Přejít na obsah

MASH

Uživatel
  • Počet příspěvků

    28
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

3 646 zobrazení profilu

Oznámení MASH

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Bohužel stále tápu. Vzhledem k tomu, že teď v létě auto potřebuju, tak podrobnější bádání a nechám asi až na podzim. Sic mi v servisu údajně spojku kontrolovali a prý je vše v pořádku... tak přesto právě spojka (např. přítlačák) je stále můj nejsilnější tip. To "zavrnění" se občas (málokdy) velmi slabě ozve i při podřazení bez plynu, když pouštím spojku. Servis, kde jsem měl auto a kterému jsem doposavad dost důvěřoval (dřív opravoval sám majitel, kterej se ve Škodovkách opravdu vyzná) mi bohužel auto nevrátil v úplně ideálním stavu, co se dalších menších oprav týče. Asi jsem měl smůlu na horšího technika, proto i to info o spojce v pořádku neberu na 100%. Takže zatím pořád platí: KAŽDÁ RADA DOBRÁ...
  2. Ahoj všem! Tak po delší době se obracím s prosbou o pomoc. Při rozjezdu, když pouštím spojku (odhaduji tak kolem poloviny záběru), tak se mi občas ozvou velmi jemné, ale nepříjemné vibrace. Jsou slyšet (zvuk podobný, jako když se udělá jazykem "drrrrrrrr" ), cítím je jak v pedálu, tak i ve volantu. To samé, ale v mnohem menším měřítku se občas projeví i při podřazení (bez plynu). Vibrace trvají max. asi 2 sekundy. Zjistil jsem, že nejčastěji se vibrace ozývají, když má motor lehce nad 2000 tis. otáček. Pokud při rozjezdu motor víc vytočím, vibrace většinou nezaznamenám. Také se mi zdá, že o něco silnější projevy jsou spíše při studeném motoru. Naopak, pokud ujedu např. 30km (nejlépe po dálnici, tedy téměř bez řazení a s konst. otáčkama), auto nechám hodinu, dvě vychladnout a pak nastartuji a jedu, vibrace se neprojeví téměř nikdy a spojka i motor šlapou doslova naprosto skvěle!!! Pročetl jsem zdejší fórum a došel jsem k laickému odhadu, že problém by mohl být nejspíš v samotné spojce - resp. ve zvlněném přítlačáku. Spojku jsem měl měněnou (lamely, přítlačák, ložisko) u Garnyho cca před 20 tis. km, (podotýkám, že jezdím normálně - spíše ekonomicky, žádné hvízdání kol...). Přesto jsem nechal spojku v servisu zkontrolovat. A výsledek: Spojka je prý v pořádku. Bohužel klasickej pech byl v tom, že když technik auto projížděl, zrovna se vibrace neprojevovaly. Po kontrole spojky mi ale připadá, že se vibrace ozývají mnohem častěji - téměř při každém druhém rozjezdu. Má někdo nějaký nápad a nebo zkušenost? Ještě přemýšlím nad: Setrvačník - ale mám zřejmě jen jednohmotový. Může se i ten nějak porouchat? Není to jen "kus železa"? Silentbloky? Přecijenom, můj motor není úplně nejlehčí, auto má už svůj věk a silentbloky jsem nikdy neměnil. A nebo ta spojka? Ale co v ní? A může technik pohledově vůbec poznat, jestli je spojka OK a vyloučit příčinu vibrací? Motor (palivo/elektrika). Jelikož se ale vibrace občas ozvou i při podřazování, když dobržďuji motorem - bez plynu, zdá se mi to nejméně pravděpodobné. Díky! Každopádně, velmi děkuji za případné tipy, nápady a rady. Tyhle závady, které se projevují jen občas a nejdou jednoznačně určit a nasimulovat jsou opravdu k uzoufání. Moje auto: Octavia I, benzín, obsah 2.0 (85kW), motor AQY, r.v. 2001, najeto 180 tis.
  3. Auto bylo v srpnu na velké servisní prohlídce, takže asi budu reklamovat špatně provedenou kontrolu. Jinak děkuju všem za rady i odpovědi.
  4. Díky za odpověď. Zkusím se tedy pozeptat někde na vrakovišti. To nalisované očko na kabelu mi příjde mechanicky celkem v pořádku - pevně tam drží. Jen ten spodek pod matkou je trošinku zkorodovanej (očouzenej - asi od toho přechoďáku), ale očistil jsem jemným smirkem a kontaktolem. Volnej mi spíš příjde ten spodní šroub, kterej vychází právě z toho "nosiče pojistek". Navíc je to tam kolem něho celé vytavené. Jinak, kdyby bylo potřeba měnit i to očko, tak jsem asi v háji, protože ten kabel je celkem krátkej a vede někam do motoru. Jo a není červenej, jak jsem psal, ale černej. Omlouvám se, myslel jsem, že údaj o autě je vidět automaticky v podpisu. Mám Octaviu, 2.0 benzín, rv. 2001.
