Publikováno Říjen 27, 201113 r zdravím kluky šikovné klucí potřebuji vyměnit draž. řemen od altíku na superbu 2.8(s klimou),a protože jsem to ještě nikdá na tomto typy motoru nedělal a manual mám jen na 2.5V6TDI,kde je to uplně jiné(a zde na foru též nic nenašel),proto se obracím na vás s prosbou o radu hodte mi sem prosím podrobný postup jak na to,popřípadě nějaké vaše postřehy,vychytávky,děkujíííííííííí!!!!!!!!!!!! p.s. určitě se to bude hodit nejenom mě
Říjen 27, 201113 r Hele, nedělal jsem to sice, ale je to jednoduchý. Musíš povolit napínací kladku (klíč tuším 17) směrem nahoru a zaaretovat ji kolíkem. je tam blbej přístup a musíš se trefit tím kolíkem do aretačních dírek-poslepu. Pak se řemen trochu uvolní a můžeš jej vyndat. problém je s přístupem, je dobrý odmontovat napřed přední část sání a popřípadě ventilátor klinmatizace (ten vlevo)-to je jednoduchý, je tam zajišťovací šroubek nahoře, kterej vyndáš, pak ventilátorem pootočíš doprava a vycvakneš ho a hodíš bokem. Bacha, je na káblu.
Říjen 28, 201113 r Autor ahoj děkuji za radu a postup !!trošku mi nejde do hlavy s tou napínací kladkou,když budu povolovat ten zajištovací šroub tak ta kladka sjede dolů(pak nechápu význam aretačního kolíku??)??nebo ten šroub je na pevno na kladce a tu kladku přetlačím(pružinu) pomocí klíče směrem dolů na napínacím mechanismu??pak bych pochopil vyznam toho kolíku!!!!jde mi o to aby mi ta kladka nevyskočila s toho napínacího mechanismu
Říjen 28, 201113 r Na té kladce je jakoby matka (hned pod kolečkem). Když na ni nasadíš klíč, tlačíš směrem dolů, tak musíš zajistit ten napínací mechanismus v určité poloze kolíkem(stačí šroubek tak 5mm), aby se ti nevrátila zpět. Až pak budeš nasazovat zpět řemen, tak to odjistíš a kladka se sama napne.
Říjen 29, 201113 r Autor jojo jak říkaš včera jsem neměl auto u sebe abych se podíval jak to funguje,ale dnes jsem to omrkl a už to chápu takže ti ještě jednou děkuji za radu!!!
Říjen 30, 201113 r Jinak včera jsem vydělával klínový řemen kvůli alternátoru a funguje to přesně, jak jsem to popsal. Já jsem povolil navíc i větrák klimatizace, abych měl lepší přístup. Stačí ho jen povolit a trochu dát bokem. Tu dírku na zajištění kladky musíš nahmatat poslepu, ale nebyl to problém. A ještě finta, kdybys chtěl oddělat ten větrák, tak povol zavírací mechanismus kapoty(2 šroubky), poněvadž pod ním je schovanek kábl k ventilátoru.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.