Přejít na obsah

Zvláštní syčení nebo skřípání od turba


Keša

Doporučené příspěvky

Zdravím mám menší problém nebo spíš mě trápí nešvar u mého motoru 2,0L tdi 103kw? Nevém jestli už to tu někdo řešil co jsem procházel fora tak jsem našel jen podobné závady. Takže mám 2l tdi a převodovka DSG při rozjezdu a při druhém a třetím rychlostním stupni mě cca pži 2000t otáčkách zapíská něco někde kolem turba,ale je to piskot ne houkání prostě to udělá ppppsssssszzzzpsssssss a když neuberu tak se to drži akdyž přidím tak se z toho stane ssssssszzzzzz a pak to ustane. Mechanik ze škodovky mě řekl že je to klasický problém těchto motorů a že je to nevyvážení lopatek v turbu a že by to neřešil,ale lidi kolem když jedu se otáčejí co to jede že to tak píská.... Je to tím turbem nebo mám hleda problém v některé hadišce či trubce? Díky za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted´řeším stejný problém,ale je to motor BLS 1.9 TDI PD s DPF,77kW.Předtím se stalo,že začal přibývat olej v motoru,resp.pronikala tam nafta.Vyměnil jsem tandem,a nové těsnění na vstřiky ,ale od té doby to právě dělá přesně tak,jak popisuješ.Olej už nepřibývá,tak uvidím časem,jestli se to nezlepší.Ještě v popisu závad na vagu byly vadné snímač otáček vačky ,a senzor tlaku výfukového ventilu,Obojí je vyměněno i s komplet rozvodama s vodní pumpou.Už je to bez závad.Jinak motor táhne dobře,akorát ten zvuk je fakt nepříjemný.Taky by mě zajímalo,čím to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Jojo, kdyby jste měnil turbo hned je klid, člověku se nechce dát 14 tis. za nové a říká si, že to ještě vydrží, nakonec nové turbo stejně musíte koupit, vyčistit půl motoru od oleje, vyměnit výfuk, zaplatit odtah, řešit jak auto nahradit, zbytečně si brát dovolenou, abych to všechno zařídil a ještě si ničit nervy.

Proto jsem zastánce zdánlivě dražší preventivní údržby.

píská turbo = vyměnit, pokud není turbo úplně havarované, ještě Vám ho vykoupí, můj případ 2 tis. Kč doma tedy mě výměna i s prací stála 10,5 tis. Kč.

trhá spojka sice jen lehce = vyměnit, prodáno na vrakovišti borcovi co měl nalítáno 300 tis.km (1,5 tis. Kč doma), nebo si ji nechat a dát si ji tam až sám budu mít 300 tis. km

v 90 - 100 tis. km brzdy = když už je to rozebrané výměna i nábojů, mírně pracnost navíc, ale je klid.

5 - 6 let = nová baterka, stará za 500 Kč strejdovi do malotraktoru

10 - 12 let = nečekám, až někde upadne a dávám nový výfuk

180 - 200 tis. km = podruhé brzdy + nová ložiska + uložení atd.

220 tis. km = při druhých rozvodech měním si chladič a termostat to proto:

  1. Stejně mi někde prorezne, nebo už je prorezlý (zatím malá ztráta kapaliny)
  2. Potřebuji vyčistit bordel mezi chladiči (a že ho tam za tu dobu je)
  3. Mám tak jako tak rozebranou půlku motoru a vypuštěnou kapalinu měním pumpu a termostat stojí pár korun.

Obecný fakt, když jedu na servis a nechám si „jen vyměnit olej“ něco mě to stojí, pokud pojedu na větší servisní zásah, výměnu oleje mám jaksi v ceně zdarma = tedy servisní zásah se mi zlevní o onu cenu výměny oleje, kterou tak jako tak musím dělat.

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v 90 - 100 tis. km brzdy = když už je to rozebrané výměna i nábojů, mírně pracnost navíc, ale je klid.

Ahoj, nepochopil jsem co myslíš náboji. Jako homokineťáky vnější ? nebo osy zadních ? díky

Jinak souhlasím, a ke svému soukromému autu přistupují podobně, nehodlám jezdit růjnou.

Stejně doma ještě pár let bude a chci po autě aby na vzpomenutí dojelo Brno - Liberec ap. a neměl jsem problém.

Výhodou mi budiž, že mám svého mechanika se kterým si v tomto rozumíme a obvykle mi dobře poradí.

Raději mi koupí chladič v akci za -20% a + jeho sleva než pak honem honem až je třeba, nebo čidla ap.

Stojí 280 a mám na 6 let klid. Nejméně. Nebo termostat. Pakatel. Ale vyhřát se může proč ne, a zkape v tu nejméně vhodnou chvíli.

Kolega právě visí s nepojízdným autem v Alpách. Je přeci nesmysl dělat údržbu, že.

Editováno: , autor: Austin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vratme se k tem turbum :)

Vetsina motoru s dpf ma celkem problem s tim co tu popisujete, castecne za tim je pomerne vetsi teplotni namahani diky dpf filtru, coz casem vede k pokrouceni regulacnich lopatek turba a to pote vydava pri ubrani plynu takovy jakoby zachrochtani,piskani apod. :) ..tezko se popisuje.

Pro dobry svedomi bych turbo bud jen fyzicky zkontroloval, ze nema vuli ci jestli nadmerne nepousti olej a pokud bude vse ok..jezdil-neresil!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že se uživatel josef.D řídil tou vaší poslední větou a dopadl jak popisuje. Já šel cestou preventivní výměny.

Ještě přidám, že když jsem prodával to staré turbo, tak nikoho nezajímalo jestli mám dpf, ale otázka zněla Kkk nebo garrett, bereme jen to druhé Kačkám se kroutí lopatky, ale nakonec jedna firma i to moje Káčko odkoupila.

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, ale vyse pise, ze mu sla nafta do oleje ;) a to je pro turbo docela smrt.

Ano,začalo to po tom průseru s tou naftou,ale pořád jsem doufal,že to turbo ustojí,bohužel ,nestalo se.Turbo už je vyměněné,tak snad už té smůly bude konec,i když člověk nikdy neví.XTomos:nemůžu nesouhlasit,ale už jsem viděl auto,které mělo najeto přesně 238 km.,konkrétně fabia,a měla totálně vysypané ložisko v předním kole.I to se občas stává.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...