Publikováno Červen 15, 201213 r Zdravím kolegovci, sem tam mám problém s F1 1.9TDI ATD. Po zaradení spiatočky ( napr pri parkovaní ) mi niekedy nejde vyradiť naspať do neutrálu. Je tak tvrdá, že keď som sa bál, že niečo "urvem natvrdo" keď sa opriem viac. Problém je v tom, že toto sa stalo najprv po kúpe ( áno jazdenka, mala 147tkm) potom až cca po 10tis. Problém sa vždy vyrieši vypnutím a naštartovaním, niekedy bolo treba pár sekúnd počkať. Potom ide páka do R i N úplne v pohode. I viac krát za sebou. Inokedy, pri parkovaní, keď vyraďujem z R mám dojem, akoby mi to počas cesty z R niečo o páku šúchalo. Dopredu to je úplne v pohode, spojka chytá už nad polovicou, je plánovaná na výmenu, keď financie dovolia ( teraz idem meniť rozvody, zistil som, že sú pôvodné ). Pri radení 5. to jemne buchne (predpokladám v prevodovke ) tesne pred tým ako spojku úplne pustím. Momentálny stav 162tkm, som skôr defenzívny šofér, radím nízko, pri 2000-2200, jazdím tak, aby som nezavadzal, nehrabem, sem tam dám na križovatke plný, keď je ohriaty motor. Kde hľadať to "zasekávatko" ? Je to tiahlo, spojka, prevodovka? Ako to odstrániť? Pýtal som sa mnoho ľudí, mnoho z nich o takom niečom ani nepočuli. Čo vy? Ďakujem za každý názor. Vlado
Červen 17, 201213 r při těch km bych vyměnil olej v převodovce a seřídil táhla řazení (rovnout máznout kloubky)...jinak se neboj auto při řazení víc vytáčet, poděkuje ti (otáčkoměr nekončí ve 2500ot) k tomu klepnutí - sundej spodní dekl motoru a podívej se na vzpěru převodovky - vyndej jí (dva šrouby) a pokud bude roztrhlej silentblok, vyměnit
Červen 17, 201213 r Autor Díky za tip, prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť?
Červen 17, 201213 r tak olej neřeš a zkus nechat seřídit ty lanovody....osobně si myslím, že je to načatá ta vzpěra, ale pokud je to v převodovce, může klidně kleknout.....
Červen 17, 201213 r Autor Škoda, že nie si z Ba, alebo okolia, ty si zatiaľ jediný, čo na toto dáva rady. Auto do škody kvôli cene asi nedám, keby si bol bližšie...
Červen 17, 201213 r Díky za tip, prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť? Dali ste spravny olej podla VW normy??? 501.50??? Rozvody DAJ HNED okamzite VYMENIT!!!! Uz mali byt davno vymenene: interval 90 000km do roku 07/ 2003 alebo 120 000km od roku 08/2003. Daj vymenit aj Vodnu pumpu!!!! Upraveno Červen 17, 201213 r od PROCHY603
Červen 17, 201213 r Prochy: nad tím jsem taky přemýšlel...jestli to ve spojistosti, že po "chvilce" (co se olej v převodovce alespoň trošku ohřeje) jde lépe...jedinej olej co 100% funguje je origo.... Vladio: tu vzpěru si omrkni sám, sundej dekl a je to kus kovu mezi nápravnicí a převodovkou , vypadá stejně jako tato: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0199851al-vzpera-zadni-fabia-fabia.html
Červen 17, 201213 r KIBI: Netreba davat origo olej. Len treba abi splnal normu VW. Viac krat odskusane. 2L oleja stoja 30euro. OLEJ normy 501.50 link : http://www.alfredsport.sk/product/castrol-taf-x-75w-90-prevodovy-olej-1l-3724/ Upraveno Červen 17, 201213 r od PROCHY603
Červen 18, 201213 r Autor kibi, na tej vzpere by mala byt vymlatena ta guma, ak je to na vymenu, tak je? Prevodovkovy olej ma stal 80€ :-( normu neviem, bolo to u mechanika, snad tam nedal fritol. Inak to zasekavanie nie je zavysle od teploty motora alebo dlzky jazdy. I ked mam trochu tusak, ze mi to robi castejsie pri mestskych jazdach, ako po ceste z Popradu do Bratislavy. Upraveno Červen 18, 201213 r od Vladio
Červen 18, 201213 r Vladio: ano přesně tak...jak je ta guma potrhaná je KO (já to měl potrhaný ale už jsem měnil i vzpěru co tu gumu neměla vůbec:D ) prubni to seřízení táhel, nebude tě to moc stát a mohlo by to zabrat Prochy: u 6Q je údajně dost problém, když se dá něco jinýho krom origa (ačkoliv je viskozita i norma OK), a u 5Q ten origo funguje výborně (při ceně 200,-Kč za litr a potřebě 2 litrů bych to neřešil)
Červen 19, 201213 r Autor Teraz vidím, že olej nemusí byť originál, len nech je podľa normy. Inak som pozeral na to čo ty kibi stváraš s fabiou, ten výkon musí byť iné zverstvo Budúci týždeň pôjde auto na výmenu rozvodov, ( stále som neistý na ATD vs AXR )nehcám vymeniť i vzperu na prevodovku, pozrieť lanká a nechám zaslepiť egr. Oplatí sa niečo pri tom spraviť? Upraveno Červen 20, 201213 r od Vladio
Srpen 29, 201213 r Autor Chlapi, problem sa nasiel, je to v defendlocku - nejaky pliesok zavadzia v kulise. Technik to viackrat videl, napadlo mi, ze sa podelim s nevyraditelnou spiatockou Problem sa vyriesi tak, ze ked paka nejde von, staci vypnut motor a nanovo nastartovat. "Utrasie" sa to a paka ide krasne von. Upraveno Srpen 29, 201213 r od Vladio
Srpen 30, 201213 r Autor Bude sa to opravovat neskor, kedze sa to stane raz za par mesiacov ( za rok zhruba 5x ). Necham to bud opravit, alebo vybrat a vykaslem sa na defendlok a dam zedera. Iba mi napadlo, ze to niekomu moze pomoct.
Srpen 30, 201213 r http://imageshack.us/photo/my-images/690/05052012411.jpg/ i takhle muže dopadnout reakčni vzpěra..
Srpen 31, 201213 r Vladio: NIE honza: to,ale nie je škodovácka vzpera...v tej sa skorej utrhne ten silenblok
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.