Přejít na obsah

Motor na maximálních otáčkách,klepe a kouří


Doporučené příspěvky

Ahoj pánové a dámy

Dnes se mi stala úžasná věc.Jedu z nákupu a najednou mi samy od sebe vylítly otáčky motoru na maximum,motor začal šíleně kouřit a zdálo se mi,že slyším v motoru nějaké klepání.Mám obavu,že se bude jednat o větší závadu.Jo a ještě blikalo žhavení a svítila kontrolka Systém kontroly výfukových plynů.Máte někdo potuchu co se mohlo stát.

Díky za všechny názory a odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tak napsat jaky mas motor? Jestli TDI tak se mohlo stat, ze ti turbo sezralo olej z motoru. Ale nepise jestli auto normalne jede nebo zustalo stat ?!

Mrkni se na merku oleje, pokud bude sucha, tak ti turbo sezralo olej z motoru a pravdepodobne, jestli jsi pokracoval v jizde, tak jsi motor zadrel :mellow:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Fabia combi r.v.2003 1,4TDI.Na olej jsem se byl podívat a zdá se,že tam je.Naopak mám pocit,že je ho tam víc než je zdrávo.Dojel jsem ještě asi cca 200m a odstavil jsem na prvním místě kde to bylo možné.Jednou to chcíplo,pak jsem na potřetí ještě nastartoval a s velkým kouřem a chvilkou otáčkama na doraz dojel na místo kde bylo možno auto nechat stát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi ti to nasálo olej. pokud ho tam je víc, než jsi nalil, patrně se ti dostává nafta do oleje.

jinak oprava zadřeného motoru je často o dost dražší, než koupě jetého jiného motoru.

bez rozdělání a prozkoumání škod nelze po netu radit.

jinak koukám, že poslední dobou nějak moc lidí shání jiný motor 1.4tdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, tezko radit co to bude stat atp. Sezen si nejakeho mechanika co se vyzna v motorech a dotahni to k nemu. To ze jsi motor jeste nezadrel, je celkem PLUS, bo mozna to ten motor jeste rozdycha po oprave.

Chyba byla ta, ze jsi s tim autem jeste jel dal tech 200m. Na tech 200m jsi mohl odrovnat plno veci, diky spatnemu mazani a velkym otackam :wacko: za blbost se plati...

Ja takhle asi pred rokem jel za Medourem, z niceho nic mu zacal valit kour z vyfuku ze jsem musel ubrat plyn abych videl na cestu. Ten ridic na to kaslal a jel si porad dal ! Neujel ani kilometr a byl konec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemusí to být nijak hrozné. motor zadřený pravděpodobně nebude. při přetočení spíš něco povolí a vylítne ven. ale pokud se ti to jen vytočilo a chcíplo, nemusel by být velký problém. chce to oddělat spodní hadici od ic, jestli tam bude hodně oleje, zkontrolovat výšku oleje v motoru - pokud tam bude hodně nad rysku (a nebylo to přelité chybně olejem), bude potřeba asi vyměnit kroužky na vstřicích (lze zkontrolovat i ve vagu). pak by mohlo stačit změřit komprese a budeš hned vědět, jestli se něco hnulo.

co se týče toho klepání, tak pokud jsi to slyšel jen v plným fofru při tom přetočení a pak už ne, mohlo by to být ok. každopádně to chce hned vypnout klíček - klapka v sání to udusí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci díky za informace.Vlili jste mi trochu naděje do srdce.Jsem z toho fakt hodně špatnej.Auto potřebuju prakticky denně a tohle mě fakt sráží do kolen.No v pondělí začnu pátrat kdo by se mi na to podíval?Ještě jednou díky a budu se modlit.

PS.Pokud by byl někdo z Kladna a okolí kdo by toho byl schopen ať se ozve.Určitě se domluvíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak první zjištění moc optimistická nejsou.V servisu zjistili,že jeden vstřik se rozpadl(prý nějak prasknul,nebo co) takže naftu nerozprašoval,ale stříkal.Prý přeměřili tlaky a ty tam nějaké jsou.Což prý znamená,že není propálený píst.Teď bude nutno sundat hlavu a podívat se co bude pod ní?Do oleje se dostala nafta,takže je potřeba zjistit kudy?

Každopádně moc nadějné to není.

Ještě dotaz:pokud bych ctěl vyměnit celý motor,za nějaký jetý.Je s tím nějaký problém ohledně STK nebo tak něco.Myslím samozřejmě stejný typ motoru.

Nejraději ze všeho bych to prodal a šel do něčeho jiného,ale v tomhle stavu bych to asi nikdo nechtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

docela by mne zajímalo foto toho rozpadlého vstřiku. no ale nicméně by to nemuselo být tak hrozné. pokud chceš sundat hlavu a podívat se na píst, tak proč ne - pokud by na něho nafta ukapávala, mohl by být načnutý. jinak odtud vzniklo asi i to klepání, které jsi slyšel (myslím tím špatný vstřik).

nicméně chtělo by to zjistit přesné hodnoty tlaků, protože "nějaké tam jsou" nemusí stačit na start. pak by se asi musel pořešit nový nebo jetý dobrý vstřik (nutno zjistit kód ze vstřiku) a zároveň bych vyměnil i gumky na všech vstřicích (cca 200kč/vstřik). pokud bude vše ve válci ok, tak pak jen dát nový olej a zkusil bych start.

vzhledem k tomu, že se rozvody nehnuly (nebo aspoň to nepíšeš), nevidím v tom velký problém. a i kdyby došlo na to, že by byl špatný jeden píst, stačilo by ho vyměnit, než měnit motor.

jinak co se týče výměny motoru, tak pokud seženeš stejný typ co máš, tak není vůbec problém - motor se bere jako náhradní díl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče tlaků tak mi mechanik řekl,že tam tlaky byly.Prý nižší,ale ano.Hlavu nebudu sundavat já,ale samozřejmě pánové v servisu.O rozvodech mi nic neříkali,takže nevím v jakém jsou stavu.Říkali,že je třeba zjistit jak se nafta dostala do oleje?

