black_devil Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 Zdravím. Prosím o radu. Sehnal jsem starší fáčko, motor ještě s karbecem, když opomenu, že do něj pi dešti teče voda, tak je snad jediný problém a to ten, že při jízdě celkem cuká :-/ Nap. když se rozjíždím a plyn trochu více přidupnu, tak auto nehrábne, spíše se zadusí, začne cukat a potom se rozjede. to samé dělá při většině ostatních kvaltů při prudším sešlápnutí plynu. Moc tomu nerozumím, ale tak asi bude problém někde v nějakým střiku paliva, že to to "něco" nestíhá pobírat v tom jak dupnu na plyn. Jezdím na benál, avšak není vyloučena možnost, že kdysi se jezdilo na LPG. Děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2011 Myslím že to cukání bude mít dvě možné příčiny. První je karbec a palivový trakt jako celek - pohledej tady na fóru, někde jsem tady viděl část servisní příručky pro exportní Felicii, která kvůli určení do zemí třetího světa měla i přes vyrobení v roce 1996 karbec - a byl to ten samý Pierburg, co se montoval od roku 1988 do fáčka. V tom kousku servisky byl nastavovací popis pro ten karbec. Bude dobré ho odmontovat, kompletně rozebrat a vyčistit a pak podle popisu složit a nastavit. Jestli si na to netroufáš, nechej to udělat někomu, kdo se tím zabývá profesionálně. Takový člověk bude mít určitě k dispozici i náhradní díly, kdyby bylo potřeba něco nahradit novým, nepoškozeným. Určitě by bylo potřeba se podívat i na AC pumpu = palivové čerpadlo na boku bloku motoru, pokud ho motor ještě má (novější karbcáky dostávaly elektrickou pumpu v nádrži - díra pro pumpu na bloku byla zaslepená plechem a později už na odlitku bloku vůbec není udělaná. Motory bez čerpadla na bloku už nemusejí mít vačkový hřídel s vačkou pro pohon čerpadla - tento díl se taky u novějších motorů liší.). Může to totiž být taky způsobené tím, že membrána má dírku a čerpadlo tak-tak stíhá, takže při prudším přidání plynu akcelerační pumpička nastříkne palivo do sání - ale tím klesne hladina paliva v plovákové komoře a čerpadlo ji nestíhá doplnit. Proto možná motor cuká. Druhá příčina může být elektrická - v zapalování. Karbcový Favorit má zapalování se snímáním okamžiku zážehu pomocí magnetického čidla a čtyřpólového magnetu v rozdělovači. Zapalovací jednotka je na podběhu pravého předního kola vedle kulaté indukční cívky podobné té ze Š120 (cívka má jiné vnitřnosti = NENÍ ZÁMĚNNÁ). Od cívky vede normální vn kabel na víčko rozdělovače a od něj na jednotlivé svíce. Vem hadr, trochu benzínu a počínaje vrškem indukční cívky přes celé víčko rozdělovače zvenku i zevnitř, palec rozdělovače a kabely i s koncovkami až ke svícím to celé DOKONALE VYPUCUJ. Pokud najdeš na víčku rozdělovače černé cestičky, které nejdou utřít, musíš víčko vyměnit - ty černé cestičky jsou vypálené elektrickým výbojem a svádějí vn pryč mimo svíce. To samé i palec - stojí brutto dvacku. Kabely i koncovky radši vyměň rovnou - pokud nejsou měněné v posledních dejme tomu 2 letech. Svíce vyměň radši taky - stačí obyčejné Brisky "jednobod" s tepelnou hodnotou 15, vyvýšeným jiskřištěm a "šestnáckou" šestihranem - já kupoval ty lepší s cuproniklovou střední elektrodou. Všecko co je na zapalování ve styku s vn, musíš udržovat čisté, aby nedocházelo k výbojům mimo. Zkus nejdřív vypucovat to zapalování a vyměnit svíce. Až budeš vyndávat kabely z víčka rozdělovače, nezapomeň si pamatovat pořadí 1-3-4-2, první válec má kabel ve "zdířce" s takovou hranou na vnějším obvodu (dá se nahmátnout) a další následují po směru hodinových ručiček. Jako oprava je to rychlé a jednoduché - za půl hodiny nemáš o čem mluvit. Kdyby to nepomohlo, budeš muset pokračovat tím karbcem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2011 Ahoj, mohl by si mi prosím nějak podrobněji napsat, jak mám postupovat v čištění toho zapalování? Nikdy jsem se v autě takhle nehrabal. Díky moc. Je to jednoduchý - vezmeš si benzín, stačí technický nebo i ten, co nalíváš u pumpy do kanystru nebo do nádrže a k němu čistý hadr nebo cca půllitrovou nádobku a čistý štětec. Otevřeš "haubnu" čili kapotu a začneš demontáží - vytáhneš ze střední vývodové jímky na rozdělovači vysokonapěťový kabel, který vede od indukční cívky. Stejně tak ho