale zase takový mechanik nejsem ;-)

Ano svíčky jsou nové, typ přesně dle příručky DR15TC (3 bodové). Ten snímač otáček v převodoce je ještě něco jiného než ten na setrváku?

Ty kompresní tlaky nevím jakým způsobem byly měřené, ale ten známy říkal, že je to sice 10, ale že jsou stejné, takže by to mělo být vpohodě. Tou kontrolou jsme chtěi vyloučit podfouklé těsnění nebo podpálený ventil.

Ty rozvody měnil ten známý s tím, že po výměně se to chová úplně stejně jako před. Já jsem původně myslel, že to dělají ty neseřízené ventily, tak jsem to neřešil, najezdil jsem s tím tak 800km aby si ty nové rozvody sedly a pak jsem to nechal seřídit. Zmizelo (nebo spíš je tišší) klapání ventilů, jinak je to beze změny, přičemž se to seřizovalo před 3 dny, takže předpokládám, že se ty vůle moc nehly od té doby. Zkusím ještě poslechnout to klepání a jít po tom. Nějak se mi to celé nezdá. Jinak co se toho palivového filtru týče, tak známý říkal, že jak to měl poprvé (ty výměna rozvodů, termostatu, atd.) že se díval i na něj, a že vypadal že je celkem nový. Ale cvičně ho můžu nechat dát vyměnit, tím asi nic nezkazím. On totiž předchozí majitel co vím, tak jezdil chvíli na etanol a benzín 1:1 tak jestli se to nějak tím neucpalo.

Jinak, díky za rady

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cidlo otacek jsi kontroloval jak ? jen vycistil ? mrkni na zapalovaci kable uplne vecer ve tme zda se ti nekde na kotru nechyta jiskra, hold i noe se nekdy nepodari a nebo pri montazi pokazi

Čau

Čidlo jsem kontroloval tak, že jsem tam dal jiné z feliny, která šlape v pohodě a nic se nezměnilo. Jinak co se týče těch kabelů, jak píše Tonda, mám MPI a tam je pouze zapalovací lišta.

Dík za odpověď

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S 3-elektrodovými svíčkami Brisk mám špatné zkušenosti - pár set km OK, ale pak od nastartování po ohřátí motoru mizerné přechody a reakce motoru na přidání.

Když je motor teplý, tak zase nebylo nic moc k poznání.

Jestli sis mohl půjčit snímač otáček motoru (ano, je to ten, který snímá otáčky setrvačníku a je namontovaný do otvoru v převodovce), mohl by sis i půjčit svíčky na chvíli na vyzkoušení - zase z auta, které neškube.

Já mám nejlepší zkušenosti s platinovými:

http://www.veletrh.com/koupit/fr-6-dp-platina-bosch-zapalovaci-svicka

Ty FR6DP jsou relativně levné, a fungují skvěle - vyzkoušeno.

Podle vzhledu palivového filtru poznat jeho stav a najeté kilometry přece rozumně nejde - vyměň ho.

A požádej i o změření tlaku benzínu - to je práce na chvíli - ale jestli odchází palivové čerpadlo, opravdu auto moc nejede.

Etanol problém opravdu je - umí rozpouštět hadičky v palivové soustavě a pak může to, co je výsledek rozpuštění něco zanášet - filtr, regulátor tlaku paliva atd.

Kompresní tlaky jsou opravdu dobrý ukazatel mechanického stavu motoru, ale záleží na dodržení správné metodiky jejich měření.

Pokud je někdo změří na studeném motoru nebo se zavřenou škrtící klapkou, není jejich vypovídací schopnost velká - nedají se s ničím rozumně porovnat.

10 barů není opravdu nic moc. 12 barů by se mi líbilo víc. Ale těžko to hodnotit, když není jasné, jestli byly změřené správně. Ovšem mechanik by měl tu metodiku ovládat.

Ještě by ses měl zabývat výfukem - pokud máš výfuk přiucpaný rozpadlým katalyzátorem, nebo rozpadlými přepážkami v koncovém tlumiči, musí ti chybět výkon.

Cukání to sice nevyvolá, ale nejede to.

Nemá ten výfuk přidušený zvuk?

Když zespoda auta na zvedáku zahýbáš/zaklepeš výfukem, neslyšíš podezřelé zvuky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ty svíčky zkusím. Filtr nechám vyměnit v pondělí i s tím přeměřením tlaku paliva tak uvidíme. Teď jsem ještě měl jízdu a když jsem no nastartoval tak jsem to klepání neslyšel, tak nevím. Každopádně, když jsem dojel zpátky tak jsem při tom zahřátém motoru poslechl výfuk na volnoběh a ten zvuk je takový jakoby cvakavý. Tak nevím. Může to být ten ucpaný katalyzátor?

