Přejít na obsah

výměna drážkového řemenu alternátoru 2.8V6


pala

Doporučené příspěvky

zdravím kluky šikovné :) klucí potřebuji vyměnit draž. řemen od altíku na superbu 2.8(s klimou),a protože jsem to ještě nikdá na tomto typy motoru nedělal a manual mám jen na 2.5V6TDI,kde je to uplně jiné(a zde na foru též nic nenašel),proto se obracím na vás s prosbou o radu :palec2:

hodte mi sem prosím podrobný postup jak na to,popřípadě nějaké vaše postřehy,vychytávky,děkujíííííííííí!!!!!!!!!!!!

p.s. určitě se to bude hodit nejenom mě :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, nedělal jsem to sice, ale je to jednoduchý. Musíš povolit napínací kladku (klíč tuším 17) směrem nahoru a zaaretovat ji kolíkem. je tam blbej přístup a musíš se trefit tím kolíkem do aretačních dírek-poslepu. Pak se řemen trochu uvolní a můžeš jej vyndat. problém je s přístupem, je dobrý odmontovat napřed přední část sání a popřípadě ventilátor klinmatizace (ten vlevo)-to je jednoduchý, je tam zajišťovací šroubek nahoře, kterej vyndáš, pak ventilátorem pootočíš doprava a vycvakneš ho a hodíš bokem. Bacha, je na káblu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj :) děkuji za radu a postup :palec2: !!trošku mi nejde do hlavy s tou napínací kladkou,když budu povolovat ten zajištovací šroub tak ta kladka sjede dolů(pak nechápu význam aretačního kolíku??)??nebo ten šroub je na pevno na kladce a tu kladku přetlačím(pružinu) pomocí klíče směrem dolů na napínacím mechanismu??pak bych pochopil vyznam toho kolíku!!!!jde mi o to aby mi ta kladka nevyskočila s toho napínacího mechanismu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na té kladce je jakoby matka (hned pod kolečkem). Když na ni nasadíš klíč, tlačíš směrem dolů, tak musíš zajistit ten napínací mechanismus v určité poloze kolíkem(stačí šroubek tak 5mm), aby se ti nevrátila zpět. Až pak budeš nasazovat zpět řemen, tak to odjistíš a kladka se sama napne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak včera jsem vydělával klínový řemen kvůli alternátoru a funguje to přesně, jak jsem to popsal. Já jsem povolil navíc i větrák klimatizace, abych měl lepší přístup. Stačí ho jen povolit a trochu dát bokem. Tu dírku na zajištění kladky musíš nahmatat poslepu, ale nebyl to problém. A ještě finta, kdybys chtěl oddělat ten větrák, tak povol zavírací mechanismus kapoty(2 šroubky), poněvadž pod ním je schovanek kábl k ventilátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...