Červenec 11, 201213 r tak zařazenou čtverku jsem na dálnici jsem neměl snad nikdy, nevim jestli jsi pochopil můj příspěvek, jde mi o velmi nízkou spotřebu u 1.4 mpi kteru tady uživatelé výše uvádějí. Tu trasu jsem jel s mou 1.6 mpi a ta moje spotřeba mi připadala v pořádku.
Červenec 11, 201213 r 1.6 MPI neni moc povedenej motor, ma o krapet vic vykonu a zere mnohem vic, tahle prepracovana 1.4 MPI je fakt povedenej motor, ale taky moc nechapu, kde se 5.8 vzalo, kdyz jsem celou dobu jezdil kolem 7l a pak po dlouhy ceste (2 zastavky) domu kouknu na PP a bylo tam 5.8l, musi to byt ta dalnice a v podstate jsem na dalnici udelal to same, co jsem najezdil v miste ubytovani) Dneska s tim autem jela pritelkyne a volala ze to mela za 5.5l, Praha - Ceska Kamenice, dokazu si zive predstavit, ze jela 100 na dalnici a 80 na okreskach LPG: taky mi hodne lidi tvrdi, ze dneska (lepe receno, moderni prestavby) LPG vykon neubira... ja tomu ale neverim a prijit i jen o 10% by byl konec PS: koukal jsem ze jdou cipovat i atmosfery, vykon se sice moc nezveda, ale dokazali by udelat ze 132NM 150NM, to si myslim ze by za tu investici stalo
Červenec 11, 201213 r Autor tak zařazenou čtverku jsem na dálnici jsem neměl snad nikdy, nevim jestli jsi pochopil můj příspěvek, jde mi o velmi nízkou spotřebu u 1.4 mpi kteru tady uživatelé výše uvádějí. Tu trasu jsem jel s mou 1.6 mpi a ta moje spotřeba mi připadala v pořádku. Skutečně jsem to špatně přečetl. 1.4mpi jsou docela úsporné motory ve fabce mám dlouhodobou 5,8l, 1.6 byla a je rozežraná docela hodně. Nicméně výkonem je jinde než 1.4 a je to dle mého akorát tak základ pro OII. P.S.: 4.RS jsem měl na dálnici zařazen nespočtněkrát, např. když jsem byl první za předjíždějícím kamionem a za mnou byl vláček automobilů, čekajících na uvolnění levého pruhu, tam je třeba na to šlápnout a na 5.RS se to z 90 opravdu špatně zvedá. 1.6 jen krapet výkon navíc? 16kW mi přijde docela dost, skoro 30% čipovat atmosférickou 1.4mpi je nesmysl, a čekat že se zvedne točivý monent z 132 Nm na 150 Nm je u atmosféry čiré bláznovství. Upraveno Červenec 11, 201213 r od Lancelot
Červenec 11, 201213 r v pohodě, tu 4° jsem myslel jako někde ve stoupání nebo tak, takhle nuceně za pomalým kamionem to je samozřejmě potřeba. Ale je možné se s 1.4 dostat na dálnici dejme tomu z brna do prahy při reálných 130km/h na nějakých 6L?