Pokud by bylo nutno pořídit ten resp.ty střiky nemáš ponětí o jakou částku se může jednat prosím?

Škoda,že takový odborník jako ty není v mém okolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

důležité je, aby tlaky byly víceméně stejný na všech třech. dejme tomu, že je to tedy ok.

jinak nafta se do oleje dostane úplně jednoduše, když chčije vstřik do válce o stošest. zkus uhádnout kudy.

další možnost jsou gumky na vstřicích, zvlášť pokud má motor něco už najeto. ale to by se projevovalo už předtím a asi by jsi to zpozoroval.

detail o vstřicích jsem ti napsal do sz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejčerstvější informace od majitele servisu je taková,že po sejmutí hlavy zjistili jeden píst propálený a druhý načatý.Je zvláštní,že když měřili ty tlaky tak něco naměřili.Ale myslím,že říkal,že byly malé.Teď už si to nevybavuji.No každopádně odpoledne okolo půl páté jdu do servisu domluvit co s tím dál?Abych řekl pravdu,tak vůbec nevím co mě čeká?Bohužel se nemám na koho obrátit aby mi poradil.

Hezký den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se jich proste na rovinu zeptej na kolik by ta oprava vysla vcetne jejich prace atp. Napisou ti nejakou sumu, na kterou te to vyjde. Zatim se podivej po inzeratech, za kolik se da ten motor sehnat kompletni. Pocitam tak neco pres 10tis bude stat. Ale je to jen odhad, zalezi co sezenes.

No a proste si pak porovnas, zda se ti to oplati do toho motoru investovat tu opravu a nebo bude lepsi resit jiny motor.

Ja osobne bych se na to vykaslal a sehnal jety motor. Kdyz jsou propalene pisty a tociloto jako o zavod, mel bych celkem pochybnosti o jeho dalsi vydrzi. Ovsem je to jen muj nazor.

Edit: Jen doufam ze jsi to nedal do autorizovaneho servisu SKODA ? Jestli jo, tak se uz ted nedoplatis...

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do autorizovaného servisu Škoda jsem to nedával.To bych mohl rovnou koupit nové auto.Tohle mě napadlo jako první.Nad tím sehnat jiný motor začínám uvažovat čím dál víc.Jen budu muset sehnat někoho kdo mi v tom bude nápomocný.Nevíte někdo o někom?Kladno příp.okolí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se byl osobně podívat co s motorem vlastně je.Píst propálený není jak mi bylo řečeno,ale ...jeden je netknutý jako nový,druhý je na horním obvodu lehce jako by okousaný a náběh do komůrky je zaoblený.Není tam znát ta hrana.U třetího je to s tou komůrkou to samé.Také zaoblená.Další věc je,že jsou prý špatné vstřiky.Nebo je minimálně chtějí poslat na repasi,ale není prý jisté,že už nejsou špatné a bude to další výdej.Dá se vůbec nějak zjistit,zda jsou vstřiky KO?

Celková oprava by vyšla na cca 30000kč.+-(ale já to vidím spíš k tomu +)

Tak jsem si vzal čas na rozmyšlenou do pondělí.To už jim musím říct jestli do toho půjdu,nebo ne.

Je to katastrofa.Levněji by vyšel jetý motor z vrakáče,ale.....kdo do něj vidí,že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny

Tak už mám auto doma.Motor (85tisíc najeto-můj měl 145tisíc) a další náležitosti jako rozvody,filtry,náplně vyměněny.Včera večer jsem ho dovezl.Komplet cena se vším všudy 32500kč.Pálka,ale s tím už se nic nenadělá.Moc jsem auto ještě naprojel(byl jsem v práci),ale první dojmy jsou dobré.Motor pěkně táhne a je cítit,že chce pořád do předu.Zítra dám trochu delší výjezd,abych to otestoval.

Jen mám takový pocit,jako by jednotlivé rychlosti šly rychleji za sebou.Abych to vysvětlil.Motor jde rychleji do otáček a musím tedy i dříve řadit.Prostě má rychlejší zrychlení.Alespoň mám takový pocit.Myslíte,že to může být právě tím mladším motorem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš to stejný kod motoru? Myslím tím i výkonově. jsou tři varianty 55,51,a59kW.

No tak my jsme doma minulý týden zainvestovali a do synovy Fabie 1,4TDI PD přišel pan CIMBU a to bys teprve viděl jak nestačíš sázet rychlosti za sebou Nikdy bych netušil jaký dravec se dokáže vyklubat z motoru, který šel dříve váhávě se spožděním za plynem. Je to teď úlně jiná liga. Malinko se uklidnil i ten známý dunivý zvuk a takové ty dunivé vibrace se posunuly asi tak o 200 až 300 otáčel níž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AMF typ co jsem měl je to určitě,ale s tím výkonem jsi mě překvapil,to mě nenapadlo,že by to mohlo být jiné.Já měl původní 55kW.Zeptám se mechanika co mi to dělal?Doufám,že to není silnější a nebudu mít problémy s STK?

A jen tak mimochodem,co je p.CIMBU?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...