radim ruzicka Vloženo 14. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2011 zdarvím, chtěl bych poprosit o radu čím může být že se začal ztrácet olej cca 2 l/5000 km . projevilo se to nejvic po dennim ujeti 700 km nevim jestli melo vliv ? chtel jsem znat tady vas nazor. Auto jede normalne bez nejake ztraty vykonu dekuju za kazdou radu ci zkusenost motor je 55 kW AMF r.v. 2005 najeto cca 200 tis. km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 2L oleja nie je nic na 5000km. Vyrobca udava spotrebu oleja 1L na 1000km. TREBA si precitat manual k autu. Treba zmenit vyskozitu oleja na 10w40 alebo vymenit simeringy na ventiloch popripade aj kruzky na piestoch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim ruzicka Vloženo 15. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 no dekuju za radu nad zlato!!! takze od vymeny k vymene je vlastne uplne normalni dolevat 15 litrů oleje a eventuelne radeji zmenit viskozitu a specifikaci u motoru PD ? takze nikdo jiny s jinou radou? zapomel jsem jeste napsat ze auto jede lip nez 59 kW verze jdou z toho vyvodit nejake zavery? diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 (editace) pokud se začal ztrácet z ničeho nic, tak někde bude problém. pokud nemáš zamaštěný motor zvenku, tak sundej hadici od ic a koukni, jestli ho dost nevyteče. jinak vše normálka? nekouří? co se týče spotřeby 2l na 5000km (mimochodem od výměny k výměně, pokud je to 15tkm, doliješ pouze 6l oleje na místo 15l), tak to je opravdu v normě. některé pd fungují spíše jako průtokový ohřívač oleje. to, že jede líp než ostatní stejné motory, může být třeba i tím, že má motor větší výkonový bonus z fabriky (zkrátka si dobře sedl). každopádně ale měnit olej na něco bez normy pro pd nebude nejlepší cesta. neviděl jsem olej 10w... s "pd normou". Editováno: 15. Listopad 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim ruzicka Vloženo 15. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 diky, motor z venku ok a nekouří, jen to jede fakt vic nez 59 kW z cehoz usuzuju ze to bere z turba a je bohatsi smes, s tim doletim jsem reagoval na predchozi prispevek ze to muze zrat 1 l / 1000 km to by pak tak vyslo :-) omrknu tu hadici s tim ic a pokud to bude horsi nez normalne tak turbo chapu-li spravne, ze? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 (editace) pokud se začal ztrácet z ničeho nic, tak někde bude problém. pokud nemáš zamaštěný motor zvenku, tak sundej hadici od ic a koukni, jestli ho dost nevyteče. jinak vše normálka? nekouří? co se týče spotřeby 2l na 5000km (mimochodem od výměny k výměně, pokud je to 15tkm, doliješ pouze 6l oleje na místo 15l), tak to je opravdu v normě. některé pd fungují spíše jako průtokový ohřívač oleje. to, že jede líp než ostatní stejné motory, může být třeba i tím, že má motor větší výkonový bonus z fabriky (zkrátka si dobře sedl). každopádně ale měnit olej na něco bez normy pro pd nebude nejlepší cesta. neviděl jsem olej 10w... s "pd normou". Editováno: 15. Listopad 2011, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 (editace) PROCHY603: Kdyz uz se snazis zachranit svou situaci tim, ze tady das odkaz na olej Mogul 10w40 Extreme a tvrdis ze ma normu pro PD. Tak bud tomu sam veris, a nebo neumis cist Bo ta norma neni jak pises 505,01 ale pouze 501.01 coz je norma pro benzin. Proste si priznej, ze jsi zapomel(nevedel) ze motor 1,4 TDi musi mit normu pro PD a tak jsi hned v "DOBREM" poradil, at tam naleje nejakou 10w40 a tim to haslo. A ted nam prezrad co vcil? Editováno: 15. Listopad 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 (editace) GRYM: Norma oleja pre PD MOTOR JE 505 01 A JE SPOLOCNA AJ S 501 01. link: http://www.olejshop.net/page_7.html Najlepsie je naliat normu VW 507 00 je to olej pre SDI,TDI,PD, A 10W40 MOZE DAT V POHODE DO MOTORA. Editováno: 15. Listopad 2011, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 (editace) PROCHY603 : Je mi jasne o co ti jde, nedokazes si proste pripustit svoji chybu a to ze jsi napsal uplnou blbost, na kterou jsem JA reagoval. Zajimave je, ze jsis uz svuj prizpevek rychle smazal no, proc asi?!? Pises dale ze: Norma oleja pre PD MOTOR JE 505 01 A JE SPOLOCNA AJ S 501 01. Kde