Přejít na obsah

svieti dobijanie


vdacny

Doporučené příspěvky

vsimol som si to asi pred pol rokom, ked som isiel autom vecer. ked mi klesli otacky pod 2000 (je jedno ci bol zaradeny stupen, alebo volnobeh) tak sa mi zacala rozsvecovat kontrolka dobijania, teda cim mensie otacky tym viac svietila (ale nikdy nebola uplne zasvietena na 100%) . a dalo sa to pocut aj na vetraku, ked som pridal plyn, tak ako by sa zvysila rychlost vrtule. a najviac to vidiet na svetlach, lebo ked su nizke otacky tak sa stlmia a potom ked pridam na otackach je krasne vidiet ako sa zvysi intezita svietenia. baterku som dobil na full a so startovanim nemam ziadne problemy . len jak som s autom asi 1 a pol mesiaca nejazdil v zime, tak bola baterka na cucky, ale to pripisujem silnym mrazom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

alternator som premeral a nevykazuje ziadnu chybu, prave preto by ma zaujimalo ci niekto nemal takyto problem. uz viackrat sa mi stalo, ze aj ked suciastka bolo navonok dobra, po vymene sa problem vyriesil. a mozno by mi stacilo keby mi niekto povedal ze je to normalne u felicii :) kazdopadne nemam druhu feliciu na ND aby som to postupne vymienal a kupovat to po jednom nejdem, nemam na to peniaze :( chcem do tej feldy namontovat splynovac ale pred tym si zistujem ci sa to vobec do nej oplati, nie ze mi po montazi odide do vecnych lovist.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavé, že jak říkáš při nízkých otáčkách jen poblikává a po přidání plně svítí, kdyby jen špatně dobíjel nebylo by to naopak..?? :kol-32:

Zkoušel si nastartovat, změřit dobíjení baterie - pustit spotřebiče, světla, ventilátor apod. stále to stejně dobře dobíjí?? i při zátěži?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, pán Vďačný! To, co tady popisuješ mi připadá, že je chyba v buzení alternátoru. Nicméně, nejprve bych zkontroloval napnutí klínového řemene. Ten má být napnut tak, že když na něj zatlačíš palcem mezi řemenicemi, tak se ti musí prohnout 1 - 1,5 cm. Pokud máš plochý řemen, tak ho vem mezi palec a ukazováček a měl bys s nim pootočit maximálně o 90 stupňů. Proměřil, zda-li někde není přechodový odpor, např.na kostře (třeba mezi motorem a karosérií), pak bych vyměnil uhlíky na alternátoru, ty jsou součástí regulace a celý ten regulátor včetně uhlíků stojí cca 200,-kč. Pokud nepomůže ani toto, tak bych vyměnil alternátor. Bacha, nekupuj altíky z dovozu, jsou vyráběny z bláta, odcházejí tam ložiska. Tak snad jsem nějak pomohl. Feldám Zdar!!! :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale myslel som to tak ze sa zvysi intezita svietenie svetiel, nie kontrolky. ono to je ako keby bola slaba baterka a ked pridam, tak ju trosku podpori alternator a nad 2000 otacok je vsetko ok. ale akonahle klesne pod 2000, tak vsetko zacina ako keby zhasinat (vetrak sa toci pomalsie, svetla menej svietia, a zvysuje sa intenzita svietenia kontrolky dobijania)

Je zajímavé, že jak říkáš při nízkých otáčkách jen poblikává a po přidání plně svítí, kdyby jen špatně dobíjel nebylo by to naopak..?? :kol-32:

Zkoušel si nastartovat, změřit dobíjení baterie - pustit spotřebiče, světla, ventilátor apod. stále to stejně dobře dobíjí?? i při zátěži?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozrejme take veci ako premeranie baterky a ocistenie kontaktov, kontrola uhlikov na regulatore ... to vsetko som urobil a vsetko je v poriadku. (zda sa byt v poriadku) co som nerobil je kontrola klinoveho remena podla toho ako mi radi Felicius, ale tiez si myslim, ze nedobijanie by bolo aktualne vtedy, keby bol remen malo napnuty, moj je skor viacej napnuty ako by mal byt, zajtra sa na to pozriem. ale aj tak zacinam mat pocit, ze to bude nieco s alternatorom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...to potom sežen (zkus pujčit) jinej altik nahoď ho tam a zkus co to bude dělat, vzpomínam si, že jsem měl něco podobného u forda a zjistil jsem, že je skoro utrženej drát na alternátoru od dobíjení ale to není asi tvůj případ, to jsi kontroloval...

