Přejít na obsah

Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.


rsrsrs

Doporučené příspěvky

Kdo? Firmy. Kdo jiný. Soukromých majitelů moc nebude. A to o Octaviích platí obecně.

 

Při šetrné jízdě budeš šetřit oba motory.  :kol-28:

 

Těžko říct, co vybrat. Těch 20 tkm ročně je asi hraniční oblast, kde se rozhodnout mezi TSI a TDI. Bohužel s novou 1.4 TSI nemám osobní zkušenost, tak nevím, jakou reálnou spotřebu to bude mít ve městě. Pokud tedy lze Jižní spojku za toto považovat. Při volném průjezdu ne, ale jestli tam vychytáváš často kolony... Starší 1.4 TSI je v takovém provozu žíznivá. Já bych si tipnul, že ten rozdíl v celkové průměrné spotřebě bude ve skutečnosti vyšší a ve prospěch TDI, než těch 0,5 litru. Hele, fakt je dobré si ty jednotlivé motorizace projet. Kultivovanosti TSI zatím TDI nedosahuje. I to může pro někoho být důležité.

 

Se sedačkami ti neporadím, jsem o něco menší. U základních mi nevyhovuje opěradlo - pro moji figuru má nulové noční vedení. Sportovní jsou lepší. Nutno ovšem vyzkoušet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím omezováním dieselu bez rozdílu normy je to pravda, stačí se podívat na návrhy známek pro německé dálnice. Nadruhou stranu ona je to jistá forma zdanění užívání nafty pro "nepodnikatelké" účely - nafta je totiž v Německu o dost levnější než benzin, což je kvůli podpoře dopravců.

 

Jestli volíš mezi 1,4 TSI a 1,6 TDI, tak ber benzín.

 

Pokud srovnáváš 1,4 TSI a 2,0 TDI z hlediska spotřeby, tak bych to rozhodně neformuloval, že to je +/- nastejno. Ale jak říkám, náklady na 10 let a potažmo 200 tisíc v životě nespočítáš a ani přibližně je nedokážeš nějak smysluplně odhadnout, takže bych se řídil tím, co se ti víc líbí. Diesel jezdí jinak než benzín. Pokud tě oslovilo 1,2 TSI, tak bych to moc složitě neřešil a šel do TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skusal som benzin 1.4 TSI aj naftu 2.0 TDI. Rovnake zatazenie, podobna vybava,  na rovnakej trase hned po sebe.

Jazda taka normalna. Diesel 5 benzinak bral 6.5. U nas na Slovensku je este benzin drahsi o 20 centov(6kč).

A naftova octavia bude mat predajnu cenu o takych 1000 € vyssiu v bazare o par rokov.

 

Inac oplati sa kupit Amundsen 450€(je nizko takze treba davat dolu hlavu, ked chcem vidiet pruhy)

alebo radsej ostat pri drziaku na celnom skle a do toho Sygic v mobile. Prinesie ta navigacia

nieco extra ?  

Editováno: , autor: copik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 majtik

 

Osobně při tvém nájezdu bych šel do benzínu. Nevím jak to máš na své OII 1,9 TDI, ale proto aby vydržela dlouho je potřeba přejít na pevný servisní interval. Což znamená 2 násobné náklady. Co se těch spotřeb týká, tak to je velice individuální. Jezdil jsem s většinou tebou zmiňovaných motorizací a mohu jen říci, že v mém kvapíkovém tempu na dálnici 1,4TSI papalo 10,5l/100km a 2,0 TDI při stejné cestě a podobném tempu 7,4l/100km. A to jezdím jen v jednom člověku. :kol-47:

 

Mimochodem osobně jsem přemýšlel o prodeji své OII, ale když jsem zjistil jak se dělají auta teď tak si ji raději nechám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zvolil 2,O TDI protože jezdim do zaměstnání 70% německé dálnice a 30% severní čechy, takže doma pořád v kopcích a tam ten krouťák je jeho výhoda.

Spotřebu kvapíkem mám stejnou jako sniper 7.4l/100 sám a plnej kufr. Na dovolenou 2+2, rakev na střeše a plnej kufr až na strop 5.4l/100.