Červenec 11, 201213 r mam 1.4 mpi 44 kw, 17" kola, ladenou koncovku, otevreny filtr, iridove svicky a dlouhodobou mam 6l/100 km ale kdyz chci mam prumer na 100 km i klidne 4,9 l ale tak v prumeru kdyz jedu tak rozumne ze nekdy nejaka akcelerace, predjeti ale i vyhlidkova rychlost jezdim 5,7l/100 km .... samozrejme ze kdyz nechci jezdim klidne i za 12l/100 km vsechny udaje udavam podle palubaku ale taky vim ze palubak neukazuje presne ale nejaka ta decka benzinu tak odchylka bude
Červenec 11, 201213 r Lancelot: no ja si myslim ze u benzinu a obecne u aut to neni az tak o KW, jako spis o kroutaku a ta 1.6MPI toho kroutaku nema zas tolik vic (presne 148 VS 132) Jak rikam, mel jsem 1.9 TDI a blaznove jsem si myslel, ze pojede stejne jako ta 1.4MPI, pac papirove maj podobnej vykon, 66KW VS 59KW, benzin je lehci -> stejny svezeni a vono H*! Je tam totiz zasadni rozdil v kroutaku, 210 VS 132! Vpodstate to lze srovnat se starsim Peugeotem 309, Oktavka je papirove jinde, hlavne v KW, ale kroutak je ten previt http://cs.wikipedia.org/wiki/Peugeot_309 Pekacek ma min, ale je mnohem lehci, dokonce bych rekl ze jezdil sviznejs. Myslim si, ze KW jsou vpodstate udaj k nicemu a je tu jen z historie...
Červenec 11, 201213 r no nevim, to je na dlouhou debatu, kroutící moment se musí udávat zároveň s otáčkama. Ono totiž v důsledku mají auta stejneé dynamické vlastnosti přece. Diesel má vetší krouťák ale v nízkých otáčkách, proto má těžkou převodovku do rychlosti, naopak benzín má menší krouťák ale víc otáček , takže má lehčí převodovku víc do síly. V konečném důsledku ja na kolech auta přibližně stejný točivý moment. Akorát benzín se musí vytočit, což je zřejmě jeho nevýhoda. Proto má třeba 1.9tdi a 1.6mpi skoro stejné papírové parametry maximálka a zrychlení- mají 77 respektive 75 kW. Samozřejmě diesel má menší spotřebu a dynamicky je o něco lepší než ta 1.6. Takže za mě jediné co u auta rozhoduje je stejně v konečném důsledku výkon. Pokud jsem napsal kraviny, tak mě opravte
Červenec 11, 201213 r Autor Lancelot: no ja si myslim ze u benzinu a obecne u aut to neni az tak o KW, jako spis o kroutaku a ta 1.6MPI toho kroutaku nema zas tolik vic (presne 148 VS 132) Jak rikam, mel jsem 1.9 TDI a blaznove jsem si myslel, ze pojede stejne jako ta 1.4MPI, pac papirove maj podobnej vykon, 66KW VS 59KW, benzin je lehci -> stejny svezeni a vono H*! Je tam totiz zasadni rozdil v kroutaku, 210 VS 132! Vpodstate to lze srovnat se starsim Peugeotem 309, Oktavka je papirove jinde, hlavne v KW, ale kroutak je ten previt http://cs.wikipedia....iki/Peugeot_309 Pekacek ma min, ale je mnohem lehci, dokonce bych rekl ze jezdil sviznejs. Myslim si, ze KW jsou vpodstate udaj k nicemu a je tu jen z historie... Prý podobný výkon, uvědom si jaké čísla srovnáš, rozdíl 7kW u takhle slabých motorizací, kde poznáš každý kW navíc, dělá dost. A srovnávat P309 s OI respektive s OII, je zcela mimo, už jen pro 400kg rozdíl v hmotnosti. Co se týče 1.4 vs. 1.6 je třeba krom absolutních čísel srovnávat, i průběh jak momentu, tak výkonu, kdy třeba v 2000ot. má 1.6 o 20Nm více jak 1.4, což je dost. Další věcí je převodovka, která je u OII u 1.6 zpřevodovaná dost do lehka. jaká je převodovka u 1.4 netuším, ale řekl bych, že bude totožná s 1.6.
Červenec 12, 201213 r Prave prubeh vykonu motoru nemuzu nikde najit, vcetne dilenskejch manualu. Auta jsem srovnaval jen tak s nadhledem, kdyz se clovek podiva na vahy, kroutaky a vykony, tak to lehce srovnatelny je.
