Přejít na obsah

1938 – Škoda Popular 1100 OHV (927), Rapid OHV (922, 939R), Superb OHV (924), 532


Doporučené příspěvky

Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol.

Škoda 420, 418, Popular

Výrobce Škoda, ASAP

Koncern Škodovy závody-Plzeň

Roky produkce 1933–1946

Vyrobeno 19 542 kusů

Nástupce Škoda 1101

Koncepce pohonu páteřový rám

Třída malé automobily

Technické údaje

Délka 3 630–4 200 mm

Šířka 1 340–1 500 mm

Výška 1 370–1 520 mm

Rozvor 2 300–2 570 mm

Rozchod 1 050–1 250 mm

Pohotovostní hmotnost 650–930 kg

Počet míst 3–4

Maximální rychlost 80–110 km/h

Spotřeba 7–10 l/100 km

Převodovka třístupňová

Škoda Popular 1100 OHV typ 927 (1938–1946)

Tento typ navazoval na Populara 912, motor byl ale převrtaný na 1 089 cm3 s výkonem 22,1 kW (30 k). S tím souviselo i použití kapalinových brzd, diferenciálu a zvětšení karosrie a rozvoru, ale i rozchodu.

Tak jako u typu 937 se dostalo na nový design karosérie a racionalizace jejich provedení – tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitní a dodávkový vůz. Automobil jezdil nejvíce 100 km/h a spotřeboval 8,5 litru benzínu na 100 km.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Popular 1100 OHV typ 927

Rok 1938

Počet vyrobených strojů 6600

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1089

Vrtání (mm) 68

Zdvih (mm) 75

Výkon (výkon/ot.min) 22,1kW/3600

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH,

Karoserie (počet dveří) tudor, sedan, cabriolet, roadster, sanitní vůz, dodávka

Počet míst 2-5

Délka (mm) 3950 (tudor)

Šířka (mm) 1480

Výška (mm) 1520

Rozvor (mm) 2440

Rozchod před/zad (mm) 1160/1200

Pohotovostní hmotn. (kg) 900

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 5,00 x 16

Rychlost (km/h) 100

Spotřeba (l/100km) 8,5

Palivový systém gravitační

Brzdy hydraulické bubnové

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1938

Výroba do r. 1946

V roce 1938 se Popular opět mění. Motor dostává obsah 1089 ccm a výkon 30 koní. Karoserie modelu 1938 se opět ještě více zaobluje, přední maska dostává tehdy moderní tvar do špice a kapota motoru se otevírá zepředu vzhůru, nikoliv z obou boků, jak tomu bylo u předchozích typů. Vůz má již diferenciál v základní výbavě. Byl to však již spíše vůz nižší střední třídy. Šlo o typ 927 a vyráběl se 1938 – 1946 v počtu 6600 kusů.

post-8682-0-77527600-1343131778_thumb.jp post-8682-0-77980900-1343131785_thumb.jp post-8682-0-90896200-1343131790_thumb.jp post-8682-0-03243500-1343131796_thumb.jp post-8682-0-69215900-1343131800_thumb.jp post-8682-0-94911200-1343131809_thumb.jp post-8682-0-77514800-1343131815_thumb.jp post-8682-0-66567100-1343131818_thumb.jp post-8682-0-00671000-1343131827_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Rapid je automobil, který vyráběla automobilka Škoda v letech 1935-1947.

osobní automobil s pohonem zadních kol. Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou.

Škoda Rapid OHV

Škoda Rapid OHV (typ 922) byl osobní automobil vyráběný v letech 1938 - 1947. Motor o objemu 1 564 cm³ má výkon 30,9 kW. Maximální rychlost byla 110 km/h. Vyráběl se jako sedan nebo kabriolet. Celkem bylo vyrobeno 1 800 kusů.

Sportovní verze (typ 939R) měla objem 1477. Byly vyrobeny 4 kusy.

post-8682-0-02496000-1343131977.txt

post-8682-0-37103700-1343131978.txt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Superb (anglicky skvělý, vynikající, jedinečný, znamenitý) označuje řadu luxusních vozů značky Škoda vyráběnou mezi lety 1934–1943 a 1946–1949.

V roce 1938 se začínají ve Škodovce vyrábět motory s rozvodem OHV. Tyto moderní motory se postupně zavedly do všech typů automobilů. Ani Superb není vyjímkou. Vzniká Superb typ 924 OHV. Nahradil vozy Superb s motorem SV. Motor s objemem 3137 ccm měl vrtání 80 a zdvih 104 mm, výkon 85 koní při 3500 ot/min. Do začátku války bylo vyrobeno 113 kusů, ještě po válce se vyrobilo do roku 1949 dalších 162 vozů. Ty měly pozměněnou karoserii. Byly desingem velmi podobné tehdy zaváděné Škodě 1001. Byly určeny pro vládu a stranu.

Ještě před válkou firma vyvíjeí a vyrábí Superb typ 919 s motorem V8.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Superb typ 924 OHV

Rok 1938

Motor (typ, počet válců) 6

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 3137

Vrtání (mm) 80

Zdvih (mm) 104

Výkon (výkon/ot.min) 62,6kW/3500

Karburátor (značka, typ) Solex 40UAIP

Karoserie (počet dveří) sedan, limusina, polocabriolet

Délka (mm) 5200

Šířka (mm) 1800

Výška (mm) 1720

Rozvor (mm) 3300

Rozchod před/zad (mm) 1320/1420

Pohotovostní hmotn. (kg) 1800-2000

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 4+1

Pneu 6,50 x 16, nebo 7,00 x 16

Rychlost (km/h) 125

Spotřeba (l/100km) 18-19

Brzdy hydraulické bubnové

Elektřina 12 V

Ostatní po roce 1946 bylo vyrobeno 162 vozů

Výroba od r. 1938

Výroba do r. 1949

post-8682-0-34872900-1343132048_thumb.jp

post-8682-0-05200700-1343132053_thumb.jp

post-8682-0-33159600-1343132057_thumb.jp

post-8682-0-98173900-1343132060_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...