Publikováno Listopad 30, 201113 r Dobrý den, vlastním fabii 1.4MPI rok 2001, najeto poctivých 155000. V květnu měněné rozvody + přebrousení hlavy a její přetěsnění. Včera za jízdy motor zdechl. V servise nejdříve diagnostikován vadný snímaček otáček vačkové hřídele, stále nešel nastartoval, startér makal, motor se protáčel, ale neuvedl se do chodu. Následovalo sundání víka ventilů, hlava dolů a prý jsou zadřené 2 vahadla (nebo zdvihátka, nevím, byl jsem rozrušen )! Chtěl bych se zeptat, zda-li je možné, aby při takovém nájezdu a slušném zacházení tj. dokud se motor nezahřál na provozní teplotu, tak vytáčení do max 3500 rpm/m, došlo k jejich zadření. Servisováno pravidelně, olej měněn min. jednou ročně nebo po nájezdu max 15tkm resp. poslední roky po 10000 km. Je možný i neodborný zásah servisu(sice neautorizovaný, ale celkem s pozitivními ohlasy okolí) při květnové výměně rozvodu a přetěsnění hlavy? Od té doby najeto cca 10000 km. Ještě jsem vypozoroval, že mi poslední měsíc stoupla spotřeba cca o 1l/100km, ale žádné pazvuky jsem neporozoval. A setkali jste se někdo s podobnou zkušeností? Díky, Šmejky.
Listopad 30, 201113 r Mal som tri pripady ked sa zadreli zdvihatka ale nie vahadla. Dva pripady som vedel rozchodiť ale treti som musel aj vačku vybrať a tak vyraziť zdvihatko. Nechapem ako sa to mohlo stať lebo to neboli vôbec zanedbavane vozidla. Ja by som vylučil ten neodborny zasah servisu proste sa to stalo maš smolu a hotovo. Už sa to stalo daj si to urobiť a zabudni nato.
Listopad 30, 201113 r Autor Jasně, nechám to opravit. Je celkem možné, že to byly zdvihátka...prostě na cestě vačková hřídel => zdvihátka => vahadla => ventily... Myslíš, že mám nechat vyměnit rovnou i ventily? Nejsou moc drahé, takže asi jo, akorát mě mrzí, že se zase bude přetěsňovat hlava :-). Díky za odpověď. Šmejky A mimochodem, kolik měly ty fábie se zadřenými zdvihátky zhruba kilometrový náběh? Měl jsem pocit, že systém OHV je celkem bezúdržbový a musí alespoň 250000km vydržet. P.S. Vačková hřídel je prý OK. Upraveno Listopad 30, 201113 r od Smejky
Listopad 30, 201113 r To ventily by som vôbec nemenil od zvytok je to trochu dalej a zdvyhatka by stačilo vymeiť tie chytene ale asi ťa nahovoria na 8 kus. Tie km. zadretych jedno si iba pamatam 150tis. Vydrž? to nedokaž zničiť. Jedno som kupil od STV malo 300tis. u mňa dostalo ešte +200tis. (tvrdych požičovnych 200tis) potom išlo z domu preč ale motor jak hodinky na tie km.
Září 21, 20178 r Autor Tak aby se historie uzavřela, vyměnil jsem všech osm zdvihatek resp. hydroštelů. Špatná byla dvě, pravděpodobně se uvolnil karbon, který se dostal do hydroštelu a časem se prostě odporoučel. Zajímavé bylo, že nevydával jiný zvuk např. šicí stroj. Byl natlakován. Do toho motoru jsem dával 10W40 a intervaly zkrátil na 10tKm. Poslední dobou. Pak jsem po výměně rozvodů přešel na 5W40 a nechal vypláchnout motor přípravkem na odkarbonování a to byl ten problém. Uvolnil kus karbonu a hotovo. Nakonec jsem to řešil výměnou motoru z vrakace za 10 tisíc. Dneska má Fabie naletano 250 tisíc a 5 let slouží sousedovi.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.