Přejít na obsah

1.9 TDI, cuká po studeném startu + kontrolka elektroniky motoru


Doporučené příspěvky

Vážení přátelé,

koupil jsem jetou Fabku 1 combi 1.9 TDI 2006 (86tis) Nyní 103 tis.

Šlapala pěkně až na dnešní mrazivý start. Venku bylo asi -17, 3x jsem žhavil, zachrochtalo a nakonec naskočila, ale od toho osudného startu svítí oranžová kontrolka elektroniky motoru a při prudkém sešlápnutí pedálu auto začne cukat. Předtím vše ok.

Nevíte čím by to mohlo být?

Je možné, že je třeba zamrzlá klapka turba?

Děkuji za nápady. Večer dám na vag a dám další info.

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, tak zdá se, že Fabce stačilo rozmrznout ( respektive rozmrazala přes den v -8 ). Podotýkám, že během cesty do práce, asi 30km, auto celou dobu při plném sešlápnutí plynu cukalo. Nechal jsem to přes den na parkovišti a opdo zase frčela jako za mlada. A po ujetí asi 40km zhasla i kontrolka elektroniky motoru. Něco tam muselo zamrznout. Naštěstí to je už dobrý. Akorát nevím, jak auto zabezpečit na studené starty. Filtry mám měněný, nafta Verva, 3x žhavím a pak takovýhle nadělení. Až se dostanu k vagu, tak pošlu kód chyby. Určo tam bude uložená. Mějte se.

Editováno: , autor: kuca_89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj přátelé,

tak nové info z VAGu :

2 chybky

18097 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Elect. Load Controller - to nevím co je.... ? :kol-140:

a

19559 - chyb klapky sacího potrubí, to je asi to co jsem myslel v úvodu. Táta pracoval ve Škodovce a často se tam řešilo, že ta klapka prostě v krutý zimě zamrzá.

Chyby jsem vymazal, tak uvidíme co z toho bude.

Když už jsem byl v tom, kouknul jsem na synchro klapka-vačka (motor, sk4, okýnko 4 ? ) a ukazuje hodnoty -0,6 CF, semtam -1,1 CF. a někdy i -1,7 CF , je to tak správně? Není možný, že by mi skočil o zub rozvoďák?

A ještě jeden dotaz, jde přes VAG zjistit zda pracuje správně žhavení?

Děkuji za veškeré info....

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. jediná klapka je u egr ventilu a to chcípací a ovládaná podtlakem. jinak žádná. zkontroluj hadičky, případně můžeš pomocí vagu udělat log skupin 3,10,11, koukneme.

2. hodnota synchronizace ti při běhu na volnoběh lítá od -0.6 do -1.7 ? pokud ano, tak to moc dobře zrovna není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem,

děkuji za nápady, pustím se do řešení :)

- kontrolu žhavení nechám asi na servisu, beztak musím na výměnu oleje

- log udělám určo, a hodím sem, a poprosím o jeho vyhodnocení :)

- co se týče tý synchronizace, snad jsem koukal na správné hodnoty (motor, sk 4, 4 okno), auto stálo, volnoběh,

hodnoty nebyly stálý, skákalo to, většinou mezi - 0,6 až -1,1 ale sem tam skočilo i -1,7..nechám na to mrknout v servisu.

A ještě další zážitek, start v -15st. , auto chytlo, akorat se opět při plným plynu dusilo. Na dálnici se dalo jet max 90 - 100 km/h. Chvílema to jelo normálně, ale pak zas najednou cuk cuk a dalo se jet jen 90. Je možný, že by zamrzla třebá váha nebo lambda? Protože když to začne cukat, tak vylítne spotřeba a auto si bere přes 11 litrů..s cukáním jsem dojel do Phy, celej den na parkovisti a odpo zas vse ok. Ale kontrolka motoru svíti pořád. : / To je nadělení tehle nafťák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj všem, včera v servisu. Výměna palivového filtru, něco v něm rachtalo. Dle VAGu chyba - nedostatek nafty = přicpaný filtr. Mno vyměněno, jede jak z praku, ale teď už nejsou tak šílený mrazy. Takže težko říct...

A mám další dotaz - dle servisu by prý chtělo vyměnit spojku. Auto má nalítáno 100 tis, je možný, že by spojka již byla kaput? Pravda je, že i já jsem poznal, že to není úplně košér a že by to mohlo být lepší. Ale je opravdu nutné to ihned měnit? Varoval mě, že se to určitě rozlítně až pojedu někam na dovču. Tak nevím jestli se bát a hned to celý vyměnit. Jinak za práci a materiál by to vyšlo na 7 tis..co na to říkáte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsi si jistý, že auto má 100tkm? ;) jinak odrovnat spojku - lamelu jde i dříve, záleží na zacházení ;)

co přesně ti chtějí měnit? od toho se odvíjí cena za materiál - práci.....co ti dělá spojka, že je kaput, zabírá hodně nahoře?..prokluzuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...