Publikováno Květen 10, 201213 r Ahojte chlapi, prosim vas nema niekto skusenosti s upravenym motorom s namontovanym LPG? Mam na 1,4MPI 44kw upravenu hlavu z felicie, znizenu na kompresny pomer cca 10,5:1 s chipom od cimbu a s ostrou vackou 268/256, momentalne este nie je upraveny soft pre tuto vacku tak jazdim na chipnuty seriovy soft. chcel by som zistit ci nebude robit problem LPG, hlavne ci nebudu nedostatky v softoch RJ motora a plynu a ci nedojde k nejakemu prepaleniu piestov a podobne pri znizenej hlave. LPG by mal byt vstrekovaci system Lovato. dakujem za odpovede
Květen 10, 201213 r ja to ani v plan u nemel,... ma tam nejakej vykon chipem vackou a chce to jeste na spotrebu, zkurvit plynem,.... promin te ale tohle pro me neni,... kup si radsi naftu podle me je toho skoda teda
Květen 11, 201213 r ja to ani v plan u nemel,... ma tam nejakej vykon chipem vackou a chce to jeste na spotrebu, zkurvit plynem,.... promin te ale tohle pro me neni,... kup si radsi naftu podle me je toho skoda teda A myslíš si že s naftou (common-rail nebo PD) v ČR je výhra? Příteli promni si oči a alespoň se podívej na nějaký auta na LPG.... Co je to za "kvalifikovaný" názor od člověka, který možná neviděl ani auto na LPG...??? Nebo jsi na pozici technika LPG, které věrohlasně ví o čem mluví? Tzn dokážeš kvalifikovaně porovnávat benzín/plyn/naftu? Nicméně k tématu....Navýšením výkonu došlo o kolik kw oproti sériovce? Nebyl by problém v úpravě softu, ale s tou vačkou to bude chtít se pozeptat více, i když rychlost shoření média je u molekul LPG rychlejší než u benzínu. Rovněž bych se zaměřil na to, v jakém rozmezí vstřikují benzínové injektory po všech úpravých co provedeš na volnoběh a v max. zátěži. Dále doufám že nejsi takový borec, aby sis nechával doinstalovávat turbo na 1,4MPi, resp tak jak to poláci prodávají a nabízí. U toho turba s ostrou vačkou a softem už bych byl opatrnější. Jinak určitě doporučuju - paliže si sportovní jezdec tak popuštění částečné dávky benzínu ve vyšší zátěži např 15-20procent. Tím částečně ochladíš ventily a sedla ventilů. Lovato toto umí, ale problém je že nemá dostatečně rychlé vstřiky (které jsou např potřeba u některého turba). Nicméně abych netlachal....je nejlepší první to auto po úpravách napichnout "narychlo" na nějakou LPG jednotku a podívat se na dávkovací časy ve všech režimech.
Květen 11, 201213 r Je to tak jak píše Paul, podívej se na stánky BRC, někde dole jsou odkazy, kde dělají závodní auta, tam jak jsme se bavili s italskými techniky, testují vstřikování kapalné fáze, ke které směřuje vstřikování do motorů FSI... Paule, nové vstřiky od BRC zvládnou časy vstřiků i kolem 1.4 ms,k tomu jednotky 24.11, které už nespínají vstřiky relátky, ale jsou tam klopné obvody, takže mohou pracovat ve vyšších rychlostech spínání, navíc tlakem může jít naž na 4.5 atm., takže típ pádem protlačí v pohodě vysokou dávku pro plnění....viz jsme dělali Porsche 4.5 BiTurbo, výkon 331kW, se sadou do 240 kW je s přehledem naplníme, jen při přeřazení si na pár milisekund pomůžeme benzínem, teď tu doděláváme Audi A8 W12, výkon taky 331 kW, 6 litrů objem,(2 6válcové sady spojené do jedné), tak jsem zvědav.....
