Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím , mám takový problém s octavii rv 2001 tdi 81kw.Včera během jízdy jsem si všimnul problému s topením.Během jízdy motoru normálné topí, ale jakmile vyřadím na neutrál nebo byli nízké otáčky z topení šel jenom ledový vítr.netuším čím by to mohlo být.Termostat je nový.díky

Je to normální.

Na volnoběh vodní pumpa nestačí prohnat teplou vodu výměníkem a studený vzduch, kór v zimě a při mrazech, jej tak celkem snadno ochladí a proto i do kabiny jde jen studený.

Prostě i zde platí pravidlo "menšího odporu" a voda, kterou žene čerpadlo, to raději "oběhne" velkým chladičem než aby se přetlačovala zůženým průtokem, který tvoří výměník.

  • Autor

Aha tak díky no, nebyl jsem si jistej čím by to mohlo být

Neni to tak z cela pravda :) Hlavne je to i o tom, ze diesel vecinu paliva premeni na energii k pohybu motoru a nema tak velke teplostni straty, takze palivo premeni v silu ve vecim mnozstvi nez benzinak. Jelikos je nafty pri volnobehu opravdu mala spotreba, nedosahne motor te idealni teploty, protoze vecina paliva je prevedena na silu. Kdyz ale bude v zaberu, tak se zahreje mnohem rychleji= vic paliva sezere =vyc tepla a energie se vyrobi . Snad jsem to napsal aby to davalo smysl.

Ano, máš naprostou pravdu, ale to se děje když už je na teploměru 90 a jen krátkodobým snížením na volnoběh samotná teplota vody neklesne.Zde je to jen a pouze o ne/protlačení vody výměnákem.

Upraveno od Wojnar

  • Autor

To znamená co , že mám ucpaný topení nebo čím to je , auto bylo zahřáto jízdou cca 200km a to svižně a stejně okamžitě po vyřazení šel ledový vzduch

Keby mu to zrovna v tom vymenniku aj postalo tak je tam zdrz asi minuta kym to prefukne a schladi tu vodu a nie jak on pise ze po vyradeni na neutral mu to prestane chladit. To sa mi nezda.

  • Autor

No tušíte teda co by to mohlo být nebo je to normální nechce se mi zatím do servisu.díky

Normalne to neni. Ja som minule pri minus 5 zohrial na volnobeh skoro na 90 st. asi za 45 minut a pritom to este chladil ventilator kurenia na 1 stupen. Kuwa zima, co uz. Snad nebudem cakat v studenom aute skoro hodinu.

Pokud začne foukat studený vzduch postupně, tak je pumpa na odchodu (jak bylo psané víš), pokud ovšem hned zima, tak je něco s topením. Otázka, jestli máš obyč topení (manuální kolečka) nebo climatronik(digital) . Pak by možná někdo od ,,fochu,, spíš poradil.... :kol-32: (hádám, že to souvisí s poklesem napětí při nízkých otáčkách....)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.