  5. Ahoj, snažil jsem se zde hledat, ale nenašel.... proto prosím zkušené o radu Zřejmě (tedy doufám, že jen) kvůli uvolněné matce na páskové pojistce 110A se mi asi díky přechoďáku totálně vytavila krabička s názvem: "Nosič pojistek" umístěná na baterii a to vč. horní krytky. Symptomy byly: Vybití baterie za jízdy, což mělo za následek rozsvícení kontrolky airbagů, ABS, intenzita podsvětlení palubky byla asi třetinová... a pak "konec". Drážka pro pojistku je už na jedné straně v takovém stavu, že tam pojistka pořádně nedrží a matka na červeném VN kabelu nejde dobře dotáhnout, takže po chvíli se zase uvolní a hřeje. Dlouho jsem prohledával net, než jsem zjistil o jaký komponent vlastně jde. Bohužel si nejsem jist na 100%. Pravděpodobně se jedná o: http://www.skoda-dil...ah-octavia.html A kryt by měl být č. 1J0937555 Jenže jsou tam nějaké rozdíly ve značení pro 40Ah, 70Ah a 80Ah baterii. Sám mám tuším 65Ah. Jsou ty rozdíly nějak zásadní (liší se rozměry a nebo jen sílou pojistek?). Dále mě na tom ceníku překvapil rozdíl mezi originálem a Čínou. Sám nepatřím mezi milovníky té čínské kvalitky, ale zde si myslím, že snad soudruzi z Číny nic pokazit nemohli a za kousek plastu se mi zrovna 1300Kč dávat nechce. Jaký na to máte názor? Velmi děkuji za odpovědi.
  6. Tak moje auticko uz take potrebovalo vyhledat Garnyho pomoc (spojka, servo, atd.). Chci tu Garnyho velmi pochvalit!!! Prace provedena precizne, rychle a hlavne perfektni pristup... proste PARADA. Na me strane ted maximalni spokojenost! Diky!
  7. Dobra a co myslite, ze mohlo zpusobit zhorseni jizdnich vlastnosti, po jejocj "zasahau"? Svicky i kabely jsou odpovidajici presne typu motoru???
  8. V uvodnim topicu jsem doplnil jeste jeden dotaz. Diky za pomoc vsem :-)
  9. Aha, tak je to mozny (s tim vejfukem). Auto jsem kupoval uz ojety, tak nevim, jestli je vsechno origo - kazdopadne vlezu pod auto a prohlidnu to :-) Ikdyz podle servisni prohlidky je pohledova kontrola vejfuku OK, jak ted koukam. Jinak pro pobaveni sem hazim fakturku z Klokocky! Abych nekrivdil, jeste jsem si nechal promazat volnobezku u starteru. Ale vymena kabelu svicek za 715Kc, to me dostalo Opakuji, ze kabely a svicky jsem jim dodal a prohlidka byla bez vymeny oleje! Navic mi auto vydaval nejakej arogantni blbecek - kdyz jsem se ho ptal, jestli prohlidli a seridili brzdy, tak mi rek, ze pohledovou kontrolou nic nezjistili. Ovsem, ja mu rekl, ze jsem si menil predni kotouce a desticky a ze jsem pri predavani zadal pripadne serizeni a kontrolu brzd (bylo to napsane i na servisence). Ten debil mi rek, ze mi nic kontrolovat nebudou, protoze to nedelali oni. Ze mi to ma seridit ten, kdo mi kotouce menil. Prej, ze kdyz si koupim boty od vietnamcu, taky si je nechodim opravovat do Nike. Proste kreten!!! Do Klokocky uz v zivote nepojedu! Ve meste mam na vyber dost jinych servisu!
  10. VAG je nejspis v poradku a skutecne to dela vyhradne bez plynu (na pocitaci je v tu chvili okamzita spotreba 0,0). Zkratka, jakmile podradim... Pak uz to "nebufa". Mozna tam asi jeste trosku paliva nekde zustane...
  11. Kdyz jedu z kopce a podradim (bez plynu, brzdim motorem), tak se mi obcas z vejfuku ozve jedno, nebo dve ani ne moc hlasity "blafnutí"... Je to slyset jen, kdyz jedu podel nejake zdi a zvuk se ke me odrazi. Je jedno, jestli je motor zahratej, nebo studenej. Benzin beru 95 Shell, OMV atd. Auto jsem dal na servisni prohlidku do Klokocky a menili: Svicky BKUR6ET-10, zapalovaci kabely TESLA a kontrolovali rozvody. Blafani se ozyva porad a vlastne jedinej vysledek ze servisu Klokocka je ten, ze mam doplnenou tekutinu do ostrikovacu, lehci penezenku o 3500Kc (svicky i kabely jsem jim dodal) a auto podle me ted jede trsoku hur. Olej a filtr jsem si menil sam. Nevite nekdo, cim by to mohlo byt a jestli je to nejakej zasadni problem? Aby se nejak neponicil katalizator. Octavia 2.0 85kW rv. 2001. (doplneno) Muzu se jeste zeptat na par veci: Jak uz jsem psal, tak po navratu auta z Klokocky mam pocit, ze jede hur! 1) horsi vykon-tam, kde jsem driv radil na 3 musim ted jeste chvilku pockat s "dvojkou". Pri rozjizdeni musim davat vic plynu, atd. 2) A to me stve hlavne: Auto se celkem dost "rozhoupe", nebo proste zacuka, kdyz podrazuji na 2 pri brzdeni motorem. Musim hodne zjemna a hodne, hodne plynule poustet spojku, aby se "zacukani" neobjevilo. To same se vyskytne, kdyz jedu na dvojku a pustim plyn. Auto se rozhoupe, jako by tam byla nejaka vule, nebo co. Prirovnal bych to asi k tomu, jako kdyz ve 30 let stare Š 120 jedete na jedicku 30km/h a pustite plynovy pedal bez spojky a vyrazeni... 3) Pri dotazu u Klokocky mi rekli, ze se pri vymene svicek motor NIJAK neserizuje, ani netestuje. Myslel jsem, ze po vymene svicek se treba serizuje neco, jako předstih, nebo tak... Neporadi nekdo, hlavne s tim "cukanim, houpanim". Cim to muze bejt? Jsem si jisty, ze pred servisni prohlidkou u Klokocky tohle tak vyrazne nebylo. P.S:Prosim, jak narocne je vymenit zapalovaci kabely u 2.0l motoru? Myslite, ze to trva asi hodinu a pul a stoji to 715Kc? (jen prace, ne material).
  12. MASH

