Přejít na obsah

LED do blinkrů?


michal236

Doporučené příspěvky

Zdravím škodováci.

Jsem nový majitel O2 2006.

Chci si dát do blinkrů led diodové žárovky, ale určitě má hlídání, jelikož mi praskla pravá zadní obrysovka a hned jsem měl výstrahu na palubáku.

Předtím jsem měl audinu a tam jsem to řešil 150ohmovým odporem, který obelhal jednotku, protože kontrola nešla vypnout ani přes diagnostiku.

Jde mi o to, aby to pak neblikalo moc rychle, proto bych potřeboval přesně napodobit žárovku.

Má někdo zkušenosti ?

Zde video-náhled u Rusáků

Díky za reakce

Editováno: , autor: michal236
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak bliká jinak? Pravé bliká "kratšeji", protože je tam ta dioda, která nezhasíná pomalu jako žárovka vlevo, ale okamžitě, nebo jak jsi to myslel?

Právě řeším diody (opravdu hodně oranžově svítivé) do blinkrů s vestavěným odporem - auto nepozná, že se nejedná o žárovku. Ztrácí se tedy význam úspory energie, na druhou stranu u blinkrů jde většině lidí o efekt. :) Budu je zkoušet a uvidím, jestli je to plug & play řešení... Každopádně se celkem špatně shání (patice BAU15s) a jsou docela drahé...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samurai :

Právě asi tak, chci to především kvůli efektu.

Máš zjistěnej či spočítanej jakej odpor dát?

Tak to zkus schválně a pak dej vědět, mám tam nejspíše ještě původní žárovky blinkrů, protože oranžové zbarvení žárovky je jakoby popraskané a popadané po lampě, takže žárovka bliká v podstatě téměř bíle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to jsem taky měl, blikají pak vlastně téměř bíle, taky se mi to stalo. Myslel jsem, že je to vada kusu, ale měl jsem popraskané to zbarvení na všech...

Můžeš buď koupit nové klasické, ať alespoň blikáš oranžově, nebo klasické oranžové ale se stříbrnou baňkou a nebo ty diody, měly by svítit silně, oranžově, jen je otázka, jestli to nebude třeba vzadu ve světle vypadat blbě - přece jenom ta žárovka není moc hezká. :) Možná je budu mít už příští týden, měly by být OK, ale vzhledem k ceně to asi moc velký trhák nebude. :) Jsem zvědavý, měly by být rovnou s odporem, tedy jen vyměnit a blikat, ještě beru i ty se stříbrnou baňkou (více stříbrná než třeba Osram Diadem), kdyby tam ty diody vypadaly blbě...

Odpor by asi stačil ten 150 ohmový...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to asi koukám na jiné video - na videu které je uvedeno tady na začátku je jen vidět rozdíl mezi žárovkou a diodou - okamžité zhasnutí a rozsvícení - zatímco žárovce to chvíli trvá a nikdy není na 100 % zhasnutá. Pak to vypadá, že vlastně to pravé světlo bliká kratším časem, protože má přesně ohraničené úseky, kdy do něj jde proud, levé světlo má určitou setrvačnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak diody jsem sehnal, vyzkoušel jsem je a přikládám ještě jedno video rozdílu žárovka vs. diody na mém autě. :) Diody mají už vestavěný odpor, nehlásí se tedy žádná chyba. Ztrácí se tím ovšem výhoda úspornosti... A cena také není zrovna lidová, jak jsem psal, asi to moc šlágr nebude. :D

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, to je na diody dost.. Kdyby to bylo moje, koupil bych to, ale takhle to kašlu. Stejně tak by mně opravdu potěšilo mít čočky namísto běžných žárovek v předních světlech, ale ani 5 a půl tisíce za nejlepší nabídku se mi nechce dávat - když, to raději investuji tam, kde je to vážně vidět :)

Ještě by konečně někdo mohl zkusit vyměnit běžné žárovky v koncovkách za LED, je divné, že to ještě nikdo dosud nezkusil mohlo by to vypadat pěkně - nad tím bych pak klidně i uvažoval