Květen 11, 201213 r Autor v prvom rade dakujem za prispevky, tak aby som odpovedal na kazdy koment: auto ma nabehanych 104 tisic a vykon by sa mohol pohybovat v rozmedzi 85-90 koni, mozno viac, tazko posudit nebudem zbytocne tliachat kupa nafty nie je pre mna riesenie, preslo by sa potom na upravy preplnovania a podobne, navyse auto by sa mi uz neoplatilo predavat, nikto nezohladni co je na tom vsetko porobene, myslism ze nemusim to rozpisovat, kazdy milovnik svojho auta vie o com hovorim. benzin u nas prudko rastie a ceny sa pohybuju okolo 1.60e co je asi 48sk / L chel by som tomu troksu pomoct, samozrejme ze keby som sa chcel ponahanat tak prepnem na benál ale na bezne kazdodenne jazdenie by som potreboval plyn. vačka je tam zatial len na skusku a musim sa rozhodnut ci budem pokracovat v uprave alebo vratim povodnu kvoli tomu plynu. turbo urcite montovat nebudem mam este info, na rapide s tymto typom upravy motora s LPG doslo k prepaleniu piestov, nevieme vsak o kolko bola znizena hlava. ja mam hlavu znizenu o 0,7mm, nemalo by dojst k tomuto problemu dufam.
Květen 11, 201213 r Autor je to smola no, nafta tiez neni bohvie jak lacna preto radsej volim LPG lebo nove auto pre mna znamena aspon 10tisic eur, nebudem kupovat nejake tdi 2004, ktore budem zase davat doporiadku po technickej stranke a k tomu tuning tak radsej toto. mam aj cerstve info, LPG by nakoniec bolo Tartarini (vstrekovanie) kde je moznost sa pohrat s mapou, ktora sa prisposobuje RJ motora, takze je jedno ci dojdem so seriou alebo s upravenym softom este otazka ci to ten motor znesie po technickej stranke nerad by som generalkoval
Květen 11, 201213 r tak u sekvencu je možno pohrát si z mapou u všech, to není jen výsada tartarini, ale jinak tvou volbu chválím
Květen 11, 201213 r Autor dakujem, uz ked sa to LPG bude montovat tak uz radsej zainvestujem a dam to nakvalitnejsie ktore budem mat k dispozicii
Květen 12, 201213 r pokud mluvíš o tom nejkvalitnějším, měl bys volit Prins, Landi Renzo, BRC......taky umí ladění map, ale hlavně mají vstřiky, co vydrží po celou životnost vozu(samozřejmě ne bez ůdržby), a ne jakési pístkové, s prižinkami a gumičkami, co po pár desítkách km odcházejí....o tom to celé je.....
Květen 13, 201213 r Autor zatial mam len taketo info, ze to bude tartarini, ked pojdem osobne za technikom tak mi povie viac co by sme tam mohli namontovat a ake komponenty ponukaju. tato firma kde mi to budu montovat mi je najblizsie a je to 30km tak musim byt spokojny s tym. ale maju dobre meno tak nebojim sa ze by som nebol spokojny
Květen 13, 201213 r pokud budeš volit něco mimo toho co jsem ti doporučoval výše, dopadneš tak, že něco podpálíš, protože slavné vstřiky ostatních výrobců, mezi ně i to Tartarini jednoho krásného dne začnou zadrhávat a špatně plnit motor a máš na problémy zaděláno, hlavně to zvaž, když píšeš, že musíš být spokojený s tím co mají, tak to je mi tě líto už předem....k nám jezdí zákazníci i 300 km, protože chtějí kvalitní zařízení......
Květen 14, 201213 r furt ho Karle nestraš, mám na Tartarini ještě s Valtekama najeto na LPG 230t km a ťuk ťuk zatím jsem nic nepodpálil. Pokud tam dostane to nové EOBD Tartarini, tak věřím že to bude ještě lepší než to moje první s Valtekama. Nikdo ti tvoje BRC nebere, ale je potřeba zohlednit i tu blízkost servisu v případě jakýchkoliv problémů, ketré můžou ale také nemusí nastat
Květen 14, 201213 r Autor trosku si ma ukludnil, uvidim co mi ponuknu, necham si vytlacit papier a pozistujem co by bolo naj, samozrejme to potom uverejnim aj tu nech sa na to mozete ako odbornici pozriet ta vzdialenost je pre mna dolezita lebo auto pouzivam kazdy den do prace, keby sa mi nieco pokazilo tak aby som to mal opravene v kratkom case ale ako som povedal je to firma s velmi dobrym menom, inak su firmy aj v Bratislave co je tak 45km ale neviem o nich nic.
