Přejít na obsah

Svítí kontrolka motoru


Doporučené příspěvky

Zdar borci, nevíte co by to mohlo být?

Jedu si tak krásně po dálnici, najednou se rozsvítí kontrolka motoru, tak se trochu leknu, no dojedu domů, skočím ke kámošovi, napojím Fabku na komp, tam to hlásí chybu váhy vzduchu. Taková ta proměnná, nebo jak to kamarád nazval. Tak chybu jsme smazali, no ujel jsem 30 km a rozsvítila se znova. Už jsem to neřešil, o víkendu pojedu k tomu kamarádovi na chatu a mrkneme na váhu vzduchu, jestli není potřeba vyčistit (podotýkám, že byla měněna před 30 000 km) .. no tak jsem na cestě ke kamarádovi (asi 100 km), cca 10 km před jehou chatou hladové oko, tak první benzínka, že natankuju. Otevřu nádrž, naliju tam u Pap Oil asi za 300 kč (moc jim nevěřím, tak tam toho radši moc neleju), no zaplatím .. nastartuji, ujedu asi 2 km a kontrolka motoru sama od sebe zhasne?

Zaprvé jsem myslel, že taková kontrolka vůbec sama nezhasne, dokud se nevymaže přes VAG. No tak pro jistotu s kamarádem u něj vyndáme váhu vzduchu, že jí preventivně vyčistíme a váha vzduchu čistá, jak kdyby zrovna přišla v balíčku přímo ze Škodovky, no tak jí aspoň trochu prostříkneme, dáme zpátku, nastartujeme a nic nesvítí. Domů jsem dojel, 100 km za mnou a kontrolka nic.

Tak mne napadlo.. nemohl to být přetlak v nádrži? Občas se auto lehce dusilo v nízkách otáčkách při rozjezdu, v koloně nebo stání na červenou se zapnutou klimoškou na neutrál mi vyjížděli otáčky tak o 200 až 300. Druhý den naprosto v pohodě i se zaplou klimoškou.. Motor jede normálně, výkon stále stejný.. nic se nezměnilo.. Jen to, že jsem natankoval.. Co myslíte?

Díky za tipy a rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, resim podobny problem o par prispevku niz - sporadicka chyba vahy vzduchu. Podle toho, co mi radil Kibi bych jako prvni udelal log za jizdy, at vis, jestli je vaha spatna, nebo ne. V mem pripade byla vaha vporadku, takze jsem zkontroloval podtlakove hadicky, vymenil vzduchovy filtr a ted jsem na test odpojil EGR ( mimochodem, uz ho asi nikdy nezapojim nazpet - na chodu motoru je to vazne poznat ). Zatim se vaha neozvala, tak doufam, ze bude klid, ale nemam najeto tolik km., abych to mohl rict na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, no EGR budu zaslepovat, ale to zas musím sehnat někoho, kdo už to dělal :D sám se toho docela bojím :) jinak zbytek nevím .. vzduchový filtr je trochu jako prase, ale zatím najeto 8 000 km od výměny a dycky to vydržela celých 15 000 km s jedním filtrem :) uvidím, za těch 14 dní než pojede do Itálie auto najede tak 1000 km, tak uvidím, jestli se ještě ozve nebo ne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No takhle .. ono se to nedusí, jako že by to poskakovalo a nechtělo se to rozjet, jen jeden den to bylo takové výraznější, ale to jsem dával za vinu klimatizaci, která se teprve chladila, takže jela na plný výkon. Jak jsem natankoval, tak se auto chovalo úplně v pohodě, jelo, necukalo, otáčky zůstaly stabilně, prostě jako předtím, když nebyl problém :) U starých, zas tak stará není, je to skoro model 2007 :D

Jako teď mi přijde, že auto jede v pořádku a nikde nic nesvítí, otázka je, zda se to za 100 km zas nerozsvítí, ale to bych to už hodil do servisu, páč s tím stejně sám víc nevymyslím :D

EDIT: nic méně, kdyby se našla dobrá duše, která mi vyčistí EGR, tak bych byl rád, to zatím čištěné nebylo, tak si myslím, že to motoru zrovna 2x nedává výkonu :D a při té přiležitosti rovnou zaslepit :D

