Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Čaute řeším už druhým rokem problém.

Máme O2 1.9tdi 2006. A v zimě se ručička málo kdy dostane na 90.

Termostat je nový to mě napadlo jako první.

Pro příklad viz foto. Dnes jedu z prace a auto po ujetí 50km v -15 se neohřálo za celou cestu na více jak 70°c.

Když vypnu klimatronic na off tak se zahřeje na 90° ale pak začnu ja v autě mrznout tak že znovu zapnu na teplo v kabině a automaticky padá teplota motoru tak na 70°c.

Jink auto topí celkem rychle ale musím říct že oproti fabie 1.4 tdi co máme tak tam po chvilce mám saunu. A v oktě je sice horký vzduch ale ne jak ve fabii.

Je pravda že fabie má menší litráž chladící kapaliny v motoru.

Díky za info zda jsou tyto výkyvy normální díky.

post-4472-0-19752700-1355050703_thumb.jp

aký si použil termostat,nedal si tam nejaký šmejd??...lebo práve takto sa správa špatný termostat

U těch motoru je to vcelku normální, proč myslíš že dávají topné články a u luxusnějších aut nezávislé topení.

no mne to normálne nepríde...

ono taky záleží, jakým způsobem se jede. Na dálnici se motor ohřeje hned, ale někde na rovné okresce, kdy jede člověk na pětku 70, tak motor pracuje na malý výkon a tím pádem je i odpadního tepla minimum. V -15°C, což už je hodně velká zima, je klidně možné, že se motor nehřeje ani za delší dobu.

ale 50km??

Přesně tak. Když pojedu na tyhle otáčky motoru v takovémhle mrazu tak to taky víc neohřeju. Mám ohřáto na 90,dojedu kolonu,která jede 60 a je vidět jak rychle padá teplota na 70 -při takovíhle mrazech u dieselu uplně normální. Kamarád si koupil clonu na masku a má klid.

JJ přesně tak clona pomůže. Nebo se to musí v takovém mrazu víc prohnat, zase záleží na tom jestli vydrží něco jiného.

Uplne normalna vec... Akurat vcera..cely den -13 az -17stupnov a urobil som 400km.. Kto pozna tak som siel cez harmanec a pak cez certovicu... Hore kopcom teplucko kuri... A dole kopcom a v kolonach zapinam webasto...

Mam ten isty motor co ty a akonahle je -10a viac aj na dlhe cesty sedim v mikine...

Čaute řeším už druhým rokem problém.

Máme O2 1.9tdi 2006. A v zimě se ručička málo kdy dostane na 90.

Termostat je nový to mě napadlo jako první.

Pro příklad viz foto. Dnes jedu z prace a auto po ujetí 50km v -15 se neohřálo za celou cestu na více jak 70°c.

Když vypnu klimatronic na off tak se zahřeje na 90° ale pak začnu ja v autě mrznout tak že znovu zapnu na teplo v kabině a automaticky padá teplota motoru tak na 70°c.

Jink auto topí celkem rychle ale musím říct že oproti fabie 1.4 tdi co máme tak tam po chvilce mám saunu. A v oktě je sice horký vzduch ale ne jak ve fabii.

Je pravda že fabie má menší litráž chladící kapaliny v motoru.

Díky za info zda jsou tyto výkyvy normální díky.

To jsou rady..:) Máte celkem hodně najeto, měnil jste už vodní pumpu?

Mě to tedy nepřijde normální. Jezdil jsem s tímto motorem v bývalé práci a v zimě když se zahřála na 90 tak to tam zůstalo celou dobu. Nedokážu si představit, že řídím v mikině nebo bundě.

A auto jezdilo převážně po Praze tak tam by se nemělo šanci ani ohřát.

hmm omlete lopatky vodni pumpy...?

asi sme žraloku dvaja čo im to nepríde normálne..

no mne to normálne nepríde...

OII 77 kW PD: nové topení, čidlo teploty, termostat, rozvody, pumpa, chladič, vše originální díl (cc-autodíly). Jízda do Olomouce po dálnici 130 km/h 90 stupňů, topení super, bylo -11 stupňů venku, zpět okrsky šetření paliva, -9 stupňů topení pořád super, teplota podle diagnostiky 75 stupňů.

