Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Po důkladném prozkoumání možných konfigurací nového Rapidu v konfigurátoru na stránkách výrobce, www.skoda-auto.cz, a doposud zveřejněných informací, je pro mě docela zklamáním fakt, že výrobce nepočítá u nového Rapidu s osazením alternativního pohonu (LPG nebo CNG) přímo z výroby a ani nenabízí motor, který by byl vhodnou a důstojnou pohonnou jednotkou vhodnou na individuální přestavbu... :kol-26: (motory TSi jako vhodné na přestavbu zatím asi nelze považovat, neboť technologie alternativních pohonů těchto motorů ještě není moc dochytaná a přestavovat tříválec HTP alias MPi sice jde, ale do auta velikosti Rapidu by to chtělo motor, který taky trochu pojede).

V době drahých pohonných hmot a šetření provozních nákladů, s přihlédnutím k faktu, že Rapid má být vozem zejména pro soukromou klientelu, která nemá peněz na zbyt a s přihlédnutím k tradici alternativního pohonu u nás (LPG) a vzhledem k rozmachu alternativních pohonů i v nových vozech v poslední době, je to pro mě docela zklamání...

Bohužel díky emisním limitům po ukončení výroby motoru 1,6MPi, který je zatím na LPG dodáván v rámci originální zástavby LPG v současné Octavii, Škoda auto neuvažuje ani o vývoji jiného motoru v kombinaci s alternativním palivem LPG nebo CNG pro Rapida či Octavii a možnost pořízení originální zástavby LPG či CNG tak zanikne ve vozech velikosti Rapidu či Octavie v rámci Škody auto bez náhrady... :kol-26:

Příští rok by melo vw představit motory tsi na palivo e85.Co mam info, tak prestavbove kity pro tsi na e85 už jsou i zde v republice a nabízí je jedina firma, která je už testuje cca pul roku.Jinak SA v ceníků nemá, ale da se objednat přestavba z výroby O2 na e85. Motor 1.4Mpi

Upraveno od azriel

TSI a CNG v koncernu normálně funguje. A OIII bude mít pohon na CNG. Jestli se na Rapida v tomto ohledu vykašlou je jen jejich marketingové rozhodnutí.

Podívejte se na podíl LPG u OII, připomínám, že cca 5 měsíců byla 1.6LPG o 20 000Kč, resp. 25 000Kč levnější než nafta.

Tak v Německu je OII LPG celkem trhák a většina, u nás se to moc nechytlo. Právě z tohoto důvodu mě zajímá, pro které trhy bude v Rapidu motor 1.6 77 kw, mělo by to být pro východní trhy, ale niikde jsem nenašel nic konkrétního.

Příští rok by melo vw představit motory tsi na palivo e85.Co mam info, tak prestavbove kity pro tsi na e85 už jsou i zde v republice a nabízí je jedina firma, která je už testuje cca pul roku.Jinak SA v ceníků nemá, ale da se objednat přestavba z výroby O2 na e85. Motor 1.4Mpi

Prozatím byla na letošním Lipském autosalonu vystavena Octavia Combi 1.4 TSI Green tec na palivo Super E10 (natural s přídavkem 10% bioethanolu).

Upraveno od Pawouk

ano, na to jsme poukazoval, že škodovka nezvladla.. auto ma byt cileno pro chudší klientelu.. ok, chapu... ale nasadti ořezavatko MPi apak jen Tsi, to je teda nedomyšlení.. ve fabii je aspon 1,4 63kW, ale ovšem kdovi jak tam dlouho bude, vzhledem k tomu, že akce champion se na tento motor nevztahuje, tak se neda koupit v akčnim paketu, jak bylo ambiente plus.. mam tento motor na lpg a je to dobry.. motor je živej, da se s ním celkem bez problemu před jíždět a takova trojka s plynem až na podlaze dokaže s fabčou divy.. i na lpg.. spotřeba 7,5l LPG, t.j jezdím za 1.3 na km.. co se tyka cng a E 85- situace.. v brně je jedna jedina plnička cng, kde je cena postavena o 4 koruny výše než ve zbytku republiky, další plnička je v Prostějově.. E85- v brně 2 benzinky, jedna ma cenu 28.40, druha nevim, tam nejezdim.. zbytek kraje ma cenu od 25 do 26.5 korun... takže v mem připadě vede lpg, zbytek je pro mkě nezajimavy... a ještě poslední věc- můj LPG maník mi řikal, že Tsi motory na plyn spolehlivě předělat nejdou a i kdybyb, tak tyto motory musi chladit vstřiky benzinem, takže k lpg se připojuje vstřikovani benzinu.. když pominu cenu přestavby asi 40t korun, tak i rentabilita provozu je takova, že je to cele nerentabilni..