Sportovní sedáky mě vyhovují měřím 179cm na delší cesty jsou pohodlný horší je to ve městě boční vedení sedáku je celkem vysoký. Kamarád měří 199cm a 125kg sedělo se mu dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Majtik :  za mne urcte 1.4TSI+DSG.   je to super kombinace, sam v tom denne jezdim, Motor krasne tichej, vykonu na rozdavani nepocituji kopce, nalozen, prazdnej, autu je to to jedno. Krasne si rozumi s DSG, proste libustka - radi to exceletne - bleskuryche..  Realna spotreba tak 7 litru.

Dynymikou je na tom i lepe nez 2.0TDi.  lepsi rozsah otacek. Proste ten motor se povedl.  Je levnejsi o 75 000,- mensi pojistka, mensi servisni naklady, zadne omezovani v zime, zadny DPF,

Za mne jednoznacne 1.4 TSi.   Hlavne furt nechapu proc lidi porad resi ty decilitry spotreby. Bud se chci prepravovat levne nebo draze. Krom samotne spotreby, je treba ale zahrnout i porizovaci cenu auta a pak vychazet kolik mne treba na 10 let jezdeni autem bude stat kilometr. POkud chci mit kilometr levny nemuzu mit drahy auto, i tu cenu je treba do toho pocitat.

Kdyz uz si kupuji poradny auto jako je octavia, tak si ho kupuji pro radost z jizdy.  12 let jsem stridal octavky v dieslu, pak jsme se jednou rozhodnul pro benzin a uz nechci jinak. !!!  Pri zmene zamestnani jsem si to dal do konce do podminek nastupu :) - jedine benzin a DSG :)   sem jedinej ve firme z benzinem :)))) a zpet na diesel bych nemenil.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplním ještě svůj styl jízdy:

Těch 80 % tvoří trasa Brandýs n/L - Motol , takže nyní 44 km tam ( 14 km dálnice - jedu 130, 25 km jižní spojka - jedu 90, 5 km plzeňská - jedu cca 50 ), s otevřením Blanky ( pokud vůbec existuje :kol-28:  ) se trasa zkrátí na cca 38 km, v Blance to bude 80, na zbytku pak těch cca 120. Jedu sám prázdným autem.

Zbylých 20 % tvoří občasné popojíždění ve městě, výlety a dovolené ( cca 2xrok cca 2x 2000 km ), jedu 2dosp + 2 malé děti + bagáž ( cca 60 kg )

 

Fakt se krotím, s tou Fabií 1.2 TSI DSG jezdím stejnou trasu za 6,1 l/100. Je to reálné i s tím 1.4 TSI u oktávky ?

Editováno: , autor: majtik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem ze sednu do auta a valim. S dieslem by se preci jenom melo v zime dele opatrneji nez se trochu prohreje. Benzin i rychleji topi. Nevadi mu kratke trasy atp. S benzinem se jezdi komfortneji. Rychle jsem si zvyknul:) Taky jsem si dlouho myslel jak je nafta super, nez jsem si rekl zkusim zmenu. Jasny fakt je ze si benzin vezme o 1-2 litry paliva navic. Ale myslim ze ty vetsi naklady na PHM se vyplati, jelikoz mu to auto vrati jinak, hlavne lepsim potesenim z jizdy. Jako byt tu atmosfery ty jsem nemel rad. To se libila vice nafta. Mam rad jak se rika kdyz to tahne vocpodu:) TSI ma projev dieslu, tahne v podstate od volnobebu, nemusi se tocit aby to jelo. Ale na rozdil od dieslu to TSI muzu kdyz chci efektivne nakrmit az do cervenyho pole. Lidi kolem sebe kde nemela firma problem s benzinem a podarilo se mi kamose premluvit do TSI tak vubec nelituji. Byl to boj je premluvit, pac zvyk je zelezna kosile. Ale bohuzel i nekteri zustali u nafty jelikoz resily naklady pri soukromych jizdach. No hlava mi to nebrala. Auto zadara a resi ze cestu na dovolenou by meli o 1000,- drazsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, pokud mohu také přispět, za mě jedině 1,4TSi. Celý život v podstatě jezdím v dieslech(jak služebně tak sokromě) a měl jsem za to, že nad ně není, hlavně kvůli spotřebě a "zátahu", poslední jsem měl OII 2.0 TDi 103 Kw. Dnes s příchodem TSi už mám jasno a neměnil bych. Co bych vážně chtěl je asi vyzkoušet TSi v automatu, já mám manuál. Co se spotřeby týče, tak já při stejném stylu a trasách jezdím se stejnou ne-li nižší spotřebou než jsem jezdil s dieselem( prostě dvoulitr musí papkat).

