Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím Vás, potřeboval bych poradit. Mám Fabii 1.4 16V 74kW + LPG kód motoru BBZ, najeto 160 000km. Po nastartování studeného motoru začne blikat kontrolka motoru a motor jede na 3 válce. Po ohřátí motoru na cca 40°C kdy se automaticky přepne na LPG problém pokračuje. Když ale vypnu motor na cca 10 sekund a opět nastartuju tak na LPG jede bezvadně a kontrolka pouze svítí. Problém je pouze při jízdě na benzín i na zahřátém motoru. Vag píše :

16688 – valec 4 zjištěno vynechávání zážehu - sporadická

17584 – rada valcu 1:lambda regulace za katalyzátorem–regulacni meze dosazeno sporadicka

17604 – rada valcu 1 – sonda 1: elektricka chyba obvodu vytapeni – sporadicka

Svíce měněny před 1000km. Na LPG jede normálně, takže v zapalování by chyba být neměla. Tipuju to na vstřikovač. Co vy na to?

Děkuji všem

Vloženo

prohoď vstřikovače a uvidíš. Pokud máš zapal.moduly na svíčkách, prohoď ho a uvidíš. Nech si změřit tlaky a uvidíš ... je zkrátka potřeba zkoušet

Vloženo

Pokud to na LPG jede po chcípnutí a novým startu bez problémů, není to v zapalování - to by dělalo bez ohledu na použitý palivo. Bude to buď ten vstřikovač benzínu, nebo (což je horší) ztráta komprese v daným válci, "stokoňky" na tohle dost trpívají.

Vloženo

Pokud to na LPG jede po chcípnutí a novým startu bez problémů, není to v zapalování - to by dělalo bez ohledu na použitý palivo. Bude to buď ten vstřikovač benzínu, nebo (což je horší) ztráta komprese v daným válci, "stokoňky" na tohle dost trpívají.

Ztráta komprese by se přece projevila i při jízdě na LPG.
Vloženo

Ale v daleko menší míře než u benzínu. Souvisí to s potřebou odpařit benzín kompresním teplem před zážehem (kapičky aerosolu kapalnýho paliva jiskrou nezažehneš, musí se aspoň část odpařit) - LPG je v plynný fázi už v momentě nasávání do válce, takže přes ekvivalent vyššího oktanovýho čísla je LPG zápalnější než benzín. Při snížený energii jiskry (z libovolnýho důvodu) ohřátej motor na LPG pojede ještě docela uspokojivě přesto že na benzín bude kuckat.

  • o 2 roky později...
Vloženo

zdravim ,mám 1.4 55kw, při přepnutí s benzínu na plyn když mrzne, motor škubne rozsvítí se (vrtulník) na palubní desce, motor ztratí výkon i na benzín i plyn,  wag ukazuje vynechání zapalování 3 a 4 válec, svíčky a zapalovací cívky vyměněny plynová soustava po kontrole, když je nad  nulou skoro si přepnutí nevšimnu,

Vloženo

co tam máš za systém, potažmo vstřikovače. Za druhé, co je myšleno "plynová soustava po kontrole"? Pokud jen zběžná prohlídka, tak to je o ničem. Čistili ti LPG vstřikovače, pokud ne, bude to hlavní příčina, páč pokud jsou zasr.né, tak při mrznutí zůstanou slepené a je problém je odtrhnout. Stejný problém mívám, když mám zalepené vstřikovače Valtek, auto přepne, ztrácí výkon, páč se nedávkuje plyn, bliká check a pokud to nechám louho, nepomůže ani manuální přepnutí do BA. Musím zastavit, zhasnout motor a znovu nastartovat, pak se BA ŘJ jednotka chytne. Nicméně je pak potřeba si nechat vyčistit LPG vstřiky, nic jiného nepomůže.

Vloženo (editace)

plynové vstřiky jsou taky vyčištěné, filtr vyměněný

 podle revizního listu je výrobce  plynového zařízení AGC Strakonice , ATRAMA součástky

Editováno: , autor: YAMAHA

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...