Publikováno Prosinec 1, 200915 r Pro ty co chtějí aby jejich miláček lépe dýchal Tento návod slouží pro vozidla 1.9TDI s emisema EU 3 (většinou do rv. 2005), kde je mechanickej EGR ventil...u novějších vozidel by po zaslepení touto cesou palubní PC hlásíl "emise do dílny" a byla by rozsvícená příslušná varovná kontrolka - u těchto vozidel se musí EGR řešit softwarovou cestou K věci materiál a nástroje: IMBUS 5,6 (nejlépe klasické krátké klíče a bity na šroubovák), klíč 12" , hasák popř. jiné kleště, záslepka nejlépe nerez 3 a více mm široký....dále vazelína odolávající vysoké teplotě, 2 nové matky 12" (není potřeba ale je to rozhodně lepší)....pak už jen šikovné ruce návod: 1.) otevřít kapotu a sundat kryt motoru 2.) odpojit plastovou rouru od airboxu - pomocí stisknutí kovové svorky a vysunutí, dát si rouru stranou....rouru před EGR taktéž odpojit - stačí pouze odpojit nemusí se demontovat (viz foto. 1) 3.) pod demontovanou rouru se pod sáním nachází kovová trubka vedoucí k EGR - povolit dvě matky 12" a dát si je stranou (foto 2) 4.) teď demontovat trubku vedoucí k ventilu EGR - odpojit dvě hadičky které do něj vedou (jedna se pouze vytáhne, u druhé se povolí svorka a vytáhne se) - trubka je zespodu ventilu EGR přichycena 2 šroubky IMBUS 6 (velmi špatný přístuú) povolit je a dát si pozor aby nespadly do motoru....pak už jen trubku pomalu vytáhnout z motorového prostoru a dát si ji stranou 5.) samotná demontáž ventilu: EGR je přichycen 3 šroubky IMBUS 5) jeden na levo, druhý napravo jakoby pod kovovou hlavičkou samotného ventilu, další je pod EGR, za uchycením demontované trubky (proto se musela odstranit první) viz foto 3 tak EGR je venku vyčištění: hrubší nečistoty jsem opatrně seškrábal tupým příborovým nožem a špejlí....pak jsem ventil prostříkl čističem na brzdy a pořádně vydrhl ručně hadříkem....za pár chvilek ventil jako novej PS: z venku jsem čepec ventilu vzal jemně silichromem zaslepení: je potřeba si předem připravit záslepku na EGR - nejlépe nerez materiál tlouˇšťka alespoň 3mm (bohatě stačí), nejlépe aby kopírovala těsnění u trubky mezi EGR a sáním zpětná montáž + zaslepení: obrácený návod + na trubku která je uchycena na spodek EGR ventilu se vloží záslepka z nerezu (nedávat na druhý konec trubky z důvodu vysokých teplot ) PS: všechny šroubky a matky je vhodné lehce potřít vazelínou....matky na trubce od EGR je vhodné vyměnit Tak EGR je vyčištěno zaslepeno...věřím že ai auto ulevilo a vy když jste viděli ten sajrajt ve ventilu také Snad je to alespoň trošku přehledný a užitečný V případě že tu již tento návod je omlouvám se a prosím adminy o smazání Informace čerpány z http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?...bde430596d6688c zde je možné najít další informace v případě nejasností...nebo napsat sem Upraveno Prosinec 1, 200915 r od kibi
Leden 10, 201114 r Když vyndam EGR a nebudu ho tam už vracet, musim ty 2 hadičky co z něj vedou ucpat?
Leden 10, 201114 r Autor Určitě zacpat! Jde předělat komplet vedení podtlaku, aby žádná hadička navíc nebyla (já se na to vrhnu na jaře)....nebo jednoduše strčit do hadiček šrouby PS: já to vyřešil tak, že jsem hadičky podtlaku vyměnil za silikonové SAMCO a při tý příležitosti jsem ty dvě hadičky které pak zaslepuješ nahradil kratšíma hadičkama (cca 3cm) a ty zacpal šroubem - nikde nic nezaclání a vypadá to vkusně
Červenec 3, 201213 r Ja doporucuji postup bud odstranit trubku uplne a nahradit ji prirubou stejne tloustky jako priruby trubky tzn.6mm odpadne problem s ohnutim vysokou teplotou a tlakem a lze pouzit original sroubky ktere nebude potreba zkracovat.. ( setkal jsem se s tim, ze se sroub oprel a zaslepka nebyla dotazena nahore na sani) Pokud chcete trubku zachovat, davam 1mm mezi priruby nahoru k sani, vznikne slepa vetev a staci to. Nahoru se tlak ani teplota nedostane. Zaslepky samozrejme v nerezi a trubka se nedeformuje. kdyz se vlozi 3mm muze to fungovat ale dle meho je tam zbytecne vysoke pnuti a muze to nekde prasknout. P.S. kdyz delam program do aut a zakaznikum upravim korekce EGR tak, aby byly porad zavrene je to velice vhodne i tak nechat jako bezpecnostni prvek, pri zadreni turba a narustu negativniho tlaku pred turbem zafunguje to i jako papinak a tlak prez egr muze odfouknout do sani (musi prekonat silu pruziny) Pisi jen svuj nazor, tak se snad na me nebudete zlobit, tento link mi poslal zakaznik s kterym resim kterou zaspeku a kam namontovat.
Únor 3, 201411 r Ahojte, na nete som nasiel navod ako SW minimalizovat pracu EGR. Kedze mam VCDS diagnostiku, skusil som to urobit. Mam motor 1.9tdi PD BSW vo FabiiCombi II r.v.2008. Jedna sa o adaptaciu EGR v riad. jednotke motora-01. Ak ste spojeny s riad. jed. motora, najskor sa treba nalogovat , heslo 12233, nasledne zvolit adaptaciu. V menu adaptacie navolit kanal 003, a hodnotu zmenit na co najvyssiu. V navode bol popisany motor ALH, kde povodna hodnota bola 32768 a nova, najvyssia mozna 33768. Moj motor je novsi, ale EGR je stale ovladany podtlakom. Pri adaptacii je najvyssia mozna hodnota 33638 (vyssiu uz mi nezoberie test). Ako je nizzsie v linku popisane, hodnotu otestovat a nasledne ulozit. Zmena chovania nastala okamzite. Turbo zacalo byt jemne pocut od cca 1150ot. a motor reaguje pri rozbehu pruznejsie hlavne z otacok okolo 1500 a nizzsie. Otazka na skusenejsich: - je toto spravny sposob obmedzenia funkcie EGR pre motor BSW ? link na postup adaptacie EGR motor ALH: http://www.youtube.com/watch?v=k3xbkRKZ-24 Prispevok ma sluzit ako inspiracia. Mne to pomohlo v zmysle lepsieho vykonoveho priebehu motora a tiez dufam k znizeniu zaspinenia EGR a sania, ktore je uz aj tak zrele na cistenie (191000km) Skusal som urobit to iste aj na Fabii 1.4tdi PD 59kW r.v.2008, postup a cisal su rovnake. Zmena chovania nastala ,ale nie s takym rozdielom ako pri 1.9tdi PD 77kW. Upraveno Únor 3, 201411 r od osud7
Duben 11, 20178 r Kluci potrebuju radu jak je to na fotce tak to mam zaslepit ? Jeste se zeptam ktere hadicky presne zaslepit ? Hledal sem ruzne ale poradny detail jsem nensasel . Diky za pomoc
Duben 11, 20178 r A máš nejaký vážny dôvod toto urobiť ? Mne to mechoš neodporúčal, hoc tú záslepku s nerezu mám.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.