kdysi testovali ve SM ford c max flexi fuel na E 85.. jedna trasa byla s naturalem, druha s E85.. resume bylo asi takove- auto mělo vyšší spořebu na lih, muselo se při teplotach kolem nuly připojovat na externi elektricke vyhřivani, aby startovalo a muselo do servisu po 10t km z duvodu předepsanych častějších prohlídek.. na trase 1Ot km jste dle počtů ušetřili nějakých 5000 korun.. výsledek byl- k ničemu, spíš pro dobrý pocit... když si vemu jaky ma 1.4 Tsi problemy samo se sebou, tak cpat do toho ještě lih.. no nazdar hodiny..

  • Autor

Tak v Německu je OII LPG celkem trhák a většina, u nás se to moc nechytlo. Právě z tohoto důvodu mě zajímá, pro které trhy bude v Rapidu motor 1.6 77 kw, mělo by to být pro východní trhy, ale niikde jsem nenašel nic konkrétního.

Obávám se, že právě tento motor bude na našem trhu za 2-3 roky pohřben emisními normami :huh: Ale na východních trzích v pohodě žít může dál...

Kuci zanedlouho k nám přiletí z evropy spotřební dan na LPG...mám info že je to už na stole...Pokud tedy bude stát LPG kolem 30kč tak už se ty přestavby vůbec nevyplatí.

  • 3 týdny později...

Kuci zanedlouho k nám přiletí z evropy spotřební dan na LPG...mám info že je to už na stole...Pokud tedy bude stát LPG kolem 30kč tak už se ty přestavby vůbec nevyplatí.

Ale na LPG se spotřební daň už dává

  • 11 měsíců později...

Nevím přoč furt řešíte rentabilitu přestaveb na LPG CNG a E85 ? , kdo umí počítat tak zistí že to rentabilní prostě nění hlavně ne u TSI , přestavba na LPG 100 tisic (někde na foru je odkaz na FA ) přestavba na benzin+LPG přivstřík LPG 35 Tisíc , CNG cena neuvadena ale jde to :) , E85 otázkou je pak vydrž motoru , hlavně pokud je auto v zaruce , tak pokud se něco pose** tak se budou ohanět že jste tam lily E85 místo benzínu ! takže taky na prd , resp jaká koliv přestvba v zaruce auta je totalně na prd ! a navíc nikdo z mocných nemá zajem aby normální lide něcoi ušetřily , je je třaba sedřít z kuže co to jde ! a co hlavně aby mocný ještě více zbohatly na nalívaní sraček do benzínu !

 

abych nebyl uplně out :)  co takhle přestavět rapida na elektro pohon ? a jako baterie použít "vodíkove baterie" něco podobného pohaní par satelitu

 

věřte nebo ne, už se uvažuje, tedy je studie (neveřejná)  na pohon aut mini reaktorem

 

jasně je to sice scifi zatím , ale za par let :) kdo ví

Upraveno od vikyviky

  • 4 měsíce později...

v sekci LPG jsem založil nové forum ohledně TSI motorů na LPG, koukněte tam...

Upraveno od karel.lpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...
Výškové práce po celé ČR – rychle, bezpečně, bez lešení! Nátěry, čištění, opravy, kácení stromů a další služby.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.