Jinak ještě jedno upřesnění, které jsem nenapsal, auto celkem dost hulilo při rozjezdu (když to tak nějak lehce cukalo), nebo když jsem jel na tempomat 80 kmh a lehce jsem přidal, abych předjel auto, tak se z ní zahulilo.. ale včera po cestě domů 100 km vůbec nic, ani trochu nehulila, jela bez problémů a nebyl to jen dálnice, ale kopce jsem jel docela dost slušné a prudké a nic :)

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby byl někdo tak moc hodný a dokázal mi najít v Opravárenské příručce, co je možná přičina chyby - Váha vzduchu > Sporadická chyba > Nesmyslný signál .. tak bych mu byl moc vděčný, aspoň bych věděl, co mám kontrolovat v autě, abych přišel na problém, díky moc!!

Ta mrcha se po 200 km zas rozsvítila .. btw. přesný název kontrolky je Emise do dílny :) tedy kontrolka Emisí :)

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak to bude váha v pohodě, páč auto má výkon stejný .. spíš se z něj při razatnější rozjezdu kouří, občas si podle mne hodně lehounce cukne na jedničku, když dávám málo plynu na rozjezd .. ale jak se rozjede, tak jede naprosto normálně :/ no zítra vyčistím to EGR a uvidím no .. v neděli za kámošem na VAG a uvidí se, co to bude hlásit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim "hulenim" jsem to mel presne taky - jednou za cas, pri rozjezdech po meste, za mnou bylo cmoudu jako z traktoru :-) + pocuknuti.... po odpojeni EGR je to zatim snad vpohode.

Tak dnes pokus o vyčištění EGR .. předem říkám, pokud se nevyndají všechny trubky a hadičky okolo, svody, tak nelze vyndat .. drží na třech šroubek, ale ten třetí .. tam se dostat prostě nedá .. sousedí hned se spojem trubky od EGR dolů, tím pádem je tam asi půl cm mezera, kam se prostě nedá strčit ani prst, natož nějaký imbus nebo tak .. jediné jak to vyčistit je .. sunda celou levou stranu od EGR, sundat tu klapku (VDO), která je na něj napojená, tu vyčistit a z boku už je vidět do EGR a leda takhle ho vyčistit, ale vyndat se nám ho prostě nepodařilo, nic méně .. vyčištění je z 80%, klapka je naleštěná, byla tak zanešena, že se nehýbala .. podle špíny všude kolem hodně dlouho. K čemu tam slouží nevím :( každopádně teď je čistá a krásně se hýbe i prstem, po vyndání se ani prstem nedalo pohnout :) toť asi vše .. o zaslepení není ani řeč, páč se to tam podle mne nemůže vejít, vůle té trubky je naprosto nulová, pohne s ní člověk max o 1 mm, 3 mm záslepka se tam podle mne nedá dostat, pokud nesundáš půl motoru, aby jsi se dostal i k druhé straně trubky od EGR .. nebo sundat ještě svody, což taky není zrovna ideální přístup :) no .. jsem rád, že to mám za sebou a čekám, co to s autem udělá, až se to auto rozjede a dostane se do nějakých vyšších otáček :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad jo :) v týdnu se domluvím s tím kámošem, dneska už neměl čas, tak to smažem, změříme váhu a uvidí se :) pokusím se najet co nejvíce km, abych zjistil, zda se kontrolka znova rozsvítí a už jsem si i hledal nejbližší servis Škoda v Itálii :D bohužel je vzdálený 63 km od místa pobytu :( v Itálii to není tak polupární značka, jako v ČR, kde je vidět ze servisu do servisu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Já ho čistil venku a myslim že jen obyč benzinem, ale nebyl moc špinavý. Čistil jsem i sací potrubí plátkem pilky na železo a to šlo teda dost blbě u jedné větve. Ale zaslepoval jsem a chtěl jsem to mít čistý.. A nezapomeň na nová těsnění, jestli to budeš rozebírat, mně chybělo sací/hlava a mám pocit, že se mi tam teď tlačí lehce olej, je tam špatně vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...