Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Opišem viac môj problem.Mal so vo Fabke orig.radio a dal som tam ine (DAEWOO international DCA-9100T),najprv mi to mazalo pamäť,tak som vymenil žlty s červenym kablom,ale mam dalši problem,že mi ruši stanice,asi mi bude treba ten DIN-Iso napajač,tak kde sa pripoji ten modry kablik? na ten modr7 napajanie anteny?Moje pripojenie radia :

:18102012057.jpg

Upraveno od birko2

mám ho napojit na napajanie anteny modry z autorádia???

presne tak, na ten modry... spravnu funkcnost mozes preverit multimetrom. Ked zapnes radio, ma tam byt voci zemi cca 12V, ked vypnes radio, mala by tam byt nula....

dík.....

  • 2 měsíce později...

zdravím včera jsem zapojoval autorádio sony a na tom modrém mám proud 12V a když zapnu USB tak je na modrém stále 12V takže je chyba v rádiu?? další věc je, že ISO co vede v autě a zapojuji na něj iso od rádia tak na pozici pinu modrého káble vede z auta drát o stálém napětí 12V od kud to jde? a proč na pin, kde vede z autorádia modrý také s 12V laicky jsem myslel, že to je origo napájení antény a teď když jsem dal fantomové napájení se mi těch 12V vrací zpět, nenapadlo mě to odzkoušet bez zapojeného fantoma. Ten co vede do ISO z auta je stejný jako ten co vede proud a vypadá to na origo, je to i omotáno tou páskou z výroby.

při zapnutém rádiu tam bude vždy napětí...z ISO konektoru auta jde také napětí takže to ihned přehoď nebo poškodíš rádio...některé modely mají spínané +12V i na vedlejším kabelu tak ten připoj na anténní napaječ.Každopádně kabel z pozice č.5 ihned odstranit!

no ten jsem tam nechal, jen jsem vytáhl pin co vede z rádia do iso kostky. Jenže to rádio tam hraje každý den už rok a nikdy se nic nestalo. Včera jdu zapojit to fantomové napájení antény a tudíš jsem potřeboval ten modrý kabel a při tom jsem zjistil že vlastně v něm je proud už co vede od auta, takže mám červený 12V žlutý 12V a ten na pozici 5 také 12V jen nevím proč a teď řeším to, proč na modrém kabelu z rádia je proud 12V ať hraje rádio či CD, nebo USB prostě furt přitom by tam měl být jen při hraní rádiu. Napájení rádia má být jen pokud zrovna hraje, nesmí být na stálém 12V

Upraveno od davcatuma

NIE, ked sa zapne autoradio, vzdy bude na modrom kabli napatie, ked vypnes, nemalo by tam.... vyrobca urcite neriesi nejaky system, ci je zapnute radio, usb alebo CD.... jednoducho pusti napatie pri zapnuti autoradia... na tom nie je nic zle....

díky tak to jsem klidný, teď jen zjistit proč vede z auta na tu pozici 5 stále 12V napadá někoho něco?? Jo jinak jsem zapoměl z rádia modrý drát tak měřené hodnoty 8,5V jak-to? ale fantom jde a rádio hraje pěkně

Upraveno od davcatuma

na poziciu 5 je pri koncernovych radiach vedena diagnotika radia, preto je tam to napatie.... mozes byt rad, ze sa nic nestalo....

nevím jak teď....ale dřívější modely SONY měly spínané +12V pouze s tunerem, ale to bylo míněno pro el. výsuvné antény.Pro fantom se používalo +12V pro spínání externího zesilovače a to bylo rozlišeno barevně modrý/modroblílý.

Upraveno od fancarhifi

rádio jsem tam měl když jsem auto koupil a bylo to JVC to jsem vyndal a dal tam SONY na USB a hrálo, jenže rušení stanic tak jsem koupil fantoma a včera měřím a koukám a na pinu 5 12V a dle schéma SONY rádia je tm. modrý kabel na proud pro el.antenu a údajně 12V jenže ten rok byl tento modrý kabel spojen pinem 5 s tím proudem z auta 12V. No a na tom modrém jsem naměřil 8,5V místo 12V jak uvádí schéma rádia. Jinak jsem se dočetl, že na pinu 5 je 12V pro ORIGINÁLNÍ autorádia.

  • 3 týdny později...

Protože ten vývod č.5 používá škodofka pro diagnostiku a pouští do něj +12V z vyhodnocovacího obvodu a neorigo rádio na ten samý vývod ISO dává +12V pomocí spínače po svém zapnutí, nemá kde co shořet - napětí je stejný, pochází ze stejný baterie, dokonce tam vzhledem ke shodnosti těch napětí neteče ani žádnej proud. Napájení anténního zesilovače se bere z rádia z vývodu č.5 právě proto, aby se zapínalo až po zapnutí rádia libovolným způsobem a nežralo proud furt. Originální rádia mají už vevnitř to, čemu se laicky a blbě říká "fantómový napájení" = správně je to "spodní" polovička kmitočtový napájecí výhybky, která dovoluje napájet anténní předzesilovač umístěný přímo u antény stejnosměrným proudem po tom samým kabelu, po kterým se od antény do rádia vede vysokofrekvenční signál. Druhá půlka tý výhybky je totiž zapojená přímo v patce antény u toho předzesilovače...