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nad tím jsem já ještě neuvažoval. Samozřejmě by to problém nebyl, ale - u předních parkovaček se mění žárovky za diody kvůli barvě světla, u blinkrů kvůli efektu při blikání, ale v zadních světlech? Ty svítí červeně, ať je tam dioda nebo žárovka, asi není problém tam dát diody, ale pořád to bude svítit červeně. :) Brzdovky se za LED vyměnit dají, ale svítivost je většinou menší a když to do tebe pak někdo napálí, tak na čí straně asi bude vina... :)

Je to dost za ty diody, ale jak jsem hledal a zkoumal, tak v této patici a s odpory levnější možnost asi není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Například do předních obrysovek jsem si napájel 39 Ohmové odpory sám, zaplatil jsem tak méně než polovinu a funguje to stejně dobře, čili touto cestou bych šel asi i vzadu, nicméně rozdíl mi přijde minimální - vesměs asi stejný, jako v případě těch koncových světel - oranžově to svítí tak jako tak, rozdíl je v tom, jak rychle se rozsvítí a jak rychle zase zhasnou - což může fungovat stejně tak u brzdovek, nebo hlavních světel..

Koneckonců faktem je, že kdybych měl tu OII svou, nebo zbrusu novou na x let (momentálně doufám, že má další už bude v nové generaci), koupil bych asi rovnou celá koncová světla z Čínské verze :)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já řešení už našel, jen není úplně nejlevnější. :) Passat měl diody v blinkrech? Kde a který? Když tedy odmyslím zadní diodová světla a diody v zrcátkách, tak přemýšlím, který Passat měl v blinkrech diody s paticí BAU15, co jsem měl B5,5 tak ten určitě ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já řešení už našel, jen není úplně nejlevnější. :) Passat měl diody v blinkrech? Kde a který? Když tedy odmyslím zadní diodová světla a diody v zrcátkách, tak přemýšlím, který Passat měl v blinkrech diody s paticí BAU15, co jsem měl B5,5 tak ten určitě ne...

Vypadá to fakt bombově.

Můžeš kdyžtak poslat odkaz na ledky?

Asi si je objednám taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bombově to vypadá, ale ty co jsem měl jsem měl jen tak na zkoušku a posílal jsem je dál jednomu uživateli s Fábií II FL a prý tam zlobí - po pár vteřinách blikání začnou budíky hlásit chybu, blinkr bliká pořád stejně, ale počítač píše chybu. To u mě nedělalo, tak nevím, beru to jako experiment, který nemusel vyjít... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je stejné jako u té Fabie, tam sice s odporem chyba vyskočila až po nějaké chvíli, ale frekvence blikání se také nezměnila. Každopádně asi nikdo nechce jezdit se svítící chybou (i když i takové jsem viděl po výměně osvětlení RZ za LED se stálou hláškou prasklé žárovky). U předFL Octavie jsem problém neměl, na druhé FL jsem to nezkoušel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

No, maximálně je tak dokážu popsat. :) Už vůbec nevím co to bylo zač, vím že byly celkem drahé (asi 500 Kč) a měly tři plošky s diodami do stran a na vrchní straně tři diody, celkem jich bylo myslím 18... Ale jak jsem psal, u FL Fabie to už hlásilo chybu, u FL Octavie to tak bude asi taky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zkoušel LED na O2 TDI a tam kde to hlídá je potřeba odpor alespoň 108 ohm. Tzn. ztrátový výkon asi 2W.

Proud tam teče 0,13A plus proud přes diodu, který je asi 30mA, což nám dává celkový proud 160mA.

Normální žárovka 5W bere proud asi 350mA.

Takže - pokud tam dám diody, na jedné žárovce se "ušetří" 190mA (beru jako asi polovina :) )

Hlídání nezobrazí chybu a světla svítí.

A celková úspora je (podle počtu žárovek) 1A a více.

A to se vyplatí :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...