Červenec 12, 201213 r Autor Průběhy najdeš na stránkách od Diamanta http://www.railweb.sk/Skoda/index.html
Červenec 12, 201213 r dovolím si povedať , v pondelok som s tým najazdil 550km po našej D1tke , nonstop 140 , a miestami + 150-160 , priemerná spotreba 6,0 - sedí podľa tankovania , 4 ludia na polovici trasy , na druhej 2ja najťažší a plný kufor nonstop , klíma skoro tiež nonstop . Neobiehali ma kamiony ani podobné autá , skôr som obiehal ja kedže sme zaspali na letisko . Ja som spokojný , 1,2TSI ani 1,4 by mi nevnúti nikto , na 1,8 peniaze nie sú . A iný motor ako 1,8-2,0TSI , prípadne 3,6 v Superbe by som do auta nezobral , to už radšej zase prastarú úspornú nenáročnú 1,4-6
Červenec 12, 201213 r No koukám,že tady bude sranda. Že já vůl si nekoupil namísto 1.4 TSI tu 1.4 MPI,tady se tím se jezdí 140 a víc po dálnici a žere to šest litrů?! surky,to myslíš vážně?
Červenec 12, 201213 r naprosto a v klidu , koupil si si čo si chcel a máš to ... ja som v 1,4TSI išiel , išiel si ty v 59kw ? že neveríš spotrebe ani rýchlosti ktorú dosahujú fábie htp a felicie ? treba si uvedomiť ak ideš 550km po dialnici , a nemusíš ísť nonstop 180 , alebo obiehať rýchlo tak tá spotreba tam ide , je to octavia , má to aerodynamický tvar karosérie , zrejme dobrú výšku a pneumatiky , a necitlivý motor . Možno je to môj pocit , možno nie , ale nevidel som TSI ktoré nie je háklivé na polohu plynového pedálu , ak si ju sleduješ tak na dlhé trasy urobíš 5,5L priemerku , ak si ju nesleduješ a ideš necitlivo si hodne vyššie ... inak naozaj myslím všetko vážne ,viem to reálne dokázať ,od kúpy auta na dlhé trasy , od zimy doteraz neprestúpila spotreba 6,5L na PC . Iba po meste a nonstop klíma aj 10min na voľnobeh ju dostali na 8L ...
Červenec 12, 201213 r a k tomu že by som TSI nechcel , tak to nemalo nič z jeho spotrebou alebo výkonom , tie sú parádne , ale zo životnosťou , a viem o čom hovorím ...
Červenec 12, 201213 r Autor No koukám,že tady bude sranda. Že já vůl si nekoupil namísto 1.4 TSI tu 1.4 MPI,tady se tím se jezdí 140 a víc po dálnici a žere to šest litrů?! surky,to myslíš vážně? Tady je to sranda už delší dobu, něco mi to připomíná... a proto nemá cenu sem již dál psát.
Červenec 13, 201213 r tak to klobouk dolů, jestli je to pravda ta spotřeba a výkony na dálnici, tak to tiše závidim a myslim že snad i většina majitelů tsi nebo tdi...
Červenec 13, 201213 r o tom že to ide lepšie ako akékoľvek TSI nikto nepísal , píšem len o tom že to určite nie je tak ako tu padlo kopec názorov že sa s tým nedá jazdiť , brzdím premávku a pod . 140 trvale nie je problémová rýchlosť , samozrejme veľkými kopcami ju asi neudrží , ale taký tu na dialnici nemáme , a keď sa to rozbehne ide to pekne , nízky odpor to má , kedže nemá tempomat a ja mám problém z nohou tak vždy keď je kopček dám nohu z plynu a ponaťahujem sa , a nijak drasticky tá rýchosť oproti felicii neklesá ... Inak samozrejme , chodím s tým u nás pravidelne Donovaly , kopec tomu smrdí , obiehať sa s tým nedá , ale to ani z 1,6 a celkovo už je to taká jazda na hranici . Ale tou dialnicou som bol osobne ja sám prekvapený , aj tými okreskami . A spotrebou duplom , možno je to mojim štýlom jazdy, možno autom , ktovie . Ale mám skúsenosť že novšie motory sú oproti starým hodne citlivejšie hlavne v meste na polohu plynu , otáčky , a tá spotreba tam potom lieta podľa šoféra . Nechcem vyviesť žiadnu hádku , chystám sa onedlho na výlet ku Vám do Čr tak poreferujem ako to tých 1200km išlo ...
