semirr96 Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 zdar ako funguje dobijanie vo filcke pytam sa preto lebo manzelke na 1.3 MPI 50 kw pocas jazdy preblikavalo dobijnia dnos bola v meste ze jej to tam obtiazne startovalo dosla domou auto je zhaslo. Tak som sa siel pozriet a ked zapnem zapalovanie tak vobec nesvieti dobijanie svieti len mazanie a motor nejde vobec natocit. Nerozumiem predtym jej preblikovalo pocas jazdy a teraz nesvieti vobec co by to mohlo byt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 1.Vadny alternator. 2. Vybita baterka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 Na vybitěj baterce nehlašně na zastavcé. Na vadným alitku a při zaputi světlach auto zhlasně. Můžeš mít vadnou baterkú. Zkontroluj dobijení baterký, může máš za malo. Musiš mět kolem 14.4V na wolnoběhu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 31. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2012 Zřejmě se jedná o 2 věci: 1) problikávání dobíjení za jízdy obvykle svědčí o poškození některé z diod v alternátoru 2) nesvítící žárovka kontrolky dobíjení znamená, že alternátor nemá žádné buzení a tak ani dobíjet nemůže - ať už je v jakémkoliv stavu Vyměň žárovku ale připrav se na to, že bude třeba ještě opravit alternátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2012 (editace) 1) vyndat z auta baterku a dát ji nabít externí nabíječkou - OKAMŽITĚ, čím dýl bude vybitá, tím víc jí to ukrátí života. 2) odpojit od alternátoru drát k buzení - bývá modrej, je to jeden tenčí drát vedoucí k regulátoru. Tento drát musí po spojení s kostrou při dobrý baterce a zapnutým zapalování rozsvítit kontrolku dobíjení - pokud se kontrolka nerozsvítí, je vadná žárovka v palubce a MUSÍ SE VYMĚNIT - když se nevymění, altík nebude dostávat buzení a nebude to dostatečně dobíjet. 3) vymontovat z alternátoru regulátor a zkontrolovat uhlíky - pokud jsou krátký a ubroušený, dají se vyměnit (cena kolem 20Kč, ale je s tím práce). Někdy je nelze sehnat, pak se dá koupit celý regulátor (cena cca 200Kč, je to bez práce s výměnou uhlíků).Když uhlíky nedoléhají na kroužky, nedostává altík dostatečný budicí proud a kolísá na něm napětí = problikává kontrolka. Problikávání nemá nic společnýho s diodama, když je proražená jedna z diod, je frekvence případnýho blikání tak rychlá, že ji oko nezaregistruje. Problikávání může znamenat i nekvalitní kontakt mezi vývodem altíku a jedním z vývodů diodovýho můstku - to je ale nutno altík vyndat z auta a postupovat podle následující ho bodu: 4) když ani předchozí kroky nepomůžou, je potřeba komplet vyndat alternátor a zjistit, co je v něm chorýho - jestli nejsou šišatý kroužky na rotoru, přerušený nebo zkratovaný diody, přidřený ložiska atd. Repas altíku vyjde cca na 1000,-Kč, novej minimálně na 2000,-. Editováno: 1. Listopad 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 1. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2012 alternátor furt dokola, nic podobného tu nebylo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2012 Pokud zvládneš dobíjet baterku za jízdy proháněním liščího ocasu po ebonitový tyči, můžeš tím ten alternátor nahradit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.