Přejít na obsah

1.9 SDI papá olej


Doporučené příspěvky

Ahoj všem, předem se ospravedlňuji zkoušel jsem hledat ale na zkratky SDI, 1.9, generálka mi to na foru prostě nic nenašlo.

Jezdím s firemní Fabií 1.9 SDI najeto 361000km. Jedná se o menší firmu kde každý á svoje auto i pro soukromé účely proto se nejedná o nějaké zdevastované auto je ve stavu kdy vypadá nejen interierově na sotva 100tkm.

Ale to jsem odbočil, auto je perfektně servisované po vypršení záruky jezdíme do ověřeného servisu. Výměny oleje nepřetočené pravidelně 14-15 tkm, stejně tak rozvody které se ted budou dělat počtvrté.Loni se měnili všechny tlumiče (poprvé a přitom nebyli zase tak špatné) silentbloky na nápravě.

Problém je že za posledních 20-30tkm začal motor žrát olej. Nejdřív to bylo tak 1.5L na 10000km, ale ted už je to tak 4-5 litrů. Motor nekouří nijak výrazně ani při totálním prošlápnutí až na podlahu, navíc je po otevření víčka evidentní že pomalu mizí karbon což je výhoda :-) naopak ale se asi zaserou ventily. Výkonostně je stále stejný do otáček jde krásně a když si člověk odmyslí akceleraci SDI tak rychlostní hranice je stále 150+, často jezdí větší dálky a na některých velkých převýšeních D1, D5 lze poznat že tah je pořád +/- stejný.

Startování probíhá na první otočení motoru vyjma silných mrazů. Zajímavé je že vždy olej klesne po nějaké době pod minimální rysku ale nikdy nesežere tak aby byl úplně suchý. Z motoru neukápne nikde ani kapka vana je úplně suchá a plastovém krytu spodku je taky sucho. Jediné co dělá problém je ohřev motoru už od takových 250tkm je evidentní, že motor má daleko nižší třecí odpor a nahřát ho v teplotách pod nulou vyžaduje min 20km jízdy a jakmile člověk jede na sněhu bezpečnou rychlostí 50-60 tak teplota spadne klidně až dolu (termostat, čerpadlo a čidlo jsou zánovní a kapalina je čistounká).

Tím pádem podezření padá na ventily a jejich gufera, otázka je co všechno se může objevit ještě po otevření. Mám člověka který se specializuje na opravy motorů a dělá to spíš pro radost a za rozumné ceny (5-7 tisíc za výměnu gufer, zbroušení hlavy, nové těsnění). Nevím ale jak je to s vůlema kroužků a jestli se u těchto motorů dělají generálky jako to bývalo dříve.

Dělal někdo z vás takový repas ? V kolika km ? Museli jste měnit kroužky, vstřiky, případně nějaké ventily ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím už nikdo nic neudělá. Když auto jezdilo do autorizovaného servisu tak se stalo že označený olejový filtr byl po "výměně" oleje stejný to jsme reklamovali. Stejně tak se odhalilo, že nikdo nevyměnil v převodovce olej víc než 200tkm, fakturované destičky na autě nebyli a pak spousty drobností jako třeba kladka co pískala jen na studeném motoru což ve vyhřáté dílně furt ne a ne se projevit až jsem si jí vyměnil sám.

Přestupem k normálnímu servisu se tyhle necnosti vyřešili a auto se začalo logicky servisovat a ne podle seznamu made in Germany. Bohužel přejít na olej už podle mě nebylo vhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dovol abych se pochlubil: na svém motoru 1,9SDi jsem před nedávnem neměl co dělat, tak jsem si řekl, že se podívám dovnitř... motor jezdil na 10W-40. od výměny k výměně 5,5 litrů oleje sežralo při 208 tis km..dostával přede mnou křest ohněm.. v -15° s tím tatík jezdil jak s cizím a Maminka jak by smet..... sdělal jsem hlavu, sundal vanu, povolil jsem šálky, vytáhl písty nahoru a když jsem to uviděl, tak mě to bylo jasné... stirací obroušené, že nedrželi ve válci, těsnící zapečené... koupil jsem kroužky = 560kč/válec, těsnění hlavy, (hlavu sem nebrousil, protože byla rovná a kamoš v autorizáku říkal, že pokud je rovná a netlakovala, tak je zdeformovaná podle bloku a těsní to líp, než kdyby se brousila jenom hlava) na hlavě jsem vyměnil vodítka ventilů, gufera, zabrousil ventily, vyčistil kanály a sací potrubí, protože tolik bordelu jsem ještě neviděl, odstavil EGR. celá sranda trvala od pondělí do středy = 3dny a cenově jsem si vše dělal sám, takže náklady zhruba 4500,- +novej olej a filtr. mám najeto asi 3000km a zatím to nic nesluplo... spotřeba na zimákách s ohříváním 4,8 podle dolívání od plné k plné. hodně zdaru,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 cvachabl: Díky za první zkušenost.

Dvakrát to víčko stejně nezašroubujete to i kdyby se vymluvili že zůstalo špinavý. To samý palivovej filtr. Fotky těch holejch destiček ještě někde mám na to jsme je tenkrát dostali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...