Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

zdar ako funguje dobijanie vo filcke pytam sa preto lebo manzelke na 1.3 MPI 50 kw pocas jazdy preblikavalo dobijnia dnos bola v meste ze jej to tam obtiazne startovalo dosla domou auto je zhaslo. Tak som sa siel pozriet a ked zapnem zapalovanie tak vobec nesvieti dobijanie svieti len mazanie a motor nejde vobec natocit. Nerozumiem predtym jej preblikovalo pocas jazdy a teraz nesvieti vobec co by to mohlo byt

:kol-47:

1.Vadny alternator. 2. Vybita baterka. :kol-31:

Na vybitěj baterce nehlašně na zastavcé.

Na vadným alitku a při zaputi světlach auto zhlasně.

Můžeš mít vadnou baterkú.

Zkontroluj dobijení baterký, může máš za malo. Musiš mět kolem 14.4V na wolnoběhu

Zřejmě se jedná o 2 věci:

1) problikávání dobíjení za jízdy obvykle svědčí o poškození některé z diod v alternátoru

2) nesvítící žárovka kontrolky dobíjení znamená, že alternátor nemá žádné buzení a tak ani dobíjet nemůže - ať už je v jakémkoliv stavu

Vyměň žárovku ale připrav se na to, že bude třeba ještě opravit alternátor.

1) vyndat z auta baterku a dát ji nabít externí nabíječkou - OKAMŽITĚ, čím dýl bude vybitá, tím víc jí to ukrátí života.

2) odpojit od alternátoru drát k buzení - bývá modrej, je to jeden tenčí drát vedoucí k regulátoru. Tento drát musí po spojení s kostrou při dobrý baterce a zapnutým zapalování rozsvítit kontrolku dobíjení - pokud se kontrolka nerozsvítí, je vadná žárovka v palubce a MUSÍ SE VYMĚNIT - když se nevymění, altík nebude dostávat buzení a nebude to dostatečně dobíjet.

3) vymontovat z alternátoru regulátor a zkontrolovat uhlíky - pokud jsou krátký a ubroušený, dají se vyměnit (cena kolem 20Kč, ale je s tím práce). Někdy je nelze sehnat, pak se dá koupit celý regulátor (cena cca 200Kč, je to bez práce s výměnou uhlíků).Když uhlíky nedoléhají na kroužky, nedostává altík dostatečný budicí proud a kolísá na něm napětí = problikává kontrolka. Problikávání nemá nic společnýho s diodama, když je proražená jedna z diod, je frekvence případnýho blikání tak rychlá, že ji oko nezaregistruje. Problikávání může znamenat i nekvalitní kontakt mezi vývodem altíku a jedním z vývodů diodovýho můstku - to je ale nutno altík vyndat z auta a postupovat podle následující ho bodu:

4) když ani předchozí kroky nepomůžou, je potřeba komplet vyndat alternátor a zjistit, co je v něm chorýho - jestli nejsou šišatý kroužky na rotoru, přerušený nebo zkratovaný diody, přidřený ložiska atd. Repas altíku vyjde cca na 1000,-Kč, novej minimálně na 2000,-.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

alternátor furt dokola, nic podobného tu nebylo?

Pokud zvládneš dobíjet baterku za jízdy proháněním liščího ocasu po ebonitový tyči, můžeš tím ten alternátor nahradit...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.