    servisní prohlídka

    No teda, koukam, jak blazen. Take me ceka servisni prohlidka (uz mimo zaruku)... Podle dokumenu ze Skody by Vam meli na servisni prohlidce v atorizovanych servisech Skoda udelat docela dost veci. Pridavam nahled formulare-opravenky, kterou byste meli dostat. Jen jsem tedy zvedavej na cenu Octavia II Octavia I a Fabia
  13. Se svym dvoulitrem jsem jel vcera si 160Km (tak pul napul okreska, dalnice a chvilku pak mesto) a spotreba rekordnich 6,1L/100km. Rychlost na dalnici do 120km/h. Jinak mesto delam kolem 10 - 12L (zalezi, jak jsem zrovna pri chuti ) Nekdo holt musi zivit statni rozpocet
  14. MASH

    Zarovky H4

    Tak jsem koupil ty bile "odolne" LEDky parkovacky. Rovnou pro jistotu 4 kousky - cena neni zas az tak hrozna. A muzu potvrdit - reflektor s diodou sviti fakt asi tak o 30% min, nez s klasickou zarovkou Ale jinak to vypada hezky - uplne bila barva (jak u xenonu ). Jestli bude cas a pocasi, tak to pristi tejden nejak vyfotim (jestli do ty doby ty LEDky neodejdou ).
  15. MASH

    Dodělání ASR

    Diky za odpoved. Tak to je skoda Holt tedy casem koupim celou jednotku s ASR.
×
×
  • Vytvořit nový...