prostim te prichazis na to, ze norma 505.01 je totozna norma 501.01 ? Trosku mysli, nez tady vypotis nejakou rychlou myslenku. Normu VW 501.01 splnuje kde jaky olej 15w40 a tahle norma 501.01 je urcena pro BENZINOVE motory. S normou VW 505.01 pro motory PD nema vubec nic spolecneho. To uz ma blize norma 505.00 ktera je pro TDI starsi motory. Nemej me to za zle, ale mel bys tady na foru vic cist a min psat. Pak tvoje dezinformovane odpovedi, muzou nekomu pekne poladit motor. Edit: A jeste pises ze :Najlepsie je naliat normu VW 507 00 je to olej pre SDI,TDI,PD, A 10W40 MOZE DAT V POHODE DO MOTORA. Zadny olej 10w40 nesplnuje normu pro PD a uz vubec ne normu 507.00 ci 505.01. Tak proc pises ze klidne ho tam muze nalit, kdyz to neni pravda?!? Editováno: 15. Listopad 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 GRYM: TU JE POVODNY LINK: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1253 olej je vhodny aj pre BENZIN AJ DIESEL. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 Nechci te urazit, ale pripadas me asi trosku retardovany, kdyz me davas odkaz na olej Mogul 10w40 Extreme, ktery normu VW 505.01 pro dieslove motory PD proste NEMA a mit ji nikdy nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 15. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2011 (editace) zajímavá debata zkrátka jsem ještě olej s normou 505.01, 507.00 a nebo i 506.01 neviděl ve viskozitě 10Wněco a výš. jinak k poslední otázce radima ruzicky - pokud bude celý ic nalitý olejem, je tam problém a je to z turba. nezapomeň, že nějaký olej tam bude vždy. Editováno: 15. Listopad 2011, autor: boobika Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim ruzicka Vloženo 16. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 tak jsem mel sundanou hadici od ic a nebylo tam toho oleje moc par kapek co doteklo az ven jinak mastne ale to me ujistovali, ze to tak bude, ze to je normal. tak jsem dolel oleja po vrch rysky a budu sledovat jak to pokracuje jestli to nebylo jen to celodenni jezdeni po dalnici ve vyssich otackach. kolem turba ty trubky na jeho mazani ta vrchni je sucha a spodni trosku vzlina, vystupni hadice se vzduchem je mokra ale kapky se nedelaji tak nevim :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boobika Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 a měříš to pokaždé stejně? myslím jako u teplého/studeného motoru, cca stejnou dobu po jízdě. jestli to drtíš po dálnici v plným fofru, tak olej bude ubývat. to je snad u všech motorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PARAMEDIC Vloženo 19. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 19. Listopad 2011 Nevím s tím olejem, ale zdá se mi to nějak hodně. Mám 59kW a ani kapka po 3tis. km, samozřejmě si to něco určitě vezme, ale zanedbatelné množství. Někdy tyto motoru mohou papkat olej přes tandemové čerpadlo, to poznáš tak, že je olej v naftě. Musíš zkoušet přetěšnit hlavu, kroužky na pístech, možná, že i to čerpadlo propouští, může to být čímkoliv.... Jinak do PD jedině olej kde je napsáno PD, žádný jiný olej tam být nesmí a ještě dle specifikace výrobce 505.01 myslím. Já tam leju 5W30 OMV, ten motor to pozná. Pak napiš, jak jsi dopadl, samotného by mě to zajímalo. Čést zdarvím, chtěl bych poprosit o radu čím může být že se začal ztrácet olej cca 2 l/5000 km . projevilo se to nejvic po dennim ujeti 700 km nevim jestli melo vliv ? chtel jsem znat tady vas nazor. Auto jede normalne bez nejake ztraty vykonu dekuju za kazdou radu ci zkusenost motor je 55 kW AMF r.v. 2005 najeto cca 200 tis. km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šotol Vloženo 28. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2011 ještě k té spotřebě oleje, já dolívám 6-7 dl na 10 tis. km. Mám 1.4 tdi 55kw kupovanou ve 188 tis. km, proto raději měním shell 5w-30 505 01 po 10 000km. Nyní mám najeto 205 tis. až mě to štve že chrochtě nemůžu častěji nalít čerstvýho oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroslav123 Vloženo 2. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2011 Já mám 1.4 tdi 51kw, najeto 200tis km a za 15 000km nemusím dolít nic, z risky ubyde max 1mm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.