Přejít na obsah

Niekedy nejde vyradit spiatocka


Doporučené příspěvky

Zdravím kolegovci,

sem tam mám problém s F1 1.9TDI ATD. Po zaradení spiatočky ( napr pri parkovaní ) mi niekedy nejde vyradiť naspať do neutrálu. Je tak tvrdá, že keď som sa bál, že niečo "urvem natvrdo" keď sa opriem viac. Problém je v tom, že toto sa stalo najprv po kúpe ( áno jazdenka, mala 147tkm) potom až cca po 10tis. Problém sa vždy vyrieši vypnutím a naštartovaním, niekedy bolo treba pár sekúnd počkať. Potom ide páka do R i N úplne v pohode. I viac krát za sebou. Inokedy, pri parkovaní, keď vyraďujem z R mám dojem, akoby mi to počas cesty z R niečo o páku šúchalo. Dopredu to je úplne v pohode, spojka chytá už nad polovicou, je plánovaná na výmenu, keď financie dovolia ( teraz idem meniť rozvody, zistil som, že sú pôvodné ). Pri radení 5. to jemne buchne (predpokladám v prevodovke ) tesne pred tým ako spojku úplne pustím.

Momentálny stav 162tkm, som skôr defenzívny šofér, radím nízko, pri 2000-2200, jazdím tak, aby som nezavadzal, nehrabem, sem tam dám na križovatke plný, keď je ohriaty motor.

Kde hľadať to "zasekávatko" ? Je to tiahlo, spojka, prevodovka? Ako to odstrániť? Pýtal som sa mnoho ľudí, mnoho z nich o takom niečom ani nepočuli. Čo vy?

Ďakujem za každý názor.

Vlado

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při těch km bych vyměnil olej v převodovce a seřídil táhla řazení (rovnout máznout kloubky)...jinak se neboj auto při řazení víc vytáčet, poděkuje ti (otáčkoměr nekončí ve 2500ot) ;)

k tomu klepnutí - sundej spodní dekl motoru a podívej se na vzpěru převodovky - vyndej jí (dva šrouby) a pokud bude roztrhlej silentblok, vyměnit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tip,

prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť?

:kol-47: Dali ste spravny olej podla VW normy??? 501.50???

Rozvody DAJ HNED okamzite VYMENIT!!!! Uz mali byt davno vymenene: interval 90 000km do roku 07/ 2003 alebo 120 000km od roku 08/2003. :kol-28::kol-31:

Daj vymenit aj Vodnu pumpu!!!!

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy: nad tím jsem taky přemýšlel...jestli to ve spojistosti, že po "chvilce" (co se olej v převodovce alespoň trošku ohřeje) jde lépe...jedinej olej co 100% funguje je origo....

Vladio: tu vzpěru si omrkni sám, sundej dekl a je to kus kovu mezi nápravnicí a převodovkou , vypadá stejně jako tato:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0199851al-vzpera-zadni-fabia-fabia.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kibi, na tej vzpere by mala byt vymlatena ta guma, ak je to na vymenu, tak je?

Prevodovkovy olej ma stal 80€ :-( normu neviem, bolo to u mechanika, snad tam nedal fritol.

Inak to zasekavanie nie je zavysle od teploty motora alebo dlzky jazdy. I ked mam trochu tusak, ze mi to robi castejsie pri mestskych jazdach, ako po ceste z Popradu do Bratislavy.

Editováno: , autor: Vladio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vladio: ano přesně tak...jak je ta guma potrhaná je KO (já to měl potrhaný ale už jsem měnil i vzpěru co tu gumu neměla vůbec:D )

prubni to seřízení táhel, nebude tě to moc stát a mohlo by to zabrat

Prochy: u 6Q je údajně dost problém, když se dá něco jinýho krom origa (ačkoliv je viskozita i norma OK), a u 5Q ten origo funguje výborně (při ceně 200,-Kč za litr a potřebě 2 litrů bych to neřešil)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz vidím, že olej nemusí byť originál, len nech je podľa normy.

Inak som pozeral na to čo ty kibi stváraš s fabiou, ten výkon musí byť iné zverstvo :D

Budúci týždeň pôjde auto na výmenu rozvodov, ( stále som neistý na ATD vs AXR )nehcám vymeniť i vzperu na prevodovku, pozrieť lanká a nechám zaslepiť egr. Oplatí sa niečo pri tom spraviť?

Editováno: , autor: Vladio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Chlapi, problem sa nasiel, je to v defendlocku - nejaky pliesok zavadzia v kulise. Technik to viackrat videl, napadlo mi, ze sa podelim s nevyraditelnou spiatockou :D

Problem sa vyriesi tak, ze ked paka nejde von, staci vypnut motor a nanovo nastartovat. "Utrasie" sa to a paka ide krasne von.

Editováno: , autor: Vladio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...