A teď babo raď.

Upraveno od VAG BoBo

Jirka Brno Bingo!!!! :)

Podle mě máte vylámané plastové lopatky na vodním čerpadle, takže čerpadlo málo točí chladící vodu. Najděte si schéma chlazení a tam je vidět, že termostat reguluje teplotu vratné chladící vody do motoru.
Tedy čerpadlo Vám tlačí málo vody, motor paradoxně se Vám přehřívá. Voda z motoru odchází dvěma vývody 1. do výměníku topení a pak 2. do chladiče. Z výměníku topení se pak vrací přímo na termostat vratné vody(už ne na chladič). Proto když přestanete topit, ohřejete termostat a kontrolka na palubovce Vám stoupá.
Abych to zkrátil, podle mě nemáte vychladlý motor, naopak motor moc pěkně přehříváte, ale chlazení Vám běží méně. Takže v zimě na tak velkém výměníku co máte se Vám to menší množství vody rychleji vychladí a vrací se Vám do motoru studenější. Teď vařím z vody, ale normálně máte mít teplotní spad třeba 100°C od motoru – 90°C do motoru a teď když Vám jede méně vody tak můžete mít 100°C od motoru 70 do motoru (čísla neberte vážně, ty jsem střílel hodně od boku pro představu). 

Upraveno od XTomos

teplota podle diagnostiky 75 stupňů.

a na budíku???...lebo on nepíše,že to meria diagnostikou..

Hm a v létě v Chorvatsku při +42 s klimou plně naloženy s přívěsem a stačilo to normálně chladit . Vodní pumpě při výměně nic nebylo.

Budík taky propadly na těch 75, i při jízdě z kopce padal. Mám to tak i u své 74 kW FI a u kolegy na OII 103 kW. Ta FI padá jen při dlouhé jízdě z kopce.

Upraveno od VAG BoBo

Hm záhada, nemáte zaslepený ERG, nebo zanesený karbonem, včetně výměníku? Tedy tuším, že je tam rozdíl mezi motory, jeden má chladič zpětného vedení plynů a tím přihřívá topení v kabině a jiny motor topí přímo vodou z motoru, hádám že to bude rozdíl mezi euro 3 a 4.

Fakt nevím, každopádně já mám BJB a motor se mi z 90°C nepodchlazuje.

Upraveno od XTomos

  • Autor

Dá se nějak zkontrolovat ta vodní pumpa? Určitě ji máme originální. Ale taky jme byly v letě na spodku italie. Tam byly vedra a auto si drželo 90 přesně. Ono těch 90tam je v letě pořád jen v zimě to zlobí.

vodná pumpa len tak,že sa demontuje....

Tak někam se Vám to teplo z motoru musí v zimě ztrácet. Buď Vám chladič přechlazuje, tedy zbytečně točí větráky, ale to by přece dělalo i v létě a blbě by drželo 90°C, nebo jak jsem psal to teplo z motoru vychladíte díky menšímu průtoku na nižší teplotu, ale vážně pochybuji, že by soudruzi z NDR nenadimenzovali auto na -15°C, kdyby -30°C. Třeba Vám to i v létě stačí chladit, ale za cenu toho, že Vám pak větráky jedou jak smyslu zbavené.

Pumpa se musí asi vyměnit, když se dělají rozvody, kontrolu nevím?

No tak mě to dělá od nova,tak pochybuji že bude pumpa špatná. Kamarád má o rok mladší a uplně to samé. Vyřešil to maskou chladiče jak už jsem psal. Já najeto 55t km a on 40t km. Rok co rok to samé-jak padne pod -10°C a jedu klan klan,nebo s dlouhého kopce tak padne teplota. Kolega má FI 1.4 tdi a jako přes kopírák.

Nesmysl, něco musí být špatně. To by znamenalo, že ten kdo jezdí mimo dálnice tak se mu to nezahřeje a musí řídit v zimní bundě? Větší kravinu jsem neslyšel.

Na passatu mi taky teplota drží.

Pánové, kdybychom se bavili o teplotách -20 a víš, ale mě to vážně při -10 neklesá, můj rekord byl -25°C na Klínovci a nepamatuji si, že by auto netopilo.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.