Červenec 13, 201213 r já nezávidím a hádat se nebudu, po výletu do ČR a po naší specialitě D1 jsem zvědavý na jaká čísla se dostaneš, osobně si myslím že spotřeba na vaší D1 může být velmi zajimavá a i na okreskách, trochu obě znám a znám taky velmi důvěrně naši D1 a další, spotřeba ti sakra vyletí pokud se nebudeš třepat v rozjebaném pravém pruhu jako důchodce a velice záleží na provozu, jezdím do roboty v Praze každý týden od vašich hranic tak vím o čem píšu, jinak jsem taky udělal s 1,6 Chorvatsko plně naložený 3 dospělí + jeden dorostenec výhradně po dánicích SK,A,SLO a HR za 6,5 na sto dle PP, Prahu jezdím tam +/- za 7,4 a zpět 6,8 (5 lidí s bagáží) za rychlostními limity.
Červenec 13, 201213 r Bene - však ja stále hovorím o našich cestách , u vás som autom prakticky ešte nebol , preto sa nechám prekvapiť . A možno D1 u vás vôbec nebude . Tak mi aspoň pár ludí odporučilo nejakú inú trasu cez okresky , niekde to mám zapsaný . Ale zase ani tá D1 u vás mi neberie celú trasu , bude tam ešte hodne okresiek , naša D1 , alebo R1 a to robí svoje
Červenec 13, 201213 r já jen že tady občas někdo srovnává nesrovnatelné, ale našu D1 klidně zkus okresky tě nevytrhnou a budou ještě horší jak dálnice
Červenec 13, 201213 r no ja beriem konkrétnu situáciu , a moju skúsenosť ktorú viem dokázať , nič viac ani menej btw toto je pôvodný "hrubý" plán trasy , kľudne poraď iný , ja sa nevyznám https://maps.google.sk/maps?saddr=Bad%C3%ADn&daddr=%C5%BD%C4%8F%C3%A1kovsk%C3%BD+most,+398+07+Orl%C3%ADk+nad+Vltavou,+%C4%8Cesko+to:HRAD+HOUSKA,+Blatce+Houska+1,+472+01+Doksy+%C4%8Cesk%C3%A1+republika+to:M%C3%ADrov,+%C4%8Cesko+to:Bad%C3%ADn&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.37522,16.270752&spn=4.055887,10.821533&sll=48.82756,16.662835&sspn=2.050361,5.410767&geocode=FeWT5gIdPcMjASn5z1MNcjwVRzGQApfG0fcABA%3BFVpf8wIdO2XYACll_a6fl2kLRzEri4iJ3avhVg%3BFcJuAgMdCiXfACF7cXlA4Uaoag%3BFbDa9wId7xIBASkXPjkMxxISRzHwdRVmD68ABA%3BFeWT5gIdPcMjASn5z1MNcjwVRzGQApfG0fcABA&oq=bad%C3%ADn&vpsrc=6&mra=ls&t=h&z=7
Červenec 13, 201213 r pěkná trasa, já bych to asi vzal na Trenčín a po E-50 na Brno, ze St.Hrozenkova díky obchvatům až na dálniční nájezd před Brnem je jen asi 6 vesnic na 100 km jinak stejnou trasu až po Prahu jsem dělal loni o dovolené, z Olomouce bych já jel asi zpět na e-50 do Uh.Hradiště nebo i dříve směr Žilina ale do Brna bych se nevracel pokud po trase něco nemáš. Předloni jsem jezdil po výletech Trenčín-Žilina-Rajec-Nováky-Trenčín jo pěkný kraj. Upraveno Červenec 13, 201213 r od ben06
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.