Přejít na obsah

Roztavený nosič pojistek na baterii


MASH

Doporučené příspěvky

Ahoj, snažil jsem se zde hledat, ale nenašel.... proto prosím zkušené o radu :)

Zřejmě (tedy doufám, že jen) kvůli uvolněné matce na páskové pojistce 110A se mi asi díky přechoďáku totálně vytavila krabička s názvem: "Nosič pojistek" umístěná na baterii a to vč. horní krytky. Symptomy byly: Vybití baterie za jízdy, což mělo za následek rozsvícení kontrolky airbagů, ABS, intenzita podsvětlení palubky byla asi třetinová... a pak "konec".

Drážka pro pojistku je už na jedné straně v takovém stavu, že tam pojistka pořádně nedrží a matka na červeném VN kabelu nejde dobře dotáhnout, takže po chvíli se zase uvolní a hřeje. Dlouho jsem prohledával net, než jsem zjistil o jaký komponent vlastně jde. Bohužel si nejsem jist na 100%. Pravděpodobně se jedná o:

http://www.skoda-dil...ah-octavia.html

A kryt by měl být č. 1J0937555

Jenže jsou tam nějaké rozdíly ve značení pro 40Ah, 70Ah a 80Ah baterii. Sám mám tuším 65Ah. Jsou ty rozdíly nějak zásadní (liší se rozměry a nebo jen sílou pojistek?).

Dále mě na tom ceníku překvapil rozdíl mezi originálem a Čínou. Sám nepatřím mezi milovníky té čínské kvalitky, ale zde si myslím, že snad soudruzi z Číny nic pokazit nemohli a za kousek plastu se mi zrovna 1300Kč dávat nechce. Jaký na to máte názor?

Velmi děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Zkusím se tedy pozeptat někde na vrakovišti. To nalisované očko na kabelu mi příjde mechanicky celkem v pořádku - pevně tam drží. Jen ten spodek pod matkou je trošinku zkorodovanej (očouzenej - asi od toho přechoďáku), ale očistil jsem jemným smirkem a kontaktolem. Volnej mi spíš příjde ten spodní šroub, kterej vychází právě z toho "nosiče pojistek". Navíc je to tam kolem něho celé vytavené. Jinak, kdyby bylo potřeba měnit i to očko, tak jsem asi v háji, protože ten kabel je celkem krátkej a vede někam do motoru. Jo a není červenej, jak jsem psal, ale černej.

Omlouvám se, myslel jsem, že údaj o autě je vidět automaticky v podpisu. Mám Octaviu, 2.0 benzín, rv. 2001.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to kabel od alternátoru pokud je to nutné tak se nechá osvobodit a kousek povytáhnout. Tohle je problém spousty starejch aut které přestanou jezdit na pravidelnej servis. jedním z bodů servisní prohlidky je právě kontrola dotažení pojistek, asi ví proč to tam píšou .... Přes ten spoj tam může téct podle výbavy až 90 A sebemenší přechoďák má za následek velké teplo a následné tavení plastu.... nechá se to celé rozebrat vyčistit a sešroubovat, utáhnout, ale pokud jsi v stadiu že máš propálenou díru nezbývá než vyměnit a pravidelně dotahovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...