Myslím, že u feldi jde ten alternátor blbějc ven... :kol-27::kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, co tady popisuješ, že pohasínají světla a větrák ubere otáček, bude na 99,999% chyba v alternátoru. Když otáčky motoru klesnou pod 2 tis., alternátor přestane dobíjet a napětí v autě klesne na 12V, což je napětí akumulátoru, jakmile zvedneš otáčky nad 2 tis., pak začne alternátor dobíjet. napětí v autě se zvedne na 13,8V, což představuje to zvýšení jasu světel a zvýšení otáček motorku ventilátoru. Takže pokud máš správně napnutý klínový řemen, vyměn na alternátoru regulátor a mělo by být po problému. Kdyby byla provalená dioda v můstku, tak by ten alternátor vrčel jako "trolejbus". Čus-bus! :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadlo, skutečně to může dělat i ta dioda v můstku. Ten alternátor se choval tak, že vrčel a přehříval se, když byla jedna dioda ve zkratu. Kdyby byla provalená, tzn. nepropouštěla by ani jedním směrem, mohl by se ten alternátor chovat tak, jak popisuješ. Takže kdybys chtěl přeměřit diody, odpoj baterku, vymontuj alternátor, vymontuj z něj regulaci a třemi šroubky jej rozpůlíš. Pak vytáhneš stator s můskem a postupně odpájíš vždy jeden vývod diody a změříš ohmetrem. Měla by mít každá dioda odpor cca 500ohmů, ale pouze v jednom směru. Pakliže bude propouštět v obou směrech anebo bude mít v obou směrech zkrat, či nekonečno, je dioda vadná. Dá se vyměnit buď celý můstek za cca 600,-kč anebo jen tři diody na jedné sběrnici, toto stojí cca 280,-kč. Jinak k tomu ti stačí trafopájka a multimetr. Čus-bus! :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze, aby som to doplnil. dnes som kupil novy regulator a chova sa to tak isto. takze zbytocne vyhodenych 8 euro :)

taaakze, dneska som znovu precistil kontakty na alternatore aj na baterke, premeral baterku a ta mala v klude 13v, ked som nastartoval motor, tak tam bolo okolo 15v. tak neviem ci to moze robit baterka. a este jeden postreh, ked som zapol vystrazne svetla, tak bolo vidiet na kontrolke dobijania ako tiez poblikuje (neviem ako by som to inak nazval)

btw: kamarat mi uz zhana jeden alternator na skusku, tak dufam ze to nebude dlho trvat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde je chyba. To měření se mi nezdá. 13V na aku ja kapku moc a stejně 15V po nastartování. Řekl bych, že je chyba v měřáku. Ale ještě by mě zajímalo, jaké je napětí, když nastartuješ a pozapínáš obrysová a potkávací světla, zadní+přední (pokud na autě jsou) mlhovky a vyhřívání zadního okna. Pokud se rozsvítí kontrolka dobíjení a napětí klesne o více než 1V oproti měření při nastartovaném motoru bez zátěže, tzn. brz zapnutých světel atd., bude prostřelená dioda v můstku anebo může být studený spoj v můstku.Jinak 8 eur nemusíš litovat, neboť při každé repasi alternátoru se to u feldy mění. Pak dej vědět, jak to dopadlo. Čus-bus! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

takze. v alternatore to neni :) alebo mozno je, ale mam taku blbu smolu, ze aj ten druhy bol vadny :)

felicius: napetie na baterke sa nemeni ani ked pozapinam vsetky svetla pristroje .... proste vsetko. a to mam aj hmlovky. jedine co je pocut a vidiet je (ked klesnu otacky pod 1500) ze svatla sa akoby stlmia a ventilator ide pomalsie, ked tomu pridam nad 1500otacok tak je vsetko ok. asi si na to budem musit zvyknut a zmierit sa s tym, inak to nevidim :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pán Vďačný, může se stát, že i ten druhý altík bude vadný, ale že by měl tu samou závadu??? To, co popisuješ, že při volnoběhu klesnou otáčky vetilátoru a poklesne intenzita světel, je vpořádku. Protože tam kolísá napětí mezi 12,5V až 13,8V. Což toto kolísání napětí způsobuje tento jev. Takže je to zcela běžné. Ale jestliže se při nízkých otáčkách rozsvítí (byť slabě) kontrolka dobíjení, pak je to špatně. Ještě jsi nenapsal, jakou máš Feldu a rok výroby. Jinak by to chtělo přesněji proměřit. Škoda, že nejsi z okolí Bohumína, rád bych to viděl. Zatím, hodně zdaru!!! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Felicius: mam feliciu combi 1,3 50kw rocnik 96. este skusim vymenit baterku co to spravi, mozno ta bude naprd. ps. mam taky pocit ako som vymenil regler, tak mi kontrolka svieti menej a zacina svietit ked klesnu otacky tak pod 1200 - 1300. predtym zacinala svietit ked otacky klesli pod 2000 - 1900

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projdi ještě jednou všecky spoje na kabelech i na kostření od regulátoru a alternátoru až po baterku - všecky matice nebo šrouby povol, očisti to pod nima a lehce namázni vazelínou proti oxidaci, přidej vějířový nebo pérový podložky pro spolehlivý elektrický kontakt. A pak to změř ještě jednou, myslím že tam máš stářím zoxidované kontakty a jak se zvedne odběr, dělá to tam úbytek napětí na přechodovým odporu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...