Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím , mám takový problém s octavii rv 2001 tdi 81kw.Včera během jízdy jsem si všimnul problému s topením.Během jízdy motoru normálné topí, ale jakmile vyřadím na neutrál nebo byli nízké otáčky z topení šel jenom ledový vítr.netuším čím by to mohlo být.Termostat je nový.díky

Vloženo

Je to normální.

Na volnoběh vodní pumpa nestačí prohnat teplou vodu výměníkem a studený vzduch, kór v zimě a při mrazech, jej tak celkem snadno ochladí a proto i do kabiny jde jen studený.

Prostě i zde platí pravidlo "menšího odporu" a voda, kterou žene čerpadlo, to raději "oběhne" velkým chladičem než aby se přetlačovala zůženým průtokem, který tvoří výměník.

Vloženo

Neni to tak z cela pravda :) Hlavne je to i o tom, ze diesel vecinu paliva premeni na energii k pohybu motoru a nema tak velke teplostni straty, takze palivo premeni v silu ve vecim mnozstvi nez benzinak. Jelikos je nafty pri volnobehu opravdu mala spotreba, nedosahne motor te idealni teploty, protoze vecina paliva je prevedena na silu. Kdyz ale bude v zaberu, tak se zahreje mnohem rychleji= vic paliva sezere =vyc tepla a energie se vyrobi . Snad jsem to napsal aby to davalo smysl.

Vloženo (editace)

Ano, máš naprostou pravdu, ale to se děje když už je na teploměru 90 a jen krátkodobým snížením na volnoběh samotná teplota vody neklesne.Zde je to jen a pouze o ne/protlačení vody výměnákem.

Editováno: , autor: Wojnar
Vloženo

Keby mu to zrovna v tom vymenniku aj postalo tak je tam zdrz asi minuta kym to prefukne a schladi tu vodu a nie jak on pise ze po vyradeni na neutral mu to prestane chladit. To sa mi nezda.

Vloženo

Normalne to neni. Ja som minule pri minus 5 zohrial na volnobeh skoro na 90 st. asi za 45 minut a pritom to este chladil ventilator kurenia na 1 stupen. Kuwa zima, co uz. Snad nebudem cakat v studenom aute skoro hodinu.

Vloženo

Pokud začne foukat studený vzduch postupně, tak je pumpa na odchodu (jak bylo psané víš), pokud ovšem hned zima, tak je něco s topením. Otázka, jestli máš obyč topení (manuální kolečka) nebo climatronik(digital) . Pak by možná někdo od ,,fochu,, spíš poradil.... :kol-32: (hádám, že to souvisí s poklesem napětí při nízkých otáčkách....)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...