Editováno: , autor: Borovec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

já měl podobný problém, motor neměl vůbec žádnou sílu, čidla, svíčky, lišty, ŘJ, ventily, filtry meněny, tlak ve válci 14bar a nejelo to. Ucpanej vyfuk, přesněji zadní díl a ted mi to trhá asfalt. Jinak výfuk mám novej už od svodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to hádal na těšnění mezi sacím potrubí a hlavou, případně pod škrtící klapkou.

Znam feldu 50kW co má tlaky 8,5bar a jezdí v poho. Důležitý je přibližně stejný údaj na všech válcích (+-0,5). Jestli je jeden výrazně odlišný, může to dělat neplechu.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takžem palivový filtr by vyměněn. Výkon se trošičku zlepšil, ale jinak je to bez změny. Poslouchal jsem to klepání (pokud se ozývalo) a vycházelo to jakoby od spojky... Jinak, jak to bylo zvedlé, tak jsem kontroloval výfuk a vypadal být v pohodě (i předchozí majitel říkal že ho měnil minulý rok na podzim). Jediné co bylo v horší stavu byl katalyzator, který byl takový prorezlý, ale těsnil (jak vypadá uvnitř, nevím). Každopádně, pořád se mi zdá, jako kdyby to jelo na tři válce a z výfuku se ozývá takové šelestění nebo spíš zvonivý nepravidelný zvuk (takový utlumený) tak nevím. Nechce se mi zrovna měnit komplet celý výfuk, když vypadá celkem v pohodě. Mohl by tohle dělat ten katalyzátor?? Máte nějaké zkušenosti s těmi čističi vstřiků, jestli to opravdu pomáhá, nebo jestli je to nějaká bouda??

Dík

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad neni problem výfuk vyloučit tím, že mi někdo párkrát přídá plyn a já zjistim, jak moc to vzadu z toho výfuku fouká....nic jiného bych nehledal. Ale to ze to jede na tri výfuk dělat nebude.

Pokud to má nepravidelný volnoběh, tak jak říkám, už jsem se setkal s tím, že to bylo vyfoukle tesnění mezi hlavou a sacím potrubím a přesne jeden kanal valce byl skoro ucpan tím fouklím těsněním. Vyměnit je to otázka na 45min a těsnění není drahe....nebo aspon jen povolit a kouknout na to.

Dále to muze být zapalovací lista (ta na svíckach).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tož to s tím přidáním plynu jsme zkoušeli a dělalo to co už jsem psal. Takový jakoby trochu cinkavý zvuk, přičemž z výfuku to foukalo, ale nepravidelně (asi tak jak nepravidelně běžel motor). Zapalovací lištu jsme zkoušeli z jiné feliny, bez změny. No a to těsnění pod sáním, to jsem říkal tomu známému co mi to dělal, ať to se na to mrkne a říkal, že se na to díval a že to bylo v pohodě a radši to pro jistotu ještě přetěsnil tmelem. Tak teď nevím. Nebo je tam ještě jiné těsnění pod sáním?? On totiž, co mě tak napadá kontrolovat jenom tesněni pod klapkou... No, zeptám se ho a uvidim.

Zatím dík za rady ;-)

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Mám také tak trochu povědomí o tom, co dokáže rozpadlý katalyzátor - ale pouze se ozýval divný hluk zespodu kastle ale auto jinak jezdilo jako drak. To tebou popsané škubání mi připomíná můj zážitek se zapalovací lištou Bosch - kolem kontaktů (dutinek se stíněním) je zaštříknuta nějaká umělá hmota. Není na to moc vidět, ale stalo se, že vlivem teploty v pracovním prostoru motoru se hmota vypekla a zkřehla a časem i popraskala. Dokud nemrzlo nebo nebyla zvýšená vlhkost , bylo to vše tak nějak vpoho. Jakmile začaly mrazy a na liště zkondenzovala vlhkost a zamrzla - no a protože led vede, každý pokus o startování končil vybitím baterie. Nenapadlo mne, že vše způsobila pouho pouhá lišta zapalování - ta zmršenost totiž není nikde na diagnostice hlídaná a tváří se jako že je vpořádku. Vadná volnoběžná sonda způsobuje "dýchání" motoru .. kolísání je hodně výrazné. Ale na tři to nešlo nikdy - stříkačka a volnoběh na škrtící klapce dohání snahy o chcípnutí v době, kdy selže (vynechá) jedna svíčka. Vadné těsnění pod škrtící klapkou se projevuje nenadálým náběhem otáček až k 1800/min. Podle všeho to lze hledat na zapalovací liště. Jinak tříbodové svíčky jsem měl zpočátku také, domnívaje se o "kvalitě" spalování, dokonce kdysi byly k dostání i čtyřbodové. Všechny jsem je ale hodil za psem a jezdím zase jen na "klasiky" a motor má za sebopu už 230 000 km. Teď byl přetěsněn a přesazen tubusy, protože se propálil píst -- tlaky 6,5 - 12-12-12. Tak je z toho 1.4MPi a jezdí to jako drak a tahá jako motorová pila -- ale jezdí na Carrera 100 protože se změnily tlaky na 14,8 a tím pádem u N95 docházelo k detonačnímu hoření - takže mne čeká ještě jedna diagnostika a čipování stříkačky, aby byl správný váhový poměr benzín/vzduch a nebyla chudá směs - detonační hoření pak ustoupí (u N95 to nastalo okolo 2500 ot, u N98 při 3700 ot a u Carrera 100 pak někde okolo 5600 ot). Ale to jen na okraj -- zkusil bych vyjít z filtru vzduchu (100% čistota) a pak kabeláž okolo svíček, jinak mne už napadá možnost netěsnosti jednoho válce -- nízké otáčky jsou lehce překonatelnou překážkou pro tlak a dochází z nedohoření směsi a ta navíc utíká přes vanu - zjistit to lze na plnícím hrdle oleje .. pokud fouká jako druhý výfuk, je to jasné. Jinak držím palce ... Jo a možná by bylo dobré prohodit stříkačky alespoň na testování ... je možné, že některá z nich je tak trochu služebně out - dává míň a na nižších otáčkách tudíž skoro nic .. Mirek

