Přejít na obsah

Vyhřívané přední sedačky - nefunkční výhřev


atletmar

Doporučené příspěvky

Sector,hele skoušel jsem už dva multimetry a ukazovaly stejně tak multimetr je ok.Jak se dá změřit odpor termistoru?Pojistky jsou ok(jedna malá v levo dole a jedna velká asi 3řádek od spodu z prava 3 pozice30A myslím že jsou to tyto),proud do jednotky jde.Jestli ta jednotka co jsem koupil není taky v háji ale borec mě ujištoval že je ok.Potřeboval bych někoho komu to funguje aby se to dalo vyzkoušet,jinak už nevím.Nebo mě nezbude nic jinýho než investovat do nový jednotky!jestli to opravdu bude tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termistor sa meria na 4pinovej svorkovnici vyhrevu sedadla, ten tensi par kablov. Rozsah si tam daj 20kOhm. Malo by ti to dat hodnotu niekde 5-10kOhm, podla teploty. Ale toto s tvojim problemom zrejme nesuvisi, to len tak pre uplnost a pokoj na dusi mozes odmerat.

Treba zohnat niekoho kto ma 100% funkcnu jednotku vyhrevu a skusit to v tvojom aute. Nova nie je nejaka extra draha - v cc ju myslim maju za 40E.

Este by teoreticky mohol byt problem s ovladacim panelom, ale to je malo pravdepodobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cawte....chcel by som sa opytat mam rovnaky problem nevyhrieva mi vodicove sedadlo a spolujazdcove ide aj to len tak po dlhsej dobe a aj ked mam na  tak salbsie az po dlhsom case to uz vyhrieva. a ked by som orzobral panel climatronicu tak tam ten ovladac alebo co tam je dalo by sa stym nieco spravit resp. opravit alebo treba cely novy panel ? dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sector,tak sem měřil ten termistor na 4pin svorkovnici sedadla.Dopadlo to takto:měřeno hnědočerný s žlutočerný=0,00(spolujezdec)

To stejný postup  měření u řidiče = 3,17.

Po spojení 4pinové svorkovnice u řidiče=1,45 a u spolujezdce= 2,31

Tak teď mi řekni co si o tom myslíš?jo měřeno při8stupních+

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele to poznáš když se podíváš na 4 pin konektor pod sedadlem co je napájení dečky,jsou to ty silnější dráty asi červeno zelený ale  to si nejsem jistý.Do tý jednotky jde přívod červeno žlutý od pojistky ale s tou barvou si nejsem jistý,zapni klíček a zkus to skoušečkou.Víc neporadím sám o tom vým prd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ALEX 236 - ano termistor su draty zlto-cierny a hnedo-cierny na 4pin svork. sedadla (su na kriz)

Hodnoty kt. si nameral su prilis male - pri 8 stupnoch by mali mat tak 15kohm+ co som pozeral do tabulky... ked tam mas 0ohm tak je vadny termistor, tie 3kOm su tiez malo, to ti riadaca jednotka ani nezapne vyhrievanie (rovnako ked tam mas 0 Ohm) lebo si mysli ze decka je uz uplne tepla.

 

Kup si nove 10kOHM NTC termistory a vymen ich. Ak vyhrev. draty nie su prerusene (co nie su v tvojom pripade) a druhu jednotku si uz skusal, tak potom toto bude problem.

 

Prehodit to je trocha babracka - vykuchat to odtial tak aby si tu decku moc nerozparal,... mne sa na to osvedcil skalpel. Ked to budes menit daj pozor na umiestnenie toho noveho termistora. Je dobre ho tam mozno trocha zalepit aby bol presne v strede tej slucky z vyhrevneho dratu ako ten stary, aby nebol hned pod tym dratom, regulacia by potom nefungovala dobre.

 

Vela zdaru a daj vediet ako si dopadol. Stravis pri tom asi nejaky ten den, ale usetris vela penazi a budes mat dobry pocit a zadok v teple ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som pouzil tieto a doporucujem ich:

http://www.gme.cz/b57164k0103k-p118-010

su plochejsie ako ten typ co uvadzas a hodia sa lepsie na tento ucel

 

kup si kludne 5 kusov nech mas aj do rezervy keby si nahodou zlomil nozicku alebo co, stoji to smiesne peniaze

 

treba nozicky potom zaizolovat, lebo budu blizko seba, fotky co som sem daval - tam je vidno ako som to robil, takze sa mozes inspirovat

 

ja ako som tie termistory vymenil nemozem si vynachvalit tu regulaciu, hreje to viac ako s tym povodnymi, ked je clovek naobliekany tak 4-5 stupen prehreje aj cez kabat ;-)

 

vcera som siel na passate 2005 s vyhrevom sedadiel, mal som to na 4ke a mal som len tenke nohavice a hrialo to tak ze som to trocha citil, ale nic moc extra, keby som mal hrubsie rifle to ani necitim poriadne, ani na 5ke asi... moj vyhrev vypeka statocne, ked uz sa to zohreje mavam to na 2ke, max 3ke... 

 

klimatizaciu pouziva clovek 2 mesiace do roka, ale vyhrev 10 mesiacov, aspon teda ja ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Zdravím elektrikáře a proasím o radu.

 

Na Oct II 2008 předFL mám origo vyhřívané sedačky. Teď mi začalo zlobit sedadlo řidiče. Spolujezdec funguje normálně, regulace 0-5 je OK.

U řidiče to topí jen na 5 jinak nic. Termokamerou zjištěno, že fungují obě dečky, jak sedák, tak opěradlo.

Pod sedadlem spolujezdce je patrně řídící jednotka výhřevu (černá krabička, přitažená elektrikářskou páskou).

 

U řidiče jsem na 10-pinu změřil jen na drátech hnědá-červená  napětí 12v ale, jen pokud je nastaveno na stupeň 5

U spolujezdce vůbec nevím, kde to měřit.

 

Poradí někdo, případně pošle schéma zapojení, kde u spolujezdce změřit napětí do dečky, kde u Ř+S změřit podle přoložených fotek termistor a nakonec, zda může být vadná řídící jednotky výhřevu, když to u spolujezdce funguje a u řidiče jen na 5?

 

Díky a hezký den.

 

 

post-2497-0-14338200-1419524237_thumb.jp

post-2497-0-55178800-1419524243_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ak mas draty dobre tak potom moze byt problem len v termistore (co by podla tvojho popisu problemu aj zodpovedalo) pripadne v RJ vyhrevu. RJ ked odide zvykne to byt na totalku, ze to nehreje vobec.

Najlepsie urobis ak demontujes sedadlo a odmeras to priamo tam. Hned uvidis co je co. Kable z vyhrevu idu u spolujazdca rovno do RJ vyhrevu, nie cez tie svorkovnice ktore si odfotil. Vyvody z termistora su tensie kable ako tie kde ide prud do vyhrevneho dratu, podla toho sa to da zhruba identifikovat... Takze sup bit XZN M10 a ides ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dnes jsem měřil ty vývody ze sedačky řidiče.

 

odpor vyhřívání 2.3 ohmů,

odpor termistoru při povrchové teplotě sedačky 19°C je 15 kohmů, po chvilce ohřívání to kleslo na 9.8 kohmů.

 

 

Ovladač nastaven na 5, jinak to nefunguje.  Sedačka spolujezdce OK. ŘJ je jen pod sedačkou spolujezdce. O2, RV 2008.

 

Kde hledat chybu?   Mám za to, že už pouze v ŘJ výhřevu. Jde se na ní připojit pomocí počítače?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...