Publikováno Květen 18, 201213 r Zdravim,nechtěl jsem zakládat nové téma,ale nenašel jsem nikde odpověď.Mám už několik let v autě (fabie I ,74kw) vlastnoručně namontované dva čtyřkanály(jeden na všechny repra,druhý na sw) a vše bylo bez problémů a najednou začaly repráky pískat podle alternátoru.Kabeláž jsem zkontroloval,ukostření taktéž.Mám podezření na alternátor,respektive kondenzátor.Jde to nějak zjistit,případně levně opravit?Jenom ten kondenzátor(respektive celý regulátor napětí) stojí kolem dvou tisíc... Dobíjení funguje normálně.
Květen 19, 201213 r Chtělo by to změřit střídavou složku napětí na přívodu k těm zesilovačům - tohle vypadá buď na proraženou jednu z alternátorových diod (a následně do rozvodu "prolejzající střídavinu"), nebo na zhoršenou filtraci napájecího napětí buď vinou přechodových odporů na spojích alternátor - baterka - kostra - zesilovače, nebo přímo vinou špatných filtračních kapacit v zesilovačích - A TAKY V PŘEHRÁVAČI. Ten hvízdot totiž do signálu půže lézt nejen v zesilovačích, ale taky (a někdy HLAVNĚ TAM) ve zdroji nf signálu = autorádiu... Čeká tě prostě víkend v autě s měřákem v ruce a prolejzání jednotlivých svorkovnic. Pokud tomu nehovíš, musíš s tím problémem k elektrikáři.
Červen 3, 201213 r Autor No jo,díky za odpověď.Já jsem ještě natáh 20mm kabel od baterky na mínus zesilovačů(byla to docela fuška ) a zádná změna .Naopak,když jsem odpojil ten kostřící od šroubu v kufru-bylo to ještě horší.Zkusim kouknout na to rádio.Nevím,jak(čím)bych změřil tu střídavou složku-šlo by to obyčejným multimetrem?Jestli je v pr...něco v altiku(dioda,kondenzátor...),tak to je docela pecka,jedině to sehnat na vrakáči... .
Červen 3, 201213 r Pokud přepneš multimetr na měření střídavýho napětí, měl by ukázat po připojení k výstupu z altíku kolik tý střídaviny tam je. Bohužel laciný číňanský měřáky za 150kaček umějí střídavý napětí až od 200V, takže umějí indikovat až tak od 1V - pokud tam té střídaviny bude míň, neukážou to. Na to už by byl potřeba složitější = dražší servisní přístroj. Ve zvuku se přitom projeví už když je té střídaviny 0,1V a mnohdy ještě míň. Myslím že jednodušší je nechat altík změřit a případně opravit specializovanou firmou, výměna diod nestojí majlant - segment se 3 diodama stojí pár stovek. Upraveno Červen 3, 201213 r od Ekkar_z_Bastlírny
Červen 3, 201213 r Autor Takže alternátor můžu s jistotou vyloučit - stačí,když propojim kostru auta(rádia,zesilovače) s jakoukouli "kostrou" na cinchi(kterémkoli) při současném připojení "živáka",bzučení přestane.Tak jdu rozmontovat rádio...
Červen 3, 201213 r Autor Pokud přepneš multimetr na měření střídavýho napětí, měl by ukázat po připojení k výstupu z altíku kolik tý střídaviny tam je. Bohužel laciný číňanský měřáky za 150kaček umějí střídavý napětí až od 200V, takže umějí indikovat až tak od 1V - pokud tam té střídaviny bude míň, neukážou to. Na to už by byl potřeba složitější = dražší servisní přístroj. Ve zvuku se přitom projeví už když je té střídaviny 0,1V a mnohdy ještě míň. Myslím že jednodušší je nechat altík změřit a případně opravit specializovanou firmou, výměna diod nestojí majlant - segment se 3 diodama stojí pár stovek. Segment s diodama je bohužel součástí alternátoru a jednolitý celek se stabilizátorem a to stojí právě kolem dvou litrů.Ale,jak píši výše,tim to snad neni.
Červen 3, 201213 r Pak máš nějakou zradu v ukostření rádia - jeho napájecí proud teče někudy, kudy by téct NEMĚL. Zkus "přikostřit" samotné rádio vzadu na pixle takovým tím tlustým šroubem na nejbližší část kastle.
Červen 3, 201213 r Autor To sem zkoušel a nic.Ale:prozkratoval sem kostru cinchů s kostrou rádia a ejhle-hraje to čistě.Udělal jsem to "šetrně",pouze malinké očko na šroubek co drží cinche jsem s jedním zkratoval.Vím,není to odstranění závady,jenom jejích důsledků,ale funguje to...Jako malou přidanou hodnotu jsem po cca 5 letech s tím rádiem přišel na to,že má zezadu jack na připojení ext.zdroje,tak jsem natáh kabel a můžu připojit mp3 nebo mobil
Červen 3, 201213 r Tak to máš vevnitř "študenta" = prasklinu v pájení a ty CINCH konektory se Ti "odkostřily". Chtělo by to rozdělat a všecko opatrně propájet.
Červen 3, 201213 r Autor Jo,to přesně sem si myslel(a myslim doteď) a chtěl jsem rádio rozebrat a zkontrolovat to,jenomže jsem narazil na malej,ale nepřekonatelnej problém:jeden za šroubků co držej mechaniku se mi prostě nepodařilo povolit(to se mi snad ještě nestalo!).Tak jsem to vzdal a jenom "prokostřil"
Leden 17, 201312 r Autor Takže moje doměnka se potvrdila-dělá to rádio.Koupil jsem jiný(DEH-P7000BT) a je po pískotu! To je sice skvělá zpráva,ale abych to starý mohl prodat,musim ho nechat opravit(cca 500,-) .Stalo se to (krátkodobým) nechtěným odpojením kostry od zesilovačů - takže na to pozor!!!
Leden 13, 20178 r Na to pozor, na podobná zacházení jsou pioneery sakra háklivé, jedna podobná událost a můžeš pískat zase. Takže vždy prvně odpoj napájení rádia a až potom cokoli dalšího. PS taky jsem ho měl. CharlieCh
Březen 13, 20178 r čau,nemate někdo zkušenosti s odrušením altiku? děla to binec u CB stanice a leze to tam antenou a děla to určitě altik rromster 1,4 benzín,poradí někdo? dik
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.