opatrně vytáhni z indukční cívky - je tam trochu jiná koncovka. Kabel si odlož na čistou podložku a pokračuj odděláním koncovek samotných zapalovacích kabelů od víčka rozdělovače. Jak už jsem napsal, k prvnímu válci vede nejkratší kabel a je zasunutý do jímky, která má na boku takový výstupek - hranu, jako by měla na boku přilepený drát nebo něco takového - je to souběžné s koncovkou kabelu zastrčenou do víčka. Podle toho se pozná, že to je jímka pro kabel 1. válce = válce nejblíž k rozdělovači. Jestli si to dobře pamatuju, tak když stojíš před maskou auta a čučíš do motoru na rozdělovač, jímka pro 1. válec je na tom víčku "vpravo nahoře" - když si ten rozdělovač představíš jako "dominovou pětku". Střed je kabel od cívky. Další postupně po směru hodinových ručiček následují 3. - 4. - 2. Postupně je vytahej a druhé konce zatím nechej viset na svíčkách. Víčko rozdělovače drží na spodku dvě svisle umístěná plochá pera, která musíš oddělat odpáčením - jsou po stranách mezi 1. a 3. a naproti mezi 4. a 2. jímkou. Je na to potřeba trochu cviku, aby se neodštíply ozuby na víčku, za které péra drží. Víčko se potom sejme tahem směrem nahoru. A začíná "durchpucung". Navlhčíš si hadr benzínem, nebo si benzín naleješ do nějaké nádobky a buď tím hadrem, nebo čistým štětcem v nádobce omýváš celé víčko zvenku i zevnitř od nečistot. Připrav se na to, že toho bordelu bude dost - je to prach ze všeho možného, který tam nalítá přitahován poměrně silným elektrickým polem, protože zapalování u fáčka má za provozu napětí klidně 10-12 TISÍC voltů. Stejným způsobem umyješ i vršek indukční cívky - nemusíš ji demontovat z auta, stačí ji omýt na místě, a palec rozdělovače. Ten jde vytáhnout směrem vzhůru - dej si pozor, jak je otočený, abys ho nasazoval správným směrem. Skrz hadr namočený do benzínu protáhneš a tím očistíš i celý kabel od indukčky k rozdělovači. Všecko necháš oschnout a v opačném pořadí začneš montovat - nejdřív palec na osu - zatlačit na doraz. Pak víčko rozdělovače - pozor, na obvodu rozdělovače jsou v kovu výstupky a víčko má na ně prolisy, aby sedělo naprosto přesně. Když ho posuneš, nepůjde to natočit. Usazené víčko přicvakni zpátky k tělu rozdělovače těmi plochými pružinami - dá to trochu práce je tam nasadit správně. Do cívky a do víčka rozdělovače nasaď spojovací vn kabel. A jako poslední dělej jednotlivé kabely ke svíčkám - aby se nepomotaly. Od svíček je sundáš stažením, jsou tam nasazené přes pružné svěrací drátky a je cítit, jak to drhne. Dělej to postupně - každý válec zvlášť. Po sundání koncovky ze svíčky jde koncovka odšroubovat od kabelu - má uvnitř trn se spirálkou podobný vývrtce. Zase všecko očisti hadrem namočeným v benzínu - a kabel po oschnutí nasaď do patřičného místa na rozdělovači i na svíčce. Ty můžeš vyměnit taky - postupně jak budeš sundávat kabely vyndávej i svíčky a nahrazuj novými - pozor, nové svíčky nemívají vždycky správnou mezeru na jiskřišti, je potřeba je kontrolovat - pro Favorit jsou doporučované mezery 0,8 až 0,9mm. Novou svíčku vždycky do závitu šroubuj rukou, případně nasazeným trubkovým klíčem - ale zase jen rukou, bez jakékoliv páky. Kdyby se ti totiž podařilo nasadit ji přes závit, rukou to poznáš - klíčem ne a zmrvíš si zbytečně závit v hlavě. Svíčka se rukou došroubuje nadoraz a pak se klíčem dotahuje nejvýš o 90° - pokud to je svíčka s pružným těsněním. Na Favority se původně dávaly svíčky těsněné jen kuželovou plochou, které se musely dotahovat předepsaným momentem pomocí momentového klíče. Ty myslím už dnes neseženeš a dávají se obyčejné s těsnicí podložkou. Všecko nakonec ještě jednou překontroluj, jestli někde nevisí zapomenutý nenasazený kabel nebo jestli nemáš kabely přehozené mezi sebou - a můžeš to zkusit natočit a případně i projet. Nové svíčky se trochu povolují, takže je dobré je po ujetí cca 50-100km překontrolovat a OPATRNĚ dotáhnout - VŽDYCKY VE STUDENÉM STAVU. Kdybys je utáhnul teplé, v lepším případě je následně budeš povolovat metrovou trubkou na klíči nebo se ti přetrhnou smršťováním při chladnutí - a samozřejmě kusy spadnou dovnitř do válce. Co se pak stane, když zkusíš nastartovat, si myslím umíš představit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.