Přejít na obsah

Výfuk-pěkný zvuk


freeway

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Čau, nechtěl sem zakládat nic nového tak to dám sem..

Rád bych se od někoho dozvěděl co je pravdivého na tom, že obecně auto má sériový výfuk (průměr by měl být spočítán na optimální hodnotu) většinou si lidé mění sériové výfuky za větší a průchozí průměry, jak se tím mění charakter motoru?? Motor by měl mít i určitý protitlak ne a když se zvětší průměr ,,roury" a průchodnost výfukových splodin do jaké míry to ovliňuje působení motoru a ř.j. jestli se to dá poznat (lambda) ?

Může dojít i k ,,mírnému" útlumu výkonu? Záleží asi hodně co a od koho ten výfuk je že?

Je to asi hodně laicky napsáno, ale zajímá mě to. (Slyšel jsem názor, že po namotování ,,sportovního" výfuku byl slabší výkon hlavně do kopce ale moc mi to smysl nedává).

Díky za odpovědi. :kol-35:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výfukem se dá u atmosférického motoru naladit jeho charakteristika jedině výfukovým svodem vpředu.

Tam, kde se ze 4 děr postupně stane jedna.

Jestli to bude 4-2-1 nebo rovnou 4-1 hraje roli, také délky a průměry všech trubek (i těch 10 cm kanálu v hlavě hraje při výpočtu roli, protože se výfuk počítá až od výfukového ventilu).

To, co následuje za svodem už může celou věc jen pokazit, ale nikdy ne vylepšit.

Ty máš na svém motoru už špatně tu litinu u hlavy - v té mají jednak 2 a 2 válce různou délku potrubí, a také je ten svod krátký, takže účinně vyplachování nepomáhá (to by tvůj motor musel točit 9500 otáček, aby tahle délka svodu fungovala bezvadně).

Protitlak ve výfuku je potřebný, jen pokud je motor špatně spočtený (např. u 1,3 MPI je relativně velká plocha výfukového kanálu a výfukového ventilu vzhledem k ploše sacího kanálu a ventilu, takže když nahradíš katalyzátor trubkou, pohoršíš si v celém rozsahu otáček).

U 1,6 MPI je to naopak (taky špatně - malé výfukové ventily a kanály), takže když se katalyzátoru zbavíš, zlepší se jak reakce na přidání, tak průběh výkonu.

Lambda je kyslíková sonda, takže pokud je ve výfuku netěsnost někde před umístěním lambdy, změří ve výfukových plynech i ten kyslík, který se díky pulzacím ve výfukovém potrubí dostane netěsností dovnitř a na ni navázaná regulace motor zbytečně obohatí.

Ještě pro tvoji představu - kdyby výfukové plyny vycházely do atmosféry přímo z výfukových kanálů a označil bys to za účinnost vyplachování 1,0, dá se vhodně zvoleným výfukovým svodem dosáhnout této účinnosti 2,0.

Takže jestli chceš svému motoru pomoct, zbav se středového tlumiče - i to sníží nepotřebný protitlak - a zachovej katalyzátor a koncový tlumič, nebo se zbav katalyzátoru a zachovej středový a koncový tlumič.

Nebude to ještě příliš hlučné a bude to fungovat líp.

Koncovým tlumičem nenaladíš nic. Jeho posláním je opravdu jen utlumit hluk a protože hluk je akustický tlak, musí zbavit výfukové plyny energie. To není problém pokud je pod autem dost místa a tlumič může mít velký objem, tady zbavíš výfukové plyny energie bez protitlaku. Ovšem když se objemný koncový tlumič pod auto nevejde, problém to je a protitlak je pak nezbytný, jinak tlumič účinně netlumí.

Ovšem hlavní problém tvého motoru je jinde - to je časování vačkového hřídele (takřka žádný střih ventilů a krátké časy) a jeho nastavení příliš dopředu vzhledem ke klikovému hřídeli.

To oboje dává tvému motoru takřka dieselovou charekteristiku - dole a veprostřed to jede fajn, ale někde ve 4500 ot./min. ten motor končí. Jo, dá se dotočit až do omezovače, ale to si počkáš.

Takže jedině jiná vačka a jinak načasovaná v motoru, aby motor jel pěkně odspoda až nahoru.

Taky to zvýší výkonové parametry - pochopitelně.

Tvůj motor má od výrobce udávaný výkon 75 koní (což moc nechápu když obvykle má bez jakéhokoliv zásahu tak o 10 koní víc - tedy pokud je v pořádku po mechanické stránce - kompresní tlaky atd.).

No a s rozumnou vačkou by to bylo někde u 100 koní.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...