Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

Nevíte kolik by stálo nechat vyčistit EGR ventil, popř. nějaký návod na vyčištění?

Na emisích mi doporučili ho nechat vyčistit.

Díky

Octavia II 2004 1.9 TDi 4x4

nazdis mne to tiez blbne ale najradsej by som si to vycistil sam...myslim ze to nebude nic tazke je tu dost toho popisaneho

cauko, nemohol by sem prosim niekto zavesit postup (kludne aj s fotkami) ako demontovat a vycistit egr na octavii 2,0 tdi PD 103Kw, motor BKD? diky

Také mě to zajímá :kol-44:

nikto nic? kua chlapi podelte sa o skusenosti naco je potom to forum?

Nikdo nedokáže po zaslepení EGR, odstranit chybnou hlášku?Plzeň Jih,Jižní Čechy, :worthy

zkus napsat Doli(mu) je z ČB a umí diagnostiku

Nejde mu odeslat žádná nová zpráva. :kol-26:

  • 2 týdny později...

caute, dnes som vybral egr a vycistil. Na moje pocudovanie, auto ma 260tis km, nebolo az take zasrate. Na tom egr je taka malicka dierka z ktorej mi pravdepodobne vyteka olej, neviete naco ta dierka sluzi? diky

Aby jsi měl trocha špinavý motor....Pomsta vývojářů...

aha takze nie je to nejaka vada ked mi cez tu dierku trosku vyteka hej? nie je tam daco prasknute alebo ze by daco netesnilo...

Když se nad tím zamyslíš, kudyma se tam dostává olej, tak zase tak moc normální to není. Olej tam vniká přes turbodmychadlo.Putuje celým sacím potrubím a hledá si skulinku, kudy ven. Něco se spálí, něco zůstává na stěnách vedení. Přeplnování to vytláčí dírkou ven. Takže, to znamená, že turbodmychadlo moc dobře netěsní, pokud je toho oleje hodně.Malé množství je povoleno, přirozený jev....

mam tam zrepasovane turob od maja, nema najazdenych ani 10tisic...to egr muselo byt podla mna spinave este pred vymenou turba ale vtedy som to nejako neriesil...ja len jak som to egr cistil tak ked som ho mal demontovane som si vsimol ze z tej dierky mi stale vytieklo trosku oleja...budem to musiet odsledovat ci sa to spini vela alebo iba trosku

este by som sa rad spytal ci by mi mala zlta kontrolka na budikoch po vycisteni zhasnut automaticky alebo je potrebne vymazat chybu cez pocitac?

diagnostik diky

Tak treba ja ho mel uplne nehybny, zkousel jsem to zpodu trubickou s presnym prumerem rozhybat a povedlo se, jen trubicka mi na nem zustala :D tusim, ze by ty saze ve smeru od hlavy motoru mohli povolit prostrikem cisticem klapky a nasledne rozhybat.. ale egrka nejsou vsechny stejny, takze u 1.6MPi 2006 BGU si to muzete vyzkouset.. ale at nedopadnete jako ja :D

Existuje na to pekny sprej Wynns EGR cleaner. Pouzivam ho a som spokojny staci to prestriekat a povoli to. Ak ho budes mat von a nemas Wynns tak pomoze aj zmes technickeho benzinu a toluenu a egr bude ako novy.

Upraveno od miskoos

  • 2 měsíce později...

no tak mne sa po vymazani chyby opat rozsvietila kontrolka motora, takze v mojom pripade cistenie nepomohlo a asi budem musiet kupit novy egr ventil :(

  • 2 týdny později...

Ahoj,

mám oct. 1.9 tdi, 2005 motor BJB,

přes víkend jsem si zkusil vyčistit EGR ventil. Sundal jsem tu hadici k němu, uvolnil táhlo klapy a začal povolovat imbusy. Nejdříve co jsou vodorovně ale ten poslední vodorovnej vzadu dole jde povolit až se povolí imbusy co jdou zespoda nahoru od turba myslím. Jeden ze spoda bohužel za žádnou cenu nešel povolit (ani s žádným přípravkem). Tak jsem to nakonec vzdal, vyčistil jsem tu gumovou hadici a EGR ventil jen co jsem dosáhl z volné strany a vše vrátil. Bohužel projet jsem to jel až další den a to jsem zjistit, že auto vůbec nejde do výkonu, na neutrál šlo vytočit ale s rychlostí max 2500 ot/min (a škubalo). Po cca 15 km volné jízdy se začalo neskutečně kouřit z výfuku, zastavil jsem a při kontole zjistil, že ta gumová hadice byla ve spodní části mírně uvolněná (i závlačka) a okolo tekl trochu olej. Vše jsem přidělal a klapku u EGR jsem natvrdo zavřel abych alespoň dojel domů. Doma po cca 2hod pak vše rozebral, opět vyčistil, uvolnil klapku a jel projet. Při jízdě pak vše OK, motor šel krásně za plynem až do 4 tis (asi 5 km).

Nevíte někdo co s tím může být, mám strach se vydat na delší trasu. Případně bude nutná diagnostika nebo to lze vyřešit jinak.

Díky.

J.

  • 1 měsíc později...

chlapi tak ako som uz pisal, cistenie nepomohlo a musim kupit nove egr...ale potrebujem sa este spytat jednu vec..moze sa stat ze chyba nebude priamo v egr ale v tej suciastke na ktorju je pripevneny, v tej kam ide ten kablik (myslim ze je to motorcek egr ventilu)? Diky

Upraveno od pajko

jirko: ten spatny vykon mohla udelat ta spatne nasazena hadice, pokud jsi vse zapojil nema se tam co pokazit ;)

pajko: jasny, i ten ovladaci element obcas odejde :) Ovsem myslim, ze by jsi to zjistil diagnostikou..

na diagnostike vypisalo ze ventil spatneho vedenia vyfukovych plynov alebo daco take cize asi egr

  • 5 měsíců později...

kluci mam problem, s moturu mi jde strasny smrad jak kdybych nemel vyfuk.. vychazi to okolo egr ventilu tak me napada jestli neni ucpany nebo nekde neco kolem nepovolilo. zkusim ho rozebrat. jinak nejake napady?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.