Pravdou je, že se to chce s motorem sžít a trochu více předvídat, benzinový agregát prostě motorem nebrzdí (u 2.0 TDi jsem byl schopen motorem ubrzdit 75 procent situací).

Nyní jezdím s dlouhodobým průměrem 5,9L a to docela často tahám vlek, ovšem málo kdy se dostanu na dálnici, tam se podle mne nejvíce projeví malý objem motoru a se vzrůstající rychlostí se budou rozevírat nůžky ve spotřebě mezi tímto motorem a dieselem obecně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano s manualem se da jezdit so 6 litru. Axkoliv by melo mit DSG papirove nizsi spotrebu, jsem rad ze to dokazu stahnout na 6.8. Problem DSG je ze to proste dela za vas, tak jak by jste to vy nedelali. DSG rado udrzuje vyssi rychlost a tim auto drzi od 1500- 2000 otacek. A to je ten problem. Auto ma dostatek vykonu aby se v takovych otackach pohybovalo a aby z nih dokazalo zrychlovat. Jenze misto aby se pro zrychleni zvysil vykon na kola nizsim stupnem, tak se zvysi vykon tim ze se mu da napapat. Paradoxne mam lepsi spotrebu v rezimu sport a to proto ze tento rezim udrzuje motor ve vyssich otazkach a 7 stupen tak proste nedava za kazdou cenu a hlavne ne v 50km rychlosti. Je lepsi pozvolna zrychlovat s nizsim stupnem a vyssimi otackami kolem 2300 ot. Nez pozvolna zrychlovat na sedmicku z 1500 otackami. To se pak musi dat vice autu napapat aby to zvladlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě určitě 1.4TSI. V práci jezdím s TDI až až a po sednutí do mého TSI je to vždy příjemnější svezení.

 

Witmann určo ne ..... 1.6 TDI s 66kW v zimě neskutečná tragedie. Začinala topit po ujetí cca 10-15km, teplota chladící kapaliny se odlepila někdy po ujetí taktéž 10km. A to nebyly mrazy typu -20°C. 

Ostatní 1.6TDI v 77kW netopí zle, ale na mou 1.8TSI to nemá ;-) ... nemůžu bohužel porovnávat s 1.4TSI.

Editováno: , autor: Korni
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak, s 1.9 TDI sem polovinu dálnice ( 10 minut ) myslel, že zmrznu, zvlášť když parkuju venku. Hlavně sklo bylo pořád namrzlý, že jsem jel poslepu. Teď bude garáž, takže se rozdíly setřou, ale při cestě z práce domů ne, tam parkuju venku.

Teď jsem s 1.2 TSI DSG u fabie 3 jel zkusmo z motola do brandýsa na spotřebu a 5,8 průměr. Ale je fakt, že se stačí malinko víc opřít do plynu a už to nabíhá mnohem rychleji než u dieslu. Je to rpostě mnohem citlivější na práci s plynem, ale zato ta kultivovanost - nevím jestli to je DSG, nebo motorem, ale zkrátka ani nevíte, že motor běží, je to jak elektromobil - naprosto plynulý. Jen když někde rychle potřebujete přidat a zdupnete plyn na podlahu, tak to samozřejmě cukne, jak to začne zabírat. Naopak ale pozoruji, že na dálnici spotřeba postupně klesala při rychlosti 130/hod, zatímco popojížděním ve městě rostla. Ještě pro zajímavost vyzkouším ten sportovní režim, jelikož je pravda, že při dálničním modu tam DSG nacpe 7ku skoro už při 60ce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela dobrá orientační kalkulačka zde: http://www.penize.cz/nakupy/250624-pultucet-motoru-pro-octavii-kolik-ktery-stoji-a-kdy-se-jaky-vyplati#calculAuto

Když tam započítám i havárku, pov. ručení, servis - samozřejmě odhady, tak se 2.0 TDI vyplatí nejdříve po 170 tis km, tzn. v době, kdy auto už asi budu prodávat ( spíš to ale vidím na prodej před servisem ve 150tis.). Tzn. víceméně je to plichta. A to jsem ceny nafty a benzínu uvažoval ( 31 vs 34 kč ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...