Přejít na obsah

felicia dobijanie


semirr96

Doporučené příspěvky

zdar ako funguje dobijanie vo filcke pytam sa preto lebo manzelke na 1.3 MPI 50 kw pocas jazdy preblikavalo dobijnia dnos bola v meste ze jej to tam obtiazne startovalo dosla domou auto je zhaslo. Tak som sa siel pozriet a ked zapnem zapalovanie tak vobec nesvieti dobijanie svieti len mazanie a motor nejde vobec natocit. Nerozumiem predtym jej preblikovalo pocas jazdy a teraz nesvieti vobec co by to mohlo byt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zřejmě se jedná o 2 věci:

1) problikávání dobíjení za jízdy obvykle svědčí o poškození některé z diod v alternátoru

2) nesvítící žárovka kontrolky dobíjení znamená, že alternátor nemá žádné buzení a tak ani dobíjet nemůže - ať už je v jakémkoliv stavu

Vyměň žárovku ale připrav se na to, že bude třeba ještě opravit alternátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) vyndat z auta baterku a dát ji nabít externí nabíječkou - OKAMŽITĚ, čím dýl bude vybitá, tím víc jí to ukrátí života.

2) odpojit od alternátoru drát k buzení - bývá modrej, je to jeden tenčí drát vedoucí k regulátoru. Tento drát musí po spojení s kostrou při dobrý baterce a zapnutým zapalování rozsvítit kontrolku dobíjení - pokud se kontrolka nerozsvítí, je vadná žárovka v palubce a MUSÍ SE VYMĚNIT - když se nevymění, altík nebude dostávat buzení a nebude to dostatečně dobíjet.

3) vymontovat z alternátoru regulátor a zkontrolovat uhlíky - pokud jsou krátký a ubroušený, dají se vyměnit (cena kolem 20Kč, ale je s tím práce). Někdy je nelze sehnat, pak se dá koupit celý regulátor (cena cca 200Kč, je to bez práce s výměnou uhlíků).Když uhlíky nedoléhají na kroužky, nedostává altík dostatečný budicí proud a kolísá na něm napětí = problikává kontrolka. Problikávání nemá nic společnýho s diodama, když je proražená jedna z diod, je frekvence případnýho blikání tak rychlá, že ji oko nezaregistruje. Problikávání může znamenat i nekvalitní kontakt mezi vývodem altíku a jedním z vývodů diodovýho můstku - to je ale nutno altík vyndat z auta a postupovat podle následující ho bodu:

4) když ani předchozí kroky nepomůžou, je potřeba komplet vyndat alternátor a zjistit, co je v něm chorýho - jestli nejsou šišatý kroužky na rotoru, přerušený nebo zkratovaný diody, přidřený ložiska atd. Repas altíku vyjde cca na 1000,-Kč, novej minimálně na 2000,-.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...