  • 3 týdny později...

Zdravim,

Ja riešim rušenie radia Panasonic (asi 6 rokov staré) Po rozsvietení DRL LED http://www.skorpioncar.sk/skorpioncar-eshop/eshop/2-1-Tuning-exterier/9-2-Denne-svietenie/5/1431-Denne-svietenie-homologizovane-DRL-507/description#anch1 svetiel sa niektoré stanice zašumia, hrajú mono, alebo sa nedajú ani naladiť. Napájanie ant. zosilovača vyriešené, anténa vymenená za novú. Skúšal som napájaci + káblik k LED namotať na kus feritového jadra (asi 10 závitov), ale nepomohlo. Máte niekto nápad ako to odrušiť?

Zapoj paralelně k DLRkám přímo mezi jejich napájecí přívody kondenzátor s kapacitou 10uF na 25V, když ho koupíš, má kladnej vývod delší a u zápornýho má na boku válcovýho pouzdra natištěnou výraznou značku "-" (mínus, pomlčka - prostě vodorovnou čárku). Ruší jejich spínanej regulátor proudu, kterej z palubní sítě odebírá proud nespojitě. Výkonovou, ze 1,6-2,5mm silnýho drátu a na 2-3cm velký feritový prstencový (toroidní) jádro namotanou tlumivku (závitů co se vejde) zapoj do přívodu k rádiu, mezi spoj tlumivka - rádio a kostru dej elektrolytickej kondenzátor 2200uF/25V a paralelně k němu keramickej 100nF. Vytvoříš tak odrušovací člen, kterej nedovolí průnik rušení po napájení do rádia.

Fancarhifi - no a co je vevnitř těch "černejch škatulek" ???

Tlumivka a páreček odrušovacích kondenzátorů, jedinej rozdíl je v tom, že to má "štábní úpravu" a je to hotový - a za to dáš minimálně 10násobek nákupní ceny součástek...

...proto jsem psal že to bude o trošku víc...kdyby se mu nechtělo do radioamatérskýho kroužku :)

Tak som kvôli počasiu mohol pobastliť až dnes. Zabrala hneď prvá rada od Ekkara, čiže kondenzátor 47µF/25V (našiel so taký v šuplíku,tak som skúsil) paralelne s napájaním DRL. Ďakujem obom za cenné rady. Ušetrili ste mi kopec času, ktorý by som strávil experimentovaním. Ešte detail. DRL mám napájané z prepínača svetiel, kábel ťahaný poza autorádio cez priechodku do motorovej časti. Možno aj kvôli tomu to rušenie. Automatické spínanie DRL mi nefungovalo a toto zapojenie sa mi zdalo spolahlivejšie.

Ono ne vždycky je nutno vyhazovat kupu "bubáčikov" za něco, co se dá při trošce šikovnosti spáchat i doma svépomocí. A jednoduchý věci jsou vždycky ty nejúčinnější - hlavně když si je člověk udělá sám a má z toho o to větší radost...

Ahoj, já mám Pioneer také a některá rádia vůbec nechytím a občas mám špatný signál, někdy je to i bez problémů. U bývalého Blaupunktu jsem rádia chytal lépe no. A k tomu mám takovou blbůstku, při sešlápnutí brzdového pedálu zasyčí signál (trvá to jen půl sekundy, v podstatě při rozvícení brzd. světel) to samé při zhasnutí všech světel když stojím. Co je nutné udělat při výměně anténního kabelu? Díky :)

  • 1 měsíc později...

Len pre info,

dlho som sa netešil. Nakoniec prestala jedna strana DRL svietiť a nedokázal som so to opraviť. Bola v ňom voda, ktorá tam narobila úplnú paseku. Kúpil som nové DRL, kôli jednoduchšej výmene také isté. O niekoľko dní brutálna akcia na autorádio, tak som neváhal a kúpil Pioneer http://i.alz.sk/ImgW.ashx?fd=f10&cd=PIO903b. Investícia síce nemalá, ale teraz absolútna spokojnosť, super zvuk, funkcie, kopec nových naladených staníc (bohužiaľ, maďarských), rušenie som nepostrehol.

  • 4 roky později...

Dnes se mi po několikadenním testování podařilo odrušit DRL světla.Pomohl paralelně zapojený keramický kondenzátor 100nF na 50V.Vypadá to,že veškerý šum zmizel...Zapojil jsem ho na místo kde se přívodní kabel větví k jednotlivým světlům.

  • 9 měsíců později...

Ahoj kluci ,jen otázka někoho znalého audio a zapojení radia,prosím?

problém1/prioritní/:  radio přestalo hrát ,nenaladí se stanice, pokud dám origo radio z jiného auta kde je zesilovač přímo v něm funguje normalně. Když to není zapojený přes antenní napaječ a je to original radio hraje. Může to být právě jim? Nebo to muže dělat i anténa.

problém 2: mám v kufru cd měnič,ale bohužel už od koupě auta nefunguje +- hlasitisti ,jen cd buď to řve jako kráva ,nebo je to potichu mýš:-)

Budu rád za každou radu,díky dušan

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.