Publikováno Říjen 31, 201212 r zdar ako funguje dobijanie vo filcke pytam sa preto lebo manzelke na 1.3 MPI 50 kw pocas jazdy preblikavalo dobijnia dnos bola v meste ze jej to tam obtiazne startovalo dosla domou auto je zhaslo. Tak som sa siel pozriet a ked zapnem zapalovanie tak vobec nesvieti dobijanie svieti len mazanie a motor nejde vobec natocit. Nerozumiem predtym jej preblikovalo pocas jazdy a teraz nesvieti vobec co by to mohlo byt
Říjen 31, 201212 r Na vybitěj baterce nehlašně na zastavcé. Na vadným alitku a při zaputi světlach auto zhlasně. Můžeš mít vadnou baterkú. Zkontroluj dobijení baterký, může máš za malo. Musiš mět kolem 14.4V na wolnoběhu
Říjen 31, 201212 r Zřejmě se jedná o 2 věci: 1) problikávání dobíjení za jízdy obvykle svědčí o poškození některé z diod v alternátoru 2) nesvítící žárovka kontrolky dobíjení znamená, že alternátor nemá žádné buzení a tak ani dobíjet nemůže - ať už je v jakémkoliv stavu Vyměň žárovku ale připrav se na to, že bude třeba ještě opravit alternátor.
Listopad 1, 201212 r 1) vyndat z auta baterku a dát ji nabít externí nabíječkou - OKAMŽITĚ, čím dýl bude vybitá, tím víc jí to ukrátí života. 2) odpojit od alternátoru drát k buzení - bývá modrej, je to jeden tenčí drát vedoucí k regulátoru. Tento drát musí po spojení s kostrou při dobrý baterce a zapnutým zapalování rozsvítit kontrolku dobíjení - pokud se kontrolka nerozsvítí, je vadná žárovka v palubce a MUSÍ SE VYMĚNIT - když se nevymění, altík nebude dostávat buzení a nebude to dostatečně dobíjet. 3) vymontovat z alternátoru regulátor a zkontrolovat uhlíky - pokud jsou krátký a ubroušený, dají se vyměnit (cena kolem 20Kč, ale je s tím práce). Někdy je nelze sehnat, pak se dá koupit celý regulátor (cena cca 200Kč, je to bez práce s výměnou uhlíků).Když uhlíky nedoléhají na kroužky, nedostává altík dostatečný budicí proud a kolísá na něm napětí = problikává kontrolka. Problikávání nemá nic společnýho s diodama, když je proražená jedna z diod, je frekvence případnýho blikání tak rychlá, že ji oko nezaregistruje. Problikávání může znamenat i nekvalitní kontakt mezi vývodem altíku a jedním z vývodů diodovýho můstku - to je ale nutno altík vyndat z auta a postupovat podle následující ho bodu: 4) když ani předchozí kroky nepomůžou, je potřeba komplet vyndat alternátor a zjistit, co je v něm chorýho - jestli nejsou šišatý kroužky na rotoru, přerušený nebo zkratovaný diody, přidřený ložiska atd. Repas altíku vyjde cca na 1000,-Kč, novej minimálně na 2000,-. Upraveno Listopad 1, 201212 r od Ekkar_z_Bastlírny
Listopad 1, 201212 r Pokud zvládneš dobíjet baterku za jízdy proháněním liščího ocasu po ebonitový tyči, můžeš tím ten alternátor nahradit...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.