Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím kolegovci,

sem tam mám problém s F1 1.9TDI ATD. Po zaradení spiatočky ( napr pri parkovaní ) mi niekedy nejde vyradiť naspať do neutrálu. Je tak tvrdá, že keď som sa bál, že niečo "urvem natvrdo" keď sa opriem viac. Problém je v tom, že toto sa stalo najprv po kúpe ( áno jazdenka, mala 147tkm) potom až cca po 10tis. Problém sa vždy vyrieši vypnutím a naštartovaním, niekedy bolo treba pár sekúnd počkať. Potom ide páka do R i N úplne v pohode. I viac krát za sebou. Inokedy, pri parkovaní, keď vyraďujem z R mám dojem, akoby mi to počas cesty z R niečo o páku šúchalo. Dopredu to je úplne v pohode, spojka chytá už nad polovicou, je plánovaná na výmenu, keď financie dovolia ( teraz idem meniť rozvody, zistil som, že sú pôvodné ). Pri radení 5. to jemne buchne (predpokladám v prevodovke ) tesne pred tým ako spojku úplne pustím.

Momentálny stav 162tkm, som skôr defenzívny šofér, radím nízko, pri 2000-2200, jazdím tak, aby som nezavadzal, nehrabem, sem tam dám na križovatke plný, keď je ohriaty motor.

Kde hľadať to "zasekávatko" ? Je to tiahlo, spojka, prevodovka? Ako to odstrániť? Pýtal som sa mnoho ľudí, mnoho z nich o takom niečom ani nepočuli. Čo vy?

Ďakujem za každý názor.

Vlado

při těch km bych vyměnil olej v převodovce a seřídil táhla řazení (rovnout máznout kloubky)...jinak se neboj auto při řazení víc vytáčet, poděkuje ti (otáčkoměr nekončí ve 2500ot) ;)

k tomu klepnutí - sundej spodní dekl motoru a podívej se na vzpěru převodovky - vyndej jí (dva šrouby) a pokud bude roztrhlej silentblok, vyměnit

  • Autor

Díky za tip,

prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť?

tak olej neřeš a zkus nechat seřídit ty lanovody....osobně si myslím, že je to načatá ta vzpěra, ale pokud je to v převodovce, může klidně kleknout.....

  • Autor

Škoda, že nie si z Ba, alebo okolia, ty si zatiaľ jediný, čo na toto dáva rady. Auto do škody kvôli cene asi nedám, keby si bol bližšie... :D

Díky za tip,

prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť?

:kol-47: Dali ste spravny olej podla VW normy??? 501.50???

Rozvody DAJ HNED okamzite VYMENIT!!!! Uz mali byt davno vymenene: interval 90 000km do roku 07/ 2003 alebo 120 000km od roku 08/2003. :kol-28::kol-31:

Daj vymenit aj Vodnu pumpu!!!!

Upraveno od PROCHY603

Prochy: nad tím jsem taky přemýšlel...jestli to ve spojistosti, že po "chvilce" (co se olej v převodovce alespoň trošku ohřeje) jde lépe...jedinej olej co 100% funguje je origo....

Vladio: tu vzpěru si omrkni sám, sundej dekl a je to kus kovu mezi nápravnicí a převodovkou , vypadá stejně jako tato:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0199851al-vzpera-zadni-fabia-fabia.html

  • Autor

kibi, na tej vzpere by mala byt vymlatena ta guma, ak je to na vymenu, tak je?

Prevodovkovy olej ma stal 80€ :-( normu neviem, bolo to u mechanika, snad tam nedal fritol.

Inak to zasekavanie nie je zavysle od teploty motora alebo dlzky jazdy. I ked mam trochu tusak, ze mi to robi castejsie pri mestskych jazdach, ako po ceste z Popradu do Bratislavy.

Upraveno od Vladio

Vladio: ano přesně tak...jak je ta guma potrhaná je KO (já to měl potrhaný ale už jsem měnil i vzpěru co tu gumu neměla vůbec:D )

prubni to seřízení táhel, nebude tě to moc stát a mohlo by to zabrat

Prochy: u 6Q je údajně dost problém, když se dá něco jinýho krom origa (ačkoliv je viskozita i norma OK), a u 5Q ten origo funguje výborně (při ceně 200,-Kč za litr a potřebě 2 litrů bych to neřešil)

  • Autor

Teraz vidím, že olej nemusí byť originál, len nech je podľa normy.

Inak som pozeral na to čo ty kibi stváraš s fabiou, ten výkon musí byť iné zverstvo :D

Budúci týždeň pôjde auto na výmenu rozvodov, ( stále som neistý na ATD vs AXR )nehcám vymeniť i vzperu na prevodovku, pozrieť lanká a nechám zaslepiť egr. Oplatí sa niečo pri tom spraviť?

Upraveno od Vladio

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Chlapi, problem sa nasiel, je to v defendlocku - nejaky pliesok zavadzia v kulise. Technik to viackrat videl, napadlo mi, ze sa podelim s nevyraditelnou spiatockou :D

Problem sa vyriesi tak, ze ked paka nejde von, staci vypnut motor a nanovo nastartovat. "Utrasie" sa to a paka ide krasne von.

Upraveno od Vladio

:kol-47::kol-24:

Problem sa nasiel ale neopravil. :kol-26:

Super mechanik!!! :kol-34: Ved nic neopravil!!!

  • Autor

Bude sa to opravovat neskor, kedze sa to stane raz za par mesiacov ( za rok zhruba 5x ). Necham to bud opravit, alebo vybrat a vykaslem sa na defendlok a dam zedera. Iba mi napadlo, ze to niekomu moze pomoct.

  • Autor

Moze potom vypadnut prevodovka?

Vladio: NIE

honza: to,ale nie je škodovácka vzpera...v tej sa skorej utrhne ten silenblok

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.