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam podobny problem

problem cislo 1 ked rano nastartujem auto bezi nejak zvlasne otacky chodia od 800 do 1100 hore dole pri rozjazde auto nechce tahat ( ide jak na 2 valce ) potom streli do sania , rozjazd musim mat do 1500 ot / min ked mam viac zase ide jak na dva valce a streli do sania toto robi asi prvych 5 minut jazdy ked je chladnejsie pripadne po dazdi alebo aj ked prejdem pravym kolesom cez mlaku pricinu neviem ... ked idem do 1500 ot tak ide dobre a nestriela robi mi to na lpg ked prepnem na benzin tak robi to iste len nestriela do vyfuku ale ties netaha po prejduti 500 metrov uz je vsetko v poriadku

problem cislo 2 musim mat stale odklopenu poistkovu skrynku lebo ked prsi mam ju plnu vody nevie niekto kade tam tecie ?

problem cislo 3 menil som 5 dvere ( kufor ) za nosvsi ale neprisiel som na to ako poriesit kabelaz na svetlo stierace a ohrievanie skla ( kedze tie dvere som riesil na srotovisku ) a v ramci nedostatku casu som tie kable proste odcvikol a ci tam nieje nieco kde sa to odpaja na nejaku koncovku ci to musim normalne zapajkovat ?

Editováno: , autor: gegoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, v prvé řadě děkuju za všechny reakce. Zítra jdu na výměnu toho těsnění mezi hlavou a sáním, tak uvidím jestli to pomůže. Dám vědět. Co se toho klepání v motoru týče, tak jak už jsem psal, ozývalo se to někde jakoby od spojky. Dneska jak jsem jel tak jsem si všimnul, že to klepání zmízí když spojku vyšlápnu. Jo a klepe to jen při volnoběhu, když se to trochu víc vytočí tak to přestane. Nějaké nápady, co by to mohlo být? Nějaké ložisko, nebo lamely? Nemám nějak představu co by tam mělo klepat.

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

takže po výměně toho těsnění, žádná změna... Je to pořád stejné.. Tak už fakt nevím. Nechci vyměnit půl auta, na to teď nejsou money. Podle mě jsou už poslední dvě varianty co by to mohlo být, buď je jeden vstřikovač vadný nebo přicpaný a nebo je načlé nějak to palivové čepadlo, ale to se mi zase moc nezdá vzhledem k tomu, že vynechává válec... Máte někdo zkušenosti s těmi aditivy na čistění vstříků?? Opravdu to pomáhá nebo je to jen reklamní trik?

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,

neměl jsem teď čas moc sem psát, ale ve zkratce. Dával jsem to v pondělí na čistění vstřiků a při tom bylo zjištěno že jeden ten vstřik dává méně paliva než ty ostatní, takže problém byl nalezen. Zkoušel jsem koupit jeden vstřik (nejsou teď moc money) levněji z vrakáče, ale ten byl nakonec úplně špatný, takže mi chlapi na čistění dali ještě to aditivum do paliva ať to přidám do benzínu a trochu to teď protáčím, že je velká pravděpodobnost, že si ten vstřik po tom čištění ještě sedne, takže jezdím a uvidím jestli se to spraví nebo ne. Každopádně, po tom vyčištění, se to chování motoru hodně zlepšilo, ale samozřejmě je pořád poznat že ten jeden válec nechodí úplně korektně.

Jinak díky za tipy a pokud se to zlepší tak budu informovat ;-)

Borovec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím

mám úplně stejný problém s tím rozdílem že mám LPG(5 měsíc) .Na benzin to jede v pohodě ale na plyn to škube a má nepravidelný chod při 2000-2500 ot/min na benzín to jde taky rozpoznat ale jen minimálně,v servisu mi řekli že mám chyceny motor.

Spojka mi taky cvaká ale to bude asi jen neutrál a nebo ložisko,uvidíme až se to vysype

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...