Přejít na obsah

Vadná svíčka


bronik

Doporučené příspěvky

Na mém Yetim se objevil problém s motorem. V nejnevhodnějším okamžiku (pátek odpoledne, sněhová kalamita, spěchám vyzvednout dceru) se rozsvítila kontrolka porucha motoru. Na maxidotu se objevil text "porucha motoru, jeďte do servisu". Vzhledem k tomu, že auto skoro nejelo (omezený výkon) a celý se výrazně klepalo, tak jsem uposlechl a vydal se do servisu, od kterého jsem naštěstí nebyl moc daleko. Vzhledem k té sněhové kalamitě jsem svou pomalou jízdou ani moc nebrzdil provoz. Přijímací technik prohlásil, že se na to podívají, ať počkám. Po asi 30 min. mi oznámil, že svým autem rozhodně neodjedu a dali mi náhradní vozidlo (Octavia 1.4 TSI, mimochodem z toho auta mám veskrze pozitivní dojem).

V pondělí mi volali ze servisu, že prý závadu řeší se Škodovkou, vypadalo to na něco vážného. A v úterý tu závadu odhalili: vadná svíčka v jednom válci! Mam najeto 45 tisíc, ty svíčky by měly vydržet 60 tisíc. Prý to ještě neviděli… Takže mám po výměně svíček (stálo mě to dva litry) a jezdím spokojeně dál!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi stalo 2 krát u Roomsteru. Poprvé to bylo velmi nebezpečné, odbočoval jsem doleva v Olomouci na velmi frekventované ulici. Chtěl jsem rychle vyjet do mezery mezi auty a v půlce křižovatky auto přestalo jet. Palubní deska svítila jako vánoční stromeček a motor vibroval, jakoby chtěl vyskočit z auta. Po telefonické konzultaci se servisem jsem dojel na parkoviště max. rychlostí 30km/h. Řídící jednotka přepne do nouzového režimu a nepustí vás nad 2000 ot. Podruhé už jsem věděl o co jde, takže se mi podařilo dojet do servisu na pětku i 60km/h rychlostí. Nic příjemného. Vše bylo po záruce, takže 1100,-Kč za každou.

Jen se divím, že na to Tvůj servis nepřišel hned, Broniku. Byl jsem u opravy, technik napojil diagnostiku a hned mu to ukázalo, u kterého válce co odešlo...

Editováno: , autor: Tygrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to libero1071: v zaruce auto je, mam prodlouzenou na 60 tis. nebo 4 roky, ale pry se zaruka nevztahuje na svicky. To teda taky nechapu, ale pry je to tak.

to pawouk: udajne to resili se Skodovkou proto, ze se jednalo o opakovany problem s motorem (co to bylo poprve nevim, koupil jsem auto jako rocni a ten prvni problem byl, kdyz auto bylo jeste Skodovky)

to hopa: svicka stoji ve znackovem servisu neco pres tri stovky, zbytek byl za diagnostiku a praci. Ale je to dost penez, to souhlasim!

to tygrik: taky to nechapu, proc jim to trvalo tak dlouho, nez prisli na vadnou svicku. Auto plny elektroniky, sofistikovana diagnostika...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nejede jeden válec, tak první po čem se dívám je elektrika k dannému válci, a k tomu patří i svíce, zvlášť, když má najeto 45tis. 60tisíc na svíčku je moc, ať si říká kdo chce co chce. Já u každýho auta měním po 15-20 tis. a udělám si to i u Yetiho. Pak by mě snad nemuselo toto překvapit. Tady jde vidět, že diagnostika není všemocná a mechanici méně přemýšlí.

Stalo se mě u motorky, že po výměně svíček při studeným motoru něco "syčelo". Jak se zahřál, tak to přestalo. Ze servisu nedotáhlá svíčka jednoho válce...jen rukou. Dovedu si představit, jak by to dopadlo, až bych vypálil závit na svíčce v hlavě za 20táců...

Důvěřuj, ale prověřuj!!!

Já bohužel nevěřím žádnému mechanikovi, protože jsou omylní jako všichni lidé a navíc se setkávám často s tím, že se jim prostě problém nechce rozumně hledat!!

Jinými slovy, považuji za ostudu servisu, jestliže neodhalí vadnou svíčku za jeden den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehľadiac na to že 1.8 TSI má predpísaný interval výmeny 90 000 km/6 rokov.

Ešte si dopadol celkom dobre, mne svojho času autorizovaný mechanik™ v Škoda servise oznámil, že mi sviečky na 1.6 MPi nevymení lebo nevie kde ich tento motor má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Matt12 - to snad ne? :kol-44: I když kdysi u Fabie nebyl autorizovaný servis (a to na tom dělalo údajně několik mechaniků a techniků) schopen odhalit podpálený ventil (i když nějaká indicie na to byla),postupně vyměňovaly různé díly na motoru a na konec se mně snažily přesvědčit,že je špatná řídící jednotka motoru...po konzultaci s fabrikou teda na poslední chvíli navrhly sundat hlavu a bylo vymalováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...