Květen 14, 201213 r recenze jsou důležité, já to volil obdobně ... plynaře mám po cestě do práce, takže jakýkoliv problém jsem řešil cestou domů, takže žádná dovča, abych zajel někam do vzdáleného servisu, zabyl tam den ..... a navíc servisák je fachman
Květen 14, 201213 r Malto, pokud jsi nikdy nešáhl na vstřikovače tak to pak jo....ale co vím, taky na nich něco vymúješ a ladíš, já mám na svém 200 tisíc a nešáhl jsem na ně....
Květen 14, 201213 r ale jo Valteky jasně to je bez diskuze, tam se to snad bere jako vlastnost, ale od EVO08 si slibují více ... jak už jsem psal odpověď Paulovi, na jeho dotaz v jiném tématu co s EVO08 když nechodí, tak můj LPG servisák tyto vstřikovače dával na tři firemní auta která každé mají momentálně nalítáno přes 150t km a taky na ně nemusel sáhnout
Květen 14, 201213 r snizena hlava a tim malinko vyssi kopresni pomer LPG vubec vadit nebude, ba naopak diky vyssimu octanovemu cislu bude lip odolavat samozapalu. Ale porad jde o atmosfericky motor takze bych z toho nemel strach vubec. vic bych se bal teplneho namahani... tam bude otazka co tomu reknou sedla ventilu a ventily samotne navic jeste ve spojeni s ostrou vackou. Na normalni pohodovou jizdu asi jo, ale davat tomu za usi tak radsi benzin. Jinak tyto vykony by asi mel zvladnout kazdy vstrikovac...
Květen 16, 201213 r Autor plyn budem urcite vyuzivat len pri kludnej jazde, urcite nie pri vytacani do cerveneho. hlava jez nizena len po risku, takze mala by byt ta kompresia este stale v norme, nedavali sme znizovat viac kvoli zivotnosti
Květen 16, 201213 r Moje zkušenosti jsou opačný.Měl jsem u jednoho motoru 1600ccm sníženou hlavu,za rok a půl při provozu na LPG došlo k podpálení ventilů na všech čtyřech válcích.
Květen 19, 201213 r Autor hlavu si dal o kolko dole? ja ju mam znizenu len po risku ziadne extremy, takze myslim ze z technickeho hladiska by tie tlaky mali by byt este v norme. ked si jazdil s plynom jazdil si kludne alebo si tomu aj nakladal? mam znameho co jazdil na Š136 rapid s upravenou hlavou, ostrejsou vackou ako mam ja a z hlavy bolo zobrate viac jak 1,5mm, tiez mal LPG, jemu vtedy prepalilo priesty ale tak ta hlava uz bola extrem. preto zistujem aky to bude mat dopad na na moj motor ked nie su tie tlaky vyhnane do extremu. ale dakujem za prispevok
Květen 19, 201213 r plácáte nesmysly......pokud bude v autě pořádné zařízení, tím říkám pořádné(nemluvím o těch polských, kde se rozjedou vstřiky a pak se to podpálí), nastaví se podle benzínu, k žádnému podpálení nedojde, pokud motor běží ve vysokých otáčkách, dá se aktivovat a nastavit funkce přívstřiku benzínu, kdy při maximálním vytočení mororu se rozdělí dávka tak, že např. dá 80% plynu a k ní krátkodobě 20% benzínu, děláme to na Oply, Hyundaie,Fordy, Renaulty a žádný problém nemají, ovšem ne každé zařízení to umí, mluvím o BRC, které děláme.....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.