Luboslav101 Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 Zdravím, mám problém s Fabiou 2001 1,4MPI 50kw. Mal som zničené tesnenie pod hlavou (originál Škoda vydržalo tam iba 15000km). Voda sa tlačila do oleja, na viecku bolo "maslo". Takže mi vymenili tesnenie pod hlavou, zrovnali hlavu, nový olej, nové sviečky, nova nádržka na vodu, nové viečko na vodu, a nová chladiaca kvapalina. Presahy vložiek by mali byť v poriadku. Problem sa objavil ihneď po 50 km, zasvietila kontrolka hladiny vody. Voda bola 2 cm pod ryskou min. a nádobka bola natlakovaná. nádobka sa natlakuje a voda jednoducho vyteká cez prepad nádobky. Pokiaľ odšróbujem viečko unikne tlak a voda vystúpi vyšie, ale po 50 km sa system zase natlakuje a voda klesne pod min. Tlak sa v nádobke udrží aj dva dni. Auto sa neprehrieva (po 50 km) teplota je v poriadku. Kúpil som ešte jedno nové viečko nádobky, ale problem sa nevyriešil. Neviete prosim čo by to mohlo byť? Už si neviem rady. Ďakujem ps: sú tu asi dve podobné temy, ale nič sa tam nevyriešilo, okrem vyvŕtania dierky do viečka, čo nepovažujem za riešenie problému Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 7. Březen 2012 Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 Bude musieť isť zase dole hlava a pozrieť tesnenie. Ked sa neda vidieť prefuk tak by som dal druhu hlavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Zázraky se nedějí, ne? Pokud jde tlak ze spalovacích prostorů do vody, tak moc možností není: 1) poškozené těsnění To poškození může být vyvolané křivou hlavou, nebo nesprávnými přesahy vložek. No a po letech i stářím těsnění. 2) prasklá hlava Obvykle po přehřátí motoru mezi ventilovými sedly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Ani vyměněné těsnění pod palicí nezaručuje, že (skoro) hned po montáži nevystřelí znovu. Náhoda je prostě svině a i když srovnají palici, těsnění může být nekvalitní nebo se může při montáži nesprávným utažením "stříhnout". Bohužel, oprava bude nutná, po shození hlavy bude potřeba udělat tlakovou zkoušku (jestli není palice prasklá) a pokud bude hlava OK, bude se muset namontovat nové těsnění - a tentokrát opravdu NOVÉ, ne nějaké skladované 5 let ve skříni. Celé bych to hodil na krk tomu, kdo měnil těsnění naposledy - na všecky opravy se vztahuje záruka minimálně 2 roky na díly a 6 měsíců na výkon práce. Pokud něco ojebali, třeba i to "otlakování" hlavy po srovnání, ať si to vyžerou do posledního drobku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
baraba13 Vloženo 28. Duben 2012 Sdílet Vloženo 28. Duben 2012 Zdarec.No není náhodou normál že se chladící okruh natlakuje? Samo že ti nesmí hadice ztvrdnout jak beton.Proč by asi psali že nesmíš otvírat expanzku hned po jízdě? No páč tam nějakej tlak je. Na druhou stránku ale aby se ti tlak držel v expanzce 2 dny to je napováženou.Před 14 dny jsem byl nucen vyměnit těsnění pod palicí-prdlo pánové ale takovým způsobem že jsem měl v expanzce poměr oleje a g12 tak 50 na 50. Hlava dolu srovnat natlakovat nové těsnění přesah vložek nová expanzka a OK.Vyděsilo mě zpočátku že jsou hadice pod tlakem ale šli zmačknout a ani do expanzky nefouká olej nepřibývá voda neubývá takže podle mechoše OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Duben 2012 Sdílet Vloženo 28. Duben 2012 Jistě že je chladicí systém pod tlakem - minimálně kvůli tomu, aby se zvýšil bod varu kapaliny a v systému nevznikaly bubliny. Ve víčku expanzky ale je přetlakový ventil, který ten tlak kontroluje a pokud přeleze rozumnou mez, odfoukne ho - to se stane vždycky v případě přehřátí motoru, když kapalina začne bublinatět i přes zvýšený tlak nebo dokonce když do chladicího systému profouknou plyny ze spalovacího prostoru (prasklým nebo propáleným těsněním). Běžný pracovní tlak je menší než 2atm, ale při "průrazu" ze spalovacích prostorů do systému vletí nárazově desítky atmosfér... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubo zo Slovenska Vloženo 3. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2012 nasli ste nakoniec zdroj problemu ? Ja mam ten isty problem, auto mam dnes opat v servise, tlakova skuska na tesnost chladiacej sustavy prebehla ok, ale problem je stale aktualny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 4. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2012 Lubo mas to tu napisane treba vymenit tesnenie nanovo a vsetko skontrolovat ci je OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
baraba13 Vloženo 4. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2012 (editace) Zdar.Já měl problém s natlakovanýma hadicema po výměně expanzky. KOupil jsem expanzku zn. TOPRAN ne VIKA tu jsem měl než mi pdlo těsnění pod palicí a světe div se tlakovalo se to ajko svi.a.Šel jsem po tom a... jak je na te expanzce otvor pro přepad, tak ten tam byl pouze naznačen ale díru jsem tam musel udělat sám!!!!!! Teď to je OK. Editováno: 4. Srpen 2012, autor: baraba13 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davinci75 Vloženo 6. Července Sdílet Vloženo 6. Července Čau. Můžeš mi prosím poslat kde přesně se má udělat ten otvor na expanzce díky moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo 6. Července Sdílet Vloženo 6. Července Dotyčný tady byl naposledy v lednu 2013, takže